Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
22.8°C22.8°C
3 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.2°C25.2°C
0 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
24.8°C24.8°C
3 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.1°C24.8°C
3 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.5°C20.9°C
0 BF 73%
Λίνα Μενδώνη / Αποκάλυψε κατά λάθος καθυστέρηση δύο ετών στο μετρό Θεσσαλονίκης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Λίνα Μενδώνη / Αποκάλυψε κατά λάθος καθυστέρηση δύο ετών στο μετρό Θεσσαλονίκης

ΑΡΧΑΙΑ

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝ.ΑΛΛ. Χάρη Καστανίδη, προσπάθησε εκ νέου να πείσει για την ορθότητα της πρωθυπουργικής απόφασης αναφορικά με τον τεμαχισμό και το ξήλωμα της βυζαντινής «Μέσης Οδού» από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό, προβάλλοντας ανακρίβειες και λέγοντας ψέματα σχετικά με τις μελέτες που έγιναν για την in situ μέθοδο κατασκευής του σταθμού. Η απάντησή της, όμως, έκρυβε και μία ακόμη «έκπληξη», αφού για πρώτη φορά από κυβερνητικά χείλη ακούστηκε ότι η παράδοση του έργου της βασικής γραμμής θα γίνει τον Απρίλιο του 2025 και όχι τον Απρίλιο του 2023, όπως είχε δεσμευθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον Σεπτέμβριο του 2019 και συνεχίζουν να δεσμεύονται μέχρι σήμερα αρμόδιοι υπουργοί και η διοίκηση της Αττικό Μετρό.

Δικαίως λοιπόν πλανάται πλέον το ερώτημα «αν η υπουργός έχει ενημερωθεί αρμοδίως πως το έργο θα καθυστερήσει επιπλέον δύο χρόνια και η κυβέρνηση μας το κρατά κρυφό και αν, σε αυτήν την περίπτωση, η κυβέρνηση εξασφάλισε σχετική συμφωνία με την Ε.Ε.» ή αν απλώς μπέρδεψε και τις χρονολογίες, όπως έκανε και με πολλά άλλα...

Πηγές της Αττικό Μετρό υποστηρίζουν ότι «δεν άλλαξε τίποτε στα χρονοδιαγράμματα του έργου», ωστόσο ακόμη και γαλάζια στελέχη της Θεσσαλονίκης αναγνωρίζουν ότι ο στόχος του 2023 είναι πλέον «άπιαστος», εκτός και αν παραδοθεί το μετρό χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, δηλαδή «κολοβό», σύμφωνα με τα λεγόμενα του Κυριάκου Μητσοτάκη τον Σεπτέμβριο του 2019.

Γ. Μυλόπουλος: Ο πολιτισμός δεν μπορεί να στηρίζεται σε ψέματα

Τουλάχιστον τέσσερις ανακρίβειες διαπίστωσε στην ομιλία της Λίνας Μενδώνη στη Βουλή ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος αναφορικά με τον σταθμό Βενιζέλου και τις αρχαιότητες. Όπως εξηγεί στην ΑΥΓΗ: «Επανέφερε το θέμα περί ανύπαρκτης μελέτης για τη Βενιζέλου, που έχει κατ’ επανάληψη διαψευστεί από όλες τις πλευρές και από τον ίδιο τον μελετητή του έργου Π. Βέττα. Μίλησε για ανυπαρξία θετικής λύσης, κάτι που επίσης έχει διαψευστεί επισήμως με τεχνικές εκθέσεις από κορυφαίους καθηγητές ΕΜΠ και του ΑΠΘ (σ.σ.: Καββαδάς και Αναγνωστόπουλος), ειδικούς στο επιστημονικό αντικείμενο της γεωτεχνικής μηχανικής και υπογείων έργων, από τον μελετητή του έργου, καθώς και από 12 κορυφαίους πολιτικούς μηχανικούς, ειδικούς στο έργο της αναστήλωσης μνημείων. Υποστήριξε επίσης η υπουργός ότι η γνωμοδότηση του ΣτΕ είναι δεσμευτική, ενώ στην πραγματικότητα το ΣτΕ απαντά αρνητικά στις προσφυγές περί μη νομιμότητας της απόσπασης του μνημείου και η απόφαση για την τύχη τους είναι καθαρά πολιτική.

Τέλος, σκοπίμως ή όχι, μπέρδεψε(;) τις ημερομηνίες παράδοσης του έργου και από τον Απρίλιο του 1923, που ήταν η υπόσχεση του πρωθυπουργού, για πρώτη φορά ακούστηκε μέσα στη Βουλή ο Απρίλιος του 2025». «Η κ. Μενδώνη και η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρέπει να αντιληφθούν ότι ο πολιτισμός των Ελλήνων δεν μπορεί να στηρίζεται σε ψέματα και τα μεγάλα τεχνικά έργα σε ατεκμηρίωτες προφητείες» κατέληξε ο Γ. Μυλόπουλος.

Καυτά ερωτήματα και από τον ΣΕΑ

«Γιατί να θυσιαστούν οι αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου αν η κυβέρνηση έχει πάρει παράταση για το μετρό Θεσσαλονίκης έως τον Μάρτιο του 2025;» ρωτά, και δικαίως, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, μετά τη σχετική δήλωση της ΥΠΠΟΑ στη Βουλή. Ρωτά επίσης τη Λ. Μενδώνη «για ποιον λόγο αυτό δεν έχει ανακοινωθεί έως τώρα επισήμως από την κυβέρνηση και για ποιον λόγο δόθηκαν ψευδή στοιχεία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ)», αφού ένα από τα βασικά επιχειρήματα της κυβερνητικής πλευράς ήταν τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση του έργου (και με τον σταθμό Βενιζέλου εν λειτουργία) προκειμένου να μην υποχρεωθεί η χώρα να επιστρέψει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

«Ας απαντήσει καθαρά η κυβέρνηση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και στους πολίτες όλης της χώρας: έχει σκοπό να καθυστερήσει την παράδοση και των 13 σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης έως το 2025;» καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του ΣΕΑ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL