"Οικειοθελώς απολυμένος" από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, αφού από 1ης Ιουλίου ανέστειλε τη λειτουργία του, ο Ντένης Ζαχαρόπουλος προσφέρει πλέον τις γνώσεις και την εμπειρία του στον Δήμο Αθηναίων, εν όψει και της συνδιοργάνωσης της Documenta το 2017.
Ο Ντ. Ζαχαρόπουλος αναλαμβάνει σύμβουλος διοίκησης και οργάνωσης στους τομείς των πολιτιστικών και των εικαστικών, με βασική αποστολή, μεταξύ άλλων, να αναδείξει την πλούσια συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης και να συμβάλει ώστε οι εκθεσιακοί χώροι του δήμου να αποκτήσουν το δικό τους στίγμα. Τον νέο σύμβουλο παρουσίασε προχθές στους υπευθύνους της Δημοτικής Πινακοθήκης και των άλλων μουσείων και πολιτιστικών χώρων ο πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Χρήστος Τεντόμας.
Τη βεβαιότητά του για την καλή συνεργασία με τον δήμο διατύπωσε ο Ντ. Ζαχαρόπουλος σε συνομιλία που είχαμε μαζί του χθες, ενώ αναφερόμενος στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μας είπε πως "αναγκαστήκαμε από 1ης Ιουλίου να αναστείλουμε τη λειτουργία του, με τη συναίνεση όλου του προσωπικού, προκειμένου να μη χρεοκοπήσει. Δεχτήκαμε δηλαδή όλοι να απολυθούμε". Σε ερώτησή μας για το μέλλον του ΜΜΣΤ, ο τέως διευθυντής του μας είπε πως "θα παραμείνει κλειστό έως ότου δρομολογηθεί η συνένωση με το Κρατικό Μουσείο. Ευτυχώς, ανάμεσα στα δύο Δ.Σ. επικρατεί σύμπνοια και πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να τα αναδιαρθρώσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σε αυτήν την περίπτωση, μέσα στο φθινόπωρο θα μπορούσαμε να ξανανοίξουμε. Άλλωστε, μουσειολογικά είμαστε έτοιμοι, απλώς τώρα δεν έχουμε προσωπικό".
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Πολιτισμού, ο Νίκος Ξυδάκης ήταν ενήμερος γι' αυτή την "προσωρινή παύση εργασιών". Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η προώθηση της διαδικασίας συνένωσης των δύο μουσείων σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης, ώστε από το φθινόπωρο να δοθούν ξανά στο κοινό οι συλλογές του ΜΜΣΤ, σημειώνεται.
Πάντως, κλείνοντας τη συνομιλία μας, ο Ντ. Ζαχαρόπουλος εμφανίστηκε αισιόδοξος, επισημαίνοντας πως "κάποτε, οι πόλεις είναι πιο γενναιόδωρες από τα κράτη. Και η Θεσσαλονίκη είναι μια τέτοια πόλη"...
Σ.Κ.