Ο Πειραιάς, συγκεκριμένα η δημοτική αρχή Κερατσινίου - Δραπετσώνας, τιμά τον σπουδαίο σκηνοθέτη Ροβήρο Μανθούλη την Τετάρτη το βράδυ (9 μ.μ.) στο ανακαινισμένο "Σινέ -Μελίνα" της Δραπετσώνας. "Ζωντανή ιστορία" του ελληνικού κινηματογράφου, διάσημος σε Ελλάδα και εξωτερικό, πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, ο Ροβήρος Μανθούλης βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, από το Παρίσι όπου ζει μόνιμα. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Σπύρου, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ολυμπίας, που συνετέλεσε στην αναβίωση του ιστορικού κινηματογράφου της Δραπετσώνας, θα παρουσιάσει στο κοινό τον βίο και την πολιτεία του Ρ. Μανθούλη και ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος θα τιμήσει τον καλεσμένο. Στη συνέχεια, θα προβληθούν τέσσερα ντοκιμαντέρ του Ροβήρου Μανθούλη, το Ρίζες: Γιάννης Ρίτσος, γυρισμένο το 1985, με τη συμμετοχή του ποιητή και του Μίκη Θεοδωράκη, το Μίκης Θεοδωράκης - Ζορζ Μουστακί: Είμαστε δυο, γυρισμένο στη Γαλλία το 1970, μετά την αποφυλάκιση του Μίκη από τον Ωρωπό, χάρη στον Ζ. Ζ. Σερβάν-Σερμπέρ, το Η Μελίνα στο Παρίσι, επίσης γυρισμένο στη Γαλλία, το 1968, και το περίφημο Μπλουζ με σφιγμένα δόντια, γαλλική παραγωγή του 1972, με μουσικούς των μπλουζ, στο Χάρλεμ και το Μπρονξ.
Ο Ροβήρος Μανθούλης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1929 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από το 1949 έως το 1953 σπούδασε Κινηματογράφο και Θέατρο στο Πανεπιστήμιο Syracuse της πολιτείας της Νέας Υόρκης. Για τη διάδοση του ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα, το 1960 ίδρυσε την "Ομάδα των 5", με τους Ηρακλή Παπαδάκη, Φώτη Μεσθεναίο, Γιάννη Μπακογιαννόπουλο και Ρούσσο Κούνδουρο. Γύρισε την Κυρία Δήμαρχο με πρωταγωνιστές την Γεωργία Βασιλειάδου και τον Βασίλη Αυλωνίτη, το Ψηλά τα χέρια Χίτλερ, και με έναυσμα τα Ιουλιανά, το "Πρόσωπο με πρόσωπο", που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1966. Την 21η Απριλίου 1967 βρισκόταν στο Φεστιβάλ της Υέρ στη Γαλλία, όπου προβαλλόταν η ταινία του, και στη συνέχεια το Φεστιβάλ Κανών οργάνωσε ειδική προβολή, παρά τις διαμαρτυρίες της χούντας, η οποία τελικά ακύρωσε το διαβατήριο του σκηνοθέτη. Εξόριστος πια, ο Μανθούλης θα συνεργαστεί με τη γαλλική τηλεόραση, γυρίζοντας σειρά ντοκιμαντέρ. Μετά την πτώση της χούντας η κυβέρνηση Καραμανλή ανέθεσε στον Μανθούλη την καλλιτεχνική διεύθυνση της ΕΡΤ. Ο Μανθούλης θα επιστρέψει στην ελληνική τηλεόραση το 1982, για να βοηθήσει στη μετατροπή της ΥΕΝΕΔ σε ΕΡΤ-2.