Live τώρα    
Προς νέα παράταση της μετενέργειας των συμβάσεων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Προς νέα παράταση της μετενέργειας των συμβάσεων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Θα υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο και αυτή τη λειψή νομιμότητα στην αγορά εργασίας, με δεδομένο το πλαίσιο της απορρύθμισης που έχει ήδη διαμορφωθεί τα τελευταία πέντε μνημονιακά χρόνια, τόνισε χθες ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος, κατά τις διαδοχικές συναντήσεις που είχε με τους "κοινωνικούς εταίρους".

Με δεδομένο αυτό το πλαίσιο, οι λογικές κινήσεις για το επόμενο διάστημα θα αφορούν στην επέκταση της μετενέργειας της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης μέχρι το τέλος του χρόνου, και, στην επανέναρξη της διαδικασίας των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων. Το τελευταίο μπορεί να εξαχθεί από την αποστροφή του υπουργού, σύμφωνα με την οποία: "Να διαμορφώσουμε τις θέσεις μας ως χώρα με αναφορά σε αυτό που και το κείμενο της συμφωνίας της συνόδου κορυφής περιγράφει ως βέλτιστες πρακτικές σε επίπεδο ευρωπαϊκής ένωσης, για να προστατέψουμε όσο μπορούμε -στο πλαίσιο αυτής της ιδιαίτερα δυσμενούς ισορροπίας δυνάμεων- ό,τι μπορούμε να υπερασπιστούμε από τις ρυθμίσεις αυτές, να προστατεύσουμε όσο μπορούμε τον κόσμο της εργασίας".

Στο ίδιο πλαίσιο, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δύο συμβολικές και ουσιαστικές κινήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και αφορούν στο σταμάτημα των παράνομων ομαδικών απολύσεων στο μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στον έλεγχο της παράνομης απόλυσης συνδικαλιστή.

ΓΣΕΕ, έμποροι για παράταση των συμβάσεων

Με τις θέσεις του υπουργού φαίνεται να υπάρχει μια αρχική συναίνεση στα βασικά ζητήματα (διαπραγματεύσεις, μετενέργεια, προστασία εργασιακών σχέσων - την προσεχή εβδομάδα θα υπάρξει κοινή συνέντευξη με το ΣΕΠΕ) με τη ΓΣΕΕ, τους εμπόρους και τους επαγγελματοβιοτέχνες, όχι όμως και με τον ΣΕΒ.

Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, στη χθεσινή συνάντηση ζητήθηκε "να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να είναι σε ισχύ η Εθνική Γενική Συλλογή Σύμβαση Εργασίας προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διαπραγματεύσεις για την επαναρρύθμιση και βεβαίως επ' ουδενί δεν πρέπει να αποδεχθεί η κυβέρνηση την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, την εισαγωγή του lock-out στην εθνική νομοθεσία, γιατί αυτά, στην ήδη ζούγκλα αγοράς εργασίας, θα αποτελέσουν και το κύκνειο άσμα της εργασίας όπως θα έπρεπε να είναι σαν οργανωμένη κοινωνική δύναμη".

Για τον Β. Κορκίδη της ΕΣΕΕ, πρωτεύον είναι "η παράταση της ισχύος της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για ακόμη τρεις μήνες, δηλαδή έως το τέλος του χρόνου". Αναφορικά με την αδήλωτη εργασία, ο κ. Κορκίδης ανέλυσε τα προβλήματα που προκύπτουν από την οριζόντια επιβολή του προστίμου των 10.550 ευρώ, προτείνοντας δύο στάδια πριν την τελική επιβολή του («συμβουλευτικό» και «προειδοποίησης») και υπογράμμισε τη δυνατότητα της χρήσης του «Εργόσημου», με τέτοιο τρόπο όμως που να αποκλείει την κατάχρησή του.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ ανέλυσε τον έντονο προβληματισμό του για τη φυγή των επιχειρήσεων στο εξωτερικό, που θα προκαλέσει αύξηση της ανεργίας, και πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα - κίνητρα για την παραμονή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Τέλος, ο κ. Κορκίδης ενημέρωσε για την πρόσφατη απόφαση του διοικητή του ΟΑΕΕ κ. Τάσου Πετρόπουλου σχετικά με την αποποινικοποίηση των οφειλών για ατομικές εισφορές των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ, πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου τα τελευταία τρία χρόνια, τονίζοντας ότι η έγκαιρη δραστηριοποίηση του κ. Πετρόπουλου "για την άμεση κατάργηση των αναχρονιστικών και άδικων αυτών ποινών αποκατέστησε την αδικία σε βάρος όλου του εμπορικού κόσμου της χώρας που έχει πληγεί σημαντικά από την οικονομική κρίση".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0