ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΤΣΑΚΟΣ
Την πάγια θέση της νέας διοίκησης του ΕΔΣΝΑ περί της αδυναμίας της ΟΕΔΑ Φυλής να συνεχίσει να είναι ο αποδέκτης απορριμμάτων εκτός Αττικής εξέφρασε στη χθεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής η πρόεδρος του Συνδέσμου, περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, με αφορμή σχετικό αίτημα του Δήμου Τρίπολης. Εκφράζοντας την ομόφωνη τοποθέτηση της Ε.Ε., η πρόεδρος τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το ίδιο θέμα θέτουν και άλλοι δήμοι εκτός Αττικής: «Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση, με την επίκληση του επείγοντος, να επιβαρύνεται και άλλο η Φυλή. Η νέα περιφερειακή Αρχή Αττικής είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε αυτή την πρακτική, που θέλει τη Φυλή τελικό αποδέκτη των απορριμμάτων από άλλες περιφέρειες και Δήμους. Η λύση δεν θα είναι πλέον η Φυλή». Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Τρίπολης Δημήτρης Παυλής μετέφερε το αίτημα του Δήμου Τρίπολης για τη διάθεση Αστικών Στερεών Αποβλήτων στο ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής ενόψει της ολοκλήρωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης δημόσιου χώρου παραχωρημένου από το Δασαρχείο για την άμεση αντιμετώπιση της ενδιάμεσης διαχείρισης των απορριμμάτων.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ χαιρετίζει την ακύρωση των ΣΔΙΤ
Την ίδια ώρα, η ΠΟΕ-ΟΤΑ με ανακοίνωσή της χαιρετίζει την απόφαση της Ε.Ε. του ΕΔΣΝΑ μετά από εισήγηση της προέδρου του και περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου για ακύρωση των διαγωνισμών κατασκευής και λειτουργίας των φαραωνικού τύπου εργοστασίων επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΕ-ΟΤΑ. Όπως επισημαίνει, η ΠΟΕ-ΟΤΑ κατήγγειλε σταθερά και επανειλημμένα την επιχείρηση εκχώρησης της διαχείρισης των απορριμμάτων στα μεγάλα εργολαβικά-επιχειρηματικά συμφέροντα από την προηγούμενη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ και τη μνημονιακή συγκυβέρνηση. Η ΠΟΕ-ΟΤΑ υπενθυμίζει πως εξ αρχής τάχθηκε κατά της μεθόδευσης κατασκευής των τεσσάρων εργοστασίων επεξεργασίας των απορριμμάτων, που επί της ουσίας άνοιγαν τον δρόμο για την πριμοδότηση των μεγάλων εργολαβικών-επιχειρηματικών συμφερόντων με την ανάθεση της διαχείρισης των σκουπιδιών, σε βάρος των δημοτών, που θα καλούνταν να επιβαρυνθούν επιπλέον και σημαντικά μέσω των δημοτικών τελών, της υγείας των κατοίκων του Λεκανοπεδίου Αττικής και του περιβάλλοντος. Όπως προσθέτει η ΠΟΕ-ΟΤΑ, με αυτό ακριβώς το σκεπτικό προχώρησε στην ακύρωση των διαγωνισμών η κ. Δούρου επισημαίνοντας στην εισήγησή της πώς η κατασκευή των εργοστασίων προωθήθηκε με «αδιαφανείς» διαδικασίες και δεν ήταν μονόδρομος, όπως επιχειρήθηκε να περάσει η προηγούμενη Διοίκηση του ΕΔΣΝΑ παίζοντας σαφώς τα παιχνίδια των ιδιωτών. Παράλληλα, αναφέρει πως οι εργαζόμενοι των ΟΤΑ, παρά τον συντονισμένο «πόλεμο» που δέχθηκαν, τις απειλές, την τρομοκρατία μέσω των δυνάμεων καταστολής, του εκφοβισμού μέσω της Δικαιοσύνης, συνέχισαν τον αγώνα τους και επέμειναν στο δίκαιο αίτημα τους υπερασπιζόμενοι τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το συμφέρον των δημοτών, απευθύνοντας στους πολίτες της Αττικής ανοιχτές επιστολές για τις μεθοδεύσεις και τις αποφάσεις της συγκυβέρνησης και της πρώην διοίκησης του ΕΔΣΝΑ γι' αυτούς, χωρίς αυτούς και σε βάρος τους.