Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
23 °C
21.0°C23.5°C
2 BF 73%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.3°C18.8°C
5 BF 75%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
18.0°C21.0°C
2 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
30 °C
28.3°C29.8°C
4 BF 35%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
0 BF 82%
Τέμπη / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχασε, ο Καραμανλής στη Δικαιοσύνη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχασε, ο Καραμανλής στη Δικαιοσύνη

Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Αχ. Καραμανλής
(INTIME NEWS/ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ)

Ήρθε η ώρα του Καραμανλή του Αχιλλέως, να ελεγχθεί από την Βουλή και από την δικαιοσύνη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν μπορεί πλέον να εμποδίσει τον δρόμο προς την Δικαιοσύνη του Κ. Καραμανλή του Αχιλλέως κάτι που προσπάθησε επί δύο και πλέον χρόνια. Απέτυχε κυρίως λόγω των συγγενών των θυμάτων στα Τέμπη αλλά και τις έντονης αντίδρασης της κοινής γνώμης έστω και με καθυστέρηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπάρχουν κρίσιμα στάδια: ακόμα και η ίδια η Βουλή (η πλειοψηφία της οποίας είναι ΝεοΔημοκρατική) αλλά και της Δικαιοσύνης (Δικαστικό Συμβούλιο πριν από το Ειδικό Δικαστήριο).

Έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος για την δικαίωση, διότι όλα δείχνουν ότι τα πολιτικά πρόσωπα θα ελεγχθούν από την δικαιοσύνη, κάτι που ήταν βασικός στόχος των συγγενών των θυμάτων.

Είναι βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να παρουσιάσει το όλο θέμα ως μια δική της απόφαση. «Δεν θα εμποδίσουμε την δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της» λένε ήδη τα κυβερνητικά στελέχη. Μόνο που όλοι ξέρουμε πως αν δεν ήταν η πίεση των συγγενών και της κοινής γνώμης τίποτα δεν θα είχε γίνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο πρωθυπουργός συνεχίζει όμως την ίδια πολιτική και επικοινωνιακή τακτική, που στηρίζεται στο «όλοι φταίμε διαχρονικά». Ταυτόχρονα λοιπόν θα έχουμε και έλεγχο της μη ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 (διαδικασία που έτσι κι  αλλιώς είναι ανοικτή και από την ελληνική δικαιοσύνη και από την ευρωπαϊκή εισαγγελία). Η παραπομπή και του Χρ. Σπίρτζη μπορεί να γίνει αλλά να μην ολοκληρωθεί λόγω παραγραφής αν και ο ίδιος ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ ζητάει να ελεγχθεί όπως το Σύνταγμα επιτρέπει (Άρθρο 86, παρ. 5).  

Αυτό που όλοι καταλαβαίναμε  αποδεικνύεται πλέον με χαρτιά και ντοκουμέντα στα χέρια των ανακριτών. Δηλαδή ο Κ. Καραμανλής του Αχιλλέως όπως και όλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών γνώριζε (είχε ενημερωθεί) εγγράφως από αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, ότι υπάρχει πρόβλημα στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ ταυτόχρονα λείπει εξειδικευμένο προσωπικό αλλά και χρήματα για την συντήρηση του δικτύου.

Ο εισαγγελέας της Λάρισας διαβιβάζει πλέον όλα τα στοιχεία, που προκύπτουν από τις καταθέσεις και απολογητικά υπομνήματα αρμοδίων παραγόντων του υπουργείου και του ΟΣΕ, και στα οποία αναφέρεται το όνομα του Κ. Καραμανλή και άλλων στελεχών της πολιτικής ηγεσίας, στο υπουργείο Δικαιοσύνης πριν ο φάκελος φτάσει στη Βουλή.

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση ήδη ανακοίνωσε ότι θα επιλέξει το μοντέλο Τριαντόπουλου.

Το δημοσίευμα της ΑΥΓΗΣ της Κυριακής

Όπως έγραψε η Αυγή της Κυριακής:

Το υπηρεσιακό σημείωμα διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2021 «καίει» τον Κώστα Αχιλλέως Καραμανλή αλλά και την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αποδεικνύεται ότι γνώριζαν ότι τα τρένα δεν είναι ασφαλή, ότι οι υποδομές είναι εγκαταλειμμένες και προβληματικές όπως και ότι οι ελλείψεις προσωπικού δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στην ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Κι όμως, ο Κ. Αχ. Καραμανλής όπως και η υπεύθυνη ηγεσία δεν έκαναν τίποτα για να αποτρέψουν την τραγωδία. Ενάμιση χρόνο μετά, τον Φεβρουάριο του 2023, ο Κ. Αχ. Καραμανλής, αν και γνώριζε αρμοδίως και εγγράφως τα προβλήματα, όχι μόνο δεν είχε κάνει απολύτως τίποτα, αλλά βγήκε στο Κοινοβούλιο να διαβεβαιώσει για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Λίγες μέρες αργότερα, στις 28 Φεβρουαρίου, συνέβη η πιο μεγάλη τραγωδία με τον θάνατο 57 ανθρώπων, κυρίως νέων.

Τον Σεπτέμβριο του 2021 λοιπόν, αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Μεταφορών, υπεύθυνος για τους σιδηρόδρομους, ενημέρωσε εγγράφως όλη την πολιτική ηγεσία, από τον υπουργό έως τον γενικό γραμματέα, για τα προβλήματα. Το σημείωμα είχε διαβάθμιση προτεραιότητας «Επείγον», αφορούσε δε πρωτίστως την άμεση χρηματοδότηση για να καλυφθούν οι ελλείψεις στο προσωπικό.

Δύο είναι τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του επείγοντος σημειώματος:

  • «Η έλλειψη επαρκούς προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα τη μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με συνέπειες».
  • «Η μη δυνατότητα της εκπλήρωσης όλων των καθηκόντων του φορέα (σ.σ.: ΟΣΕ) ως διαχειριστή υποδομής (επιθεωρήσεις, συντήρηση), με σημαντικότερη την έλλειψη ασφάλειας της σιδηροδρομικής υποδομής, ιδιαίτερα σε ένα δίκτυο που, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, είναι κακοσυντηρημένο».

Στο σημείωμα υπάρχει αναλυτική αναφορά των οικονομικών προβλημάτων του φορέα και εξαιτίας της κακής σχέσης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που είναι ο κύριος πελάτης του ΟΣΕ), η οποία δεν συμφωνούσε να πληρώσει τα τέλη, τα οποία μάλιστα είχαν αυξηθεί.

Το συμπέρασμα ήταν ότι και μετά την ολοκλήρωση των έργων που ήταν σε εξέλιξη (σ.σ.: σύμβαση 717 κ.ά.) ο ΟΣΕ χρειαζόταν:

  • Επαρκή χρηματοδότηση
  • Επαρκές και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό

Ολα τα παραπάνω, τα οποία αναφέρθηκαν εγγράφως με τη διαδικασία του επείγοντος στην πολιτική ηγεσία, αναδεικνύουν και τις τεράστιες ευθύνες της. Μένει όλα τα στοιχεία που εξετάζονται από τον εισαγγελέα στη Λάρισα Σωτήρη Μπακαΐμη να φτάσουν στη Βουλή. Στα έγγραφα υπάρχουν τα ονόματα των πολιτικών προσώπων, πρωτίστως του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Μετά είναι η Βουλή, βεβαίως και η κυβερνητική πλειοψηφία που υποχρεούνται αυτή τη φορά να ανοίξουν τις διαδικασίες για Προανακριτική Επιτροπή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL