Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
17.5°C21.8°C
2 BF 44%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.1°C
2 BF 38%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C19.4°C
4 BF 62%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.8°C20.2°C
5 BF 47%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
19.0°C19.9°C
2 BF 40%
«Αδέσποτα Κορμιά» / Στη Βουλή ερώτηση που ζητά λογοκρισία αφίσας ελληνικού ντοκιμαντέρ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

«Αδέσποτα Κορμιά» / Στη Βουλή ερώτηση που ζητά λογοκρισία αφίσας ελληνικού ντοκιμαντέρ

Η νέα ταινία της Ελίνας Ψύκου είναι ένα ντοκιμαντέρ με τη μορφή road movie, ακολουθεί κάποιες γυναίκες που ταξιδεύουν σε μια Ευρώπη που ολοένα συντηρικοποιείται διεκδικώντας αυτονομία και αυτοδιάθεση του σώματός τους. Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ για τα νομικά παράδοξα, τα τεχνητά σύνορα και τις κοινωνικές ανισότητες, αλλά κυρίως για τη ζωή, τον θάνατο και ακόμα περισσότερο για το δικαίωμα να επιλέγεις ανάμεσα στα δύο. Σύμφωνα με τη σύνοψη της ταινίας που θα δούμε στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και που συμμετέχει στο Φεστιβάλ CPH:DOX που γίνεται στην Κοπεγχάγη: «Η Ρόμπιν είναι έγκυος αλλά δεν θέλει να γίνει μητέρα. Η Κατερίνα θέλει αλλά δεν μπορεί. Η Κική θέλει απλώς να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Όμως η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία αντίστοιχα δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους. Τα “Αδέσποτα Κορμιά” εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη που επιτρέπεται να ταξιδέψεις, να εργαστείς και να καταναλώσεις ελεύθερα, αλλά όχι πάντα να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως επιθυμείς».

Η Ελίνα Ψύκου, γνωστή από τις ταινίες «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» (2013) και «Ο Γιος της Σοφίας» (2017), σημειώνει ότι οι νομικές παραδοξότητες από χώρα σε χώρα όσον αφορά την άμβλωση, τη σωματική γονιμοποίηση και την ευθανασία την έκαναν να αναρωτηθεί «πόσο δεδομένες είναι στον σύγχρονο δυτικό κόσμο κάποιες στοιχειώδεις ελευθερίες, καθώς και η αξιοπρεπής και ισότιμη μεταχείριση των ανθρώπων σε ζητήματα που αφορούν την ζωή και τον θάνατο. Επιπλέον, πόσο η Καθολική και η Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία υπονομεύουν την πρόσβαση σε ορισμένα κοινωνικά αγαθά; Η Ευρώπη έχει δουλέψει για την κοινωνική συνοχή των κρατών της εξίσου με όσο έχει δουλέψει για την οικονομική και εδαφική συνοχή τους; Και τελικά πόσο πιθανό είναι αυτά τα στοιχειώδη δικαιώματα να υπονομευτούν ακόμη περισσότερο από την απότομη άνοδο της λαϊκίστικης Ακροδεξιάς και την ανησυχητική εξάπλωση των συντηρητικών πεποιθήσεων;». Και προσθέτει ότι μέσα από την ταινία θα ανακαλύψουμε φαινόμενα όπως τον «τουρισμό αμβλώσεων», τον «τουρισμό γονιμότητας» και τον «τουρισμό αυτοκτονίας».

Η «βλάσφημη» αφίσα

Ο βουλευτής του κόμματος Νίκη Κομνηνός Δελβερούδης αναφέρει σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή πως η ταινία «Αδέσποτα Κορμιά» «συνοδεύεται από μία προκλητική, βλάσφημη και αντιαισθητική αφίσα, η οποία απεικονίζει εσταυρωμένη τη μορφή μιας γυναίκας, εγκύου και γυμνόστηθης, η οποία παραπέμπει απροκάλυπτα στο ιερό πρόσωπο της Παναγίας». Και συνεχίζει: «Η εν λόγω αφίσα προσβάλλει απροκάλυπτα τα χρηστά ήθη, βλασφημώντας το ιερό σύμβολο του σταυρού και τα ιερά πρόσωπα του Εσταυρωμένου Χριστού και της Παναγίας, ενώ το απαράδεκτο αυτό γεγονός φανερώνει, για μια ακόμα φορά, πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη επαναφοράς των ποινικών διατάξεων για την κακόβουλη βλασφημία και την καθύβριση θρησκεύματος. Πρόσφατα η Νίκη μέσω του προέδρου της κατήγγειλε ένα άλλο ατόπημα, σε σειρά του Netflix, όπου παρουσιάζεται ο Μέγας Αλέξανδρος ως ομοφυλόφιλος. Πότε επιτέλους θα σταματήσει ο διασυρμός της Ελλάδας, της πολιτιστικής και ορθόδοξης θρησκευτικής μας κληρονομιάς;». Ο βουλευτής, τέλος, αναφέρει: «Καταθέτουμε την απαράδεκτη αφίσα στα πρακτικά. Σε μια περίοδο κατά την οποία γίνεται συνεχώς επίκληση των πάσης φύσεως δικαιωμάτων, θα πρέπει να αγωνιζόμαστε για το αυτονόητο κεκτημένο της δημοκρατίας μας, ότι ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει ή να μην πιστεύει σε τίποτα, αλλά δεν έχει το δικαίωμα να προσβάλει την πίστη των άλλων στο όνομα δήθεν της ελευθερίας της τέχνης».

Θυμίζουμε ότι στην ανάλογη ερώτηση του Δημήτρη Νατσιού που αφορούσε τη σειρά του Netflix για τον Μέγα Αλέξανδρο η Λίνα Μενδώνη ανέφερε: «Το υπουργείο δεν ασκεί λογοκρισία στην Τέχνη, δεν προβαίνει σε πράξεις που έχουν ως αποτέλεσμα την απαγόρευσή της, δεν χειραγωγεί, δεν περιορίζει, δεν ελέγχει τη διάδοση πληροφοριών και ιδεών ούτε προληπτικά ούτε κατασταλτικά». Περιμένουμε να δούμε αν η υπουργός θα απαντήσει στην νέα ερώτηση του πατριωτικού κόμματος και αν τελικά η ταινία που θα προβάλλεται από τις 28 Μαρτίου στις αίθουσες θα διατηρήσει τελικά την επίσημη αφίσα της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL