Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
16.4°C20.1°C
4 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C21.5°C
3 BF 40%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C20.5°C
3 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.4°C21.0°C
5 BF 45%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.9°C18.9°C
2 BF 45%
Τουρισμός / Καταστροφικός Ιούνιος για τα ξενοδοχεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τουρισμός / Καταστροφικός Ιούνιος για τα ξενοδοχεία

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ούτε καν το 40% των διανυκτερεύσεων του 2019 δεν κατέγραψαν οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της χώρας μας τον Ιούνιο, παρουσιάζοντας μια ανάλογα απογοητευτική εικόνα με εκείνη των αεροπορικών αφίξεων από το εξωτερικό. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρείας GBR Consulting, οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων, 1,5 περίπου χρόνο μετά την κήρυξη εκ μέρους του ΠΟΕ της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι αποκαρδιωτικές όσον αφορά τις διανυκτερεύσεις που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούνιο. Αυτές δεν αντιστοιχούν παρά μόλις στο 38% του αντίστοιχου αριθμού που είχε καταγραφεί κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Ειδικά στα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων κινήθηκε στο 43% των επιπέδων του 2019, ωστόσο χαμηλότερες ήταν οι επιδόσεις των ξενοδοχείων στους παραθεριστικούς προορισμούς, τα «resorts», όπου οι διανυκτερεύσεις ίσα που άγγιξαν το 35% του 2019.

Πιο αναλυτικά, στην ελληνική πρωτεύουσα τον φετινό Ιούνιο ήταν διαθέσιμο το 87% των δωματίων στα ξενοδοχεία, ενώ τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα επίπεδα του 39% του αντίστοιχου μήνα του 2019. Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη, όπου λειτούργησε το 88% των δωματίων τον Ιούνιο, τα έσοδα κυμάνθηκαν στο 44% των επιπέδων του Ιουνίου του 2019.

Όσον αφορά δε τα «resorts, περίπου το 72% από αυτά που συμμετείχαν στην έρευνα λειτούργησαν τον περασμένο Ιούνιο και οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν στο 48% του Ιουνίου του 2019.

Δημοφιλής, αλλά...

Όπως προκύπτει ακόμη από την ίδια έρευνα, η Ελλάδα, κατά την πανδημία, ήταν δημοφιλής ως προορισμός κυρίως για τους τουρίστες υψηλότερου εισοδηματικού προφίλ, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν μεγαλύτερα ποσά για τις διακοπές τους, ενδεχομένως λόγω της αποταμίευσης που έχουν πραγματοποιήσει κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης υγειονομικής κρίσης. Ενδεικτικό είναι εν προκειμένω ότι τα συνολικά έσοδα ανά κατειλημμένο δωμάτιο στα resorts τον περασμένο Ιούνιο ήταν σημαντικά υψηλότερο, όχι μόνο έναντι του Ιουνίου του 2020, αλλά και έναντι του Ιουνίου του 2019.

Ταυτόχρονα, με βάση την έρευνα της GBR Consulting, προκύπτει πως ο αριθμός των ξενοδοχείων που φέρουν την επωνυμία («brand») κάποιας ελληνικής ή διεθνούς αλυσίδας αυξήθηκε σε ποσοστό 65% το 2021 σε σχέση με το 2016. Συνολικά, το 10% όλων των ελληνικών ξενοδοχείων, δηλαδή 1.022 μονάδες, και το 32% όλων των δωματίων στα ξενοδοχεία, είναι «branded». Οι κοινοπραξίες αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 45%, ακολουθούν οι διεθνείς αλυσίδες με μερίδιο 19% και οι πανελλαδικής εμβέλειας αλυσίδες με μερίδιο 19% επίσης, ενώ τα τοπικά brands έχουν μερίδιο αγοράς 17%. Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτή τη στιγμή 198 brands, εκ των οποίων τα 63 είναι διεθνή.

Ειδικά στον τομέα των πεντάστερων ξενοδοχείων περίπου το 73% των μονάδων και το 83% των δωματίων στα ξενοδοχεία φέρουν κάποιο brand, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40%.

Κάτι ακόμη που προκύπτει από την έρευνα είναι και ότι ο αριθμός των branded ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των branded δωματίων κατά 59% σε σύγκριση με το 2016, με το συνολικό ποσοστό διείσδυσης των brands στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά να βρίσκεται στο 10% το 2021, έναντι 6% το 2016. Αντίστοιχα, το ποσοστό διείσδυσης σε επίπεδο δωματίων από 21% το 2016 ανήλθε σε 32% το 2021.

Το 2016 υπήρχαν 137 brands ξενοδοχείων, ενώ σήμερα υπάρχουν 198, με αύξηση 45%.

Όσον αφορά τα ξενοδοχεία που λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα κάποιας διεθνούς αλυσίδας, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση, σε ποσοστό 95%, σε σύγκριση με το 2016 με το 2021. Συγκεκριμένα, τα πεντάστερα branded ξενοδοχεία αυξήθηκαν από 53% το 2016 σε 73% το 2021, ενώ σε επίπεδο δωματίων το αντίστοιχο ποσοστό εκτινάχθηκε από το 65% το 2016 στο 83% το 2021.

Πεντάστερα Δωδεκάνησα

Άλλο στοιχείο που απορρέει από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι και το ότι το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μοναδικές περιοχές της χώρας όπου η διείσδυση των brands αφορούσε πάνω από το 40% σε επίπεδο δωματίων. Το 2021 τα Δωδεκάνησα και το Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μάλιστα, η περιοχή που διαθέτει και τα περισσότερα branded δωμάτια είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000, ενώ ακολουθούν στη σχετική κατάταξη το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.

Θα πρέπει να σημειωθεί σχετικά ότι ως branded θεωρούνται όσα ξενοδοχεία ανήκουν σε κάποια διεθνή αλυσίδα, ή εγχώριο ξενοδοχειακό ή τοπικό brand και/ή σε ένα consortium, περιλαμβάνοντας και ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς μάρκετινγκ υπό ένα ενιαίο σχήμα.

Απογοήτευση

87%

των δωματίων της Αθήνας ήταν διαθέσιμα

39%

τα έσοδα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019

88%

των δωματίων της Θεσσαλονίκης άνοιξαν

44%

τα έσοδα σε σχέση με το 2019

72%

των resorts λειτούργησαν

48%

οι εισπράξεις σε σχέση με το 2019

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL