Προ των πυλών της Βουλής βρίσκεται νέα δικογραφία για το έγκλημα στα Τέμπη, με στοιχεία που «καίνε» τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, όπως δημοσίευσε η ΑΥΓΗ της Κυριακής.
Η δικογραφία θα πάει αρχικά στον Άρειο Πάγο και η εισαγγελέας Γεωργία Αδειλίνη, αναμένεται να την διαβιβάσει στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Μάλιστα πριν καν φτάσει η δικογραφία στη Βουλή, το Μαξίμου έσπευσε να ανακοινώσει ότι θα επιλέξει «συνταγή» Τριαντόπουλου, δηλαδή Προανακριτική για τα μάτια του κόσμου, χωρίς μάρτυρες και ανακρίσεις, στέλνοντας και τον Κώστα Αχ. Καραμανλή σε πενταμελές Δικαστικό Συμβούλιο.
Συγκεκριμένα, ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, απέστειλε την δικογραφία για να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες που προκύπτουν για τους δύο πρώην υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη.
Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών η οποία απολογήθηκε για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών, είπε στον εφέτη ειδικό ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών Σωτήρη Μπακαΐμη ότι είχε συντάξει δύο ενημερωτικά σημειώματα στα οποία ανέφερε τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και τις παραλείψεις στη συντήρηση των συστημάτων ασφαλείας. Τα σημειώματα εστάλησαν τον Σεπτέμβριο του 2021 προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γ. Καραγιάννη και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Ξιφαρά.
Κατά συνέπεια λόγω των δύο αυτών καταθέσεων η δικογραφία θα διαβιβαστεί στη Βουλή.
Τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ όσο και ο Χρήστος Σπίρτζης έχουν ζητήσει να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση, με τον πρώην υπουργό Μεταφορών να ζητάει πρόσφατα να ελεγχθεί από τη Βουλή για την σύμβαση 717, ένα αίτημα που απέρριψε ο Νικήτας Κακλαμάνης.
Η τακτική που θα ακολουθήσει το Μέγαρο Μαξίμου ξεδιπλώθηκε με κάθε επισημότητα από τον Παύλο Μαρινάκη, ο οποίος μιλώντας στο Mega, όταν ρωτήθηκε για το τι θα πράξει η κυβέρνηση, ήταν αποκαλυπτικός:
«Απαντάω ανοιχτά, καθαρά και λόγω της νομικής μου ιδιότητας. Αυτό που συνέβη με τον Χρήστο Τριαντόπουλο για μένα είναι οδηγός συνολικά».
Τα στοιχεία που «καίνε» Καραμανλή
Όπως έγραψε η ΑΥΓΗ της Κυριακής, τον Σεπτέμβριο του 2021, αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Μεταφορών, υπεύθυνος για τους σιδηρόδρομους, ενημέρωσε εγγράφως όλη την πολιτική ηγεσία, από τον υπουργό έως τον γενικό γραμματέα, για τα προβλήματα. Το σημείωμα είχε διαβάθμιση προτεραιότητας «Επείγον», αφορούσε δε πρωτίστως την άμεση χρηματοδότηση για να καλυφθούν οι ελλείψεις στο προσωπικό.
Δύο είναι τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του επείγοντος σημειώματος:
- «Η έλλειψη επαρκούς προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα τη μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με συνέπειες».
- «Η μη δυνατότητα της εκπλήρωσης όλων των καθηκόντων του φορέα (σ.σ.: ΟΣΕ) ως διαχειριστή υποδομής (επιθεωρήσεις, συντήρηση), με σημαντικότερη την έλλειψη ασφάλειας της σιδηροδρομικής υποδομής, ιδιαίτερα σε ένα δίκτυο που, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, είναι κακοσυντηρημένο».
Στο σημείωμα υπάρχει αναλυτική αναφορά των οικονομικών προβλημάτων του φορέα και εξαιτίας της κακής σχέσης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που είναι ο κύριος πελάτης του ΟΣΕ), η οποία δεν συμφωνούσε να πληρώσει τα τέλη, τα οποία μάλιστα είχαν αυξηθεί.
Το συμπέρασμα ήταν ότι και μετά την ολοκλήρωση των έργων που ήταν σε εξέλιξη (σ.σ.: σύμβαση 717 κ.ά.) ο ΟΣΕ χρειαζόταν:
- Επαρκή χρηματοδότηση
- Επαρκές και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό
Ολα τα παραπάνω, τα οποία αναφέρθηκαν εγγράφως με τη διαδικασία του επείγοντος στην πολιτική ηγεσία, αναδεικνύουν και τις τεράστιες ευθύνες της. Στα έγγραφα υπάρχουν τα ονόματα των πολιτικών προσώπων, πρωτίστως του Κώστα Αχ. Καραμανλή.