Θεσσαλονίκη
Έκτακτη σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκη «για την αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας του δήμου και τον σεβασμό των αποφάσεων του ΔΣΘ», ζητάει η δημοτική παράταξη Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη, μετά τη μονομερή και αυθαίρετη ενέργεια του Γιάννη Μπουτάρη να ασκηθεί έφεση από τον δήμο σε πρωτόδικη απόφαση που δικαίωνε συμβασιούχους, παρά την απόφαση του Δ.Σ. για το αντίθετο.
Η Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη ζητάει την έκτακτη σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου:
Α. Να επιβεβαιώσει ότι εμμένει στις αρχικές αποφάσεις του πως δεν θα ασκήσει ένδικα μέσα κατά των συμβασιούχων οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του δήμου, όπως επανειλημμένα έχουν αποφανθεί το Δημοτικό Συμβούλιο και η Δικαιοσύνη.
Β. Να αποφασίσει ότι θα προσβάλει με κάθε νόμιμο τρόπο την απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, που ακύρωσε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Γ. Να καταδικάσει τη μονομερή και αυθαίρετη 7850/2014 απόφαση του δημάρχου να ασκηθεί έφεση κατά της 3115/2014 απόφασης που δικαίωσε τους εργαζόμενους και να παραιτηθεί από το δικόγραφο της σχετικής έφεσης.
«Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει πρωταρχική υποχρέωση να λειτουργεί ως πρώτος μεταξύ ίσων και όχι ως 'δήμαρχος - αφέντης', να υπερασπίζεται τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να μη λειτουργεί ως διεκπεραιωτής της ανάλγητης μνημονιακής πολιτικής της συγκυβέρνησης» τονίζει η δημοτική παράταξη και ο επικεφαλής της Τρ. Μηταφίδης, προσθέτοντας ότι όλα αυτά γίνονται τη στιγμή «που ήδη διώκονται πειθαρχικά δημοτικοί σύμβουλοι - μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, επειδή εφάρμοσαν τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και υπερασπίστηκαν το δικαίωμα στην εργασία και την εύρυθμη λειτουργία του δήμου».