Live τώρα    
Με τους "Πράσινους - Αλληλεγγύη" στις εκλογές η ΔΗΜ.ΑΡ. / Ισχυρά πλήγματα στο κόμμα του Φ. Κουβέλη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Με τους "Πράσινους - Αλληλεγγύη" στις εκλογές η ΔΗΜ.ΑΡ. / Ισχυρά πλήγματα στο κόμμα του Φ. Κουβέλη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ

Την κοινή εκλογική κάθοδο της ΔΗΜ.ΑΡ. με το κόμμα "Πράσινοι - Αλληλεγγύη" του Νίκου Χρυσόγελου στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου αποφάσισαν η Κεντρική Επιτροπή και το Διαρκές Συνέδριο του κόμματος.

Οι εξελίξεις διαμορφώνουν ένα νέο αρνητικό εσωτερικό σκηνικό για το κόμμα του Φ. Κουβέλη, καθώς η πλειοψηφία των βουλευτών δεν συμφωνούσε πολιτικά με την απόφαση και ζητούσε να μην κατέλθει η ΔΗΜ.ΑΡ. σε αυτές τις εκλογές. Το θέμα δεν μπήκε σε ψηφοφορία, αφού δεν ζητήθηκε από τους συνέδρους. Ορισμένοι από αυτούς που διαφωνούν είτε απουσίαζαν από την ψηφοφορία είτε απέφυγαν να δημιουργήσουν ζήτημα καταψηφίζοντας την πρόταση, ωστόσο, λόγω της "πολιτικής διαφωνίας" τους, δεν θα συμβάλουν ενεργά στην προεκλογική υποστήριξή της και δεν προτίθενται να είναι υποψήφιοι.

Δεν θα είναι υποψήφιοι

Ειδικότερα, την πρόταση για συνεργασία με το κόμμα "Πράσινοι - Αλληλεγγύη", που είχε εισηγηθεί από το Σάββατο ο Φ. Κουβέλης, στήριξαν οι Ν. Τσούκαλης και Μ. Γιαννακάκη, οι οποίοι θα είναι υποψήφιοι. Η Ασ. Ξηροτύρη, ο Γ. Πανούσης και ο Γ. Κυρίτσης (σ.σ.: οι δύο τελευταίοι απουσίαζαν) δεν θα είναι υποψήφιοι, ενώ δεν προτίθεται να είναι και η Μ. Ρεπούση όπως έχει αφήσει να εννοηθεί. Αμφίβολη μοιάζει και η υποψηφιότητα του Δ. Αναγνωστάκη.

Οι προαναφερθέντες βουλευτές τάσσονταν ένθερμα υπέρ της προοπτικής για συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ. Υποψήφιος δεν θα είναι ούτε ο Θ. Ψύρρας, που απουσιάζει από όλες τις κρίσιμες συνεδριάσεις των τελευταίων δύο εβδομάδων, αρχής γενομένης από εκείνες που πραγματοποιήθηκαν ενόψει της δεύτερης ψηφοφορίας για την προεδρική εκλογή έως και το Διαρκές Συνέδριο, καθιστώντας σαφές ότι η αποστασιοποίησή του είναι μόνιμη. Σύμφωνα με πηγές της Αγ. Κωνσταντίνου, οι Δ. Αναγνωστάκης και Μ. Ρεπούση επεξεργάζονται το ενδεχόμενο να είναι υποψήφιοι.

"Πράσινοι - ΔΗΜ.ΑΡ." ο τίτλος του ψηφοδελτίου

Στον τίτλο που προτείνεται για το ψηφοδέλτιο το όνομα της "ΔΗΜ.ΑΡ" έπεται εκείνο του κόμματος του Ν. Χρυσόγελου. Έτσι, ο τίτλος θα είναι: "Πράσινοι - Δημοκρατική Αριστερά", ενώ οι λεπτομέρειες της εκλογικής συνεργασίας και η προγραμματική συμφωνία θα δημοσιοποιηθούν μετά το πέρας των συνομιλιών των αντιπροσωπειών των δύο κομμάτων.

Πηγές της Αγ. Κωνσταντίνου ανέφεραν ότι αποφασίστηκε να μπει το όνομα της ΔΗΜ.ΑΡ. δεύτερο και όχι πρώτο στον τίτλο, ώστε να σηματοδοτηθούν όροι ουσιαστικής ισοτιμίας, ενώ αποφασίστηκε επιπλέον να είναι επικεφαλής του προεκλογικού αγώνα τόσο ο Ν. Χρυσόγελος όσο και ο Φ. Κουβέλης. Σύμφωνα με πληροφορίες -τις οποίες πάντως διέψευδαν στην "Α" συνεργάτες του Φ. Κουβέλη-, ο Ν. Χρυσόγελος ζήτησε να αναλάβει ο ίδιος το "τιμόνι" του συνεργαζόμενου σχήματος, κάτι που απορρίφθηκε και υπήρξε, απ' ό,τι φαίνεται εκ του αποτελέσματος, η συμβιβαστική φόρμουλα των δύο "επικεφαλής".

Σε δήλωσή του μετά το Συνέδριο, ο Φ. Κουβέλης δήλωσε ότι η συνεργασία στον δρόμο προς τις κάλπες γίνεται "με πρόγραμμα, με συγκεκριμένες προγραμματικές θέσεις, με πολιτικό περιεχόμενο διεκδικήσεων για την κοινωνία, για την Ελλάδα, για τους πολίτες αυτού του τόπου. Με ένα πρόγραμμα υπεύθυνο, με ένα πρόγραμμα το οποίο διεκδικεί την πολιτική αλλαγή στη χώρα, με σταθερότητα και ευθύνη".

Η εισήγηση του Φ. Κουβέλη

Στην έναρξη της συνεδρίασης το Σάββατο, ο Φ. Κουβέλης εισηγήθηκε την αυτόνομη εκλογική κάθοδο της ΔΗΜ.ΑΡ. σε συνεργασία με οικολογικές κινήσεις, υποστηρίζοντας ότι "η παρουσία της ΔΗΜ.ΑΡ. είναι και χρήσιμη και απαραίτητη" και πως μαζί με τους συμμάχους της "μπορούν να γίνουν ο καταλύτης μιας θετικής εξέλιξης για τη χώρα".

Αναφερόμενος στην αποτυχία επίτευξης συμφωνίας για συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ, είπε ότι είχε ξεκινήσει ένας διάλογος όπου διαπιστώθηκαν συμπτώσεις αλλά και διαφορές που ήθελαν περισσότερες επεξεργασίες και προσπάθεια και ότι "έγινε προσπάθεια άμεσης συνεννόησης με τον ΣΥΡΙΖΑ και εξέταση της περίπτωσης εκλογικής συνεργασίας". "Χωρίς μικρομεγαλισμούς από μέρους μας, αλλά και χωρίς κανένα κομματικό ιδιοτελές κίνητρο. Χωρίς συναλλαγές", ανέφερε, υπονοώντας ότι το "ναυάγιο" δεν συντελέσθηκε λόγω διαφωνιών για θέσεις των στελεχών του κόμματος στα ψηφοδέλτια. "Οι όροι που θέταμε ήταν η κοινή εκλογική - προγραμματική διακήρυξη και η διασφάλιση της πολιτικής και οργανωτικής αυτοτέλειας της ΔΗΜ.ΑΡ." συνέχισε και πρόσθεσε ότι "τελικά δεν υπήρξε συμφωνία διότι μας ζητήθηκε επί της ουσίας η ατομική προσχώρηση στον ΣΥΡΙΖΑ και η απόλυτη αποδοχή του προγράμματός του".

Ο πρόεδρος της ΔΗΜ.ΑΡ. χαρακτήρισε αδιέξοδες τις συντηρητικές πολιτικές που επιβάλλουν το Eurogroup και η Γερμανία και ακολουθεί πιστά η Ν.Δ. και πως όμως "ούτε η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για απαγκίστρωση από το Μνημόνιο μπορεί να υπάρξει με έναν νόμο". "Να γνωρίζει ότι όλα τα ανοικτά θέματα θα τα βρει μπροστά της η οποιαδήποτε νέα κυβέρνηση" συμπλήρωσε. Τέλος, υπερασπίστηκε τη θέση για καταψήφιση στην προεδρική εκλογή και τη διεξαγωγή εκλογών.

Αποστάσεις Ξηροτύρη

Με δήλωσή της προτού ανακοινωθούν επίσημα λεπτομέρειες για τη συνεργασία, η Ασ. Ξηροτύρη ανακοίνωσε ότι δεν θα βάλει υποψηφιότητα σε αυτό το σχήμα της ΔΗΜ.ΑΡ. εξηγώντας ότι δεν μπορεί να συμβάλει και να αγωνιστεί γι' αυτή την επιλογή συνεργασίας με τους "Πράσινους - Αλληλεγγύη", η οποία θεωρεί ότι "σε αυτές τις δύσκολες και με οξύτατη πόλωση συνθήκες δεν προσθέτει δυνάμεις στον κοινό στόχο της προοδευτικής διακυβέρνησης και ανάκαμψης της χώρας".

Μετά την επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας, όπου μάλιστα το όνομα των "Πράσινων" προηγείται εκείνου της ΔΗΜ.ΑΡ., η Ασ. Ξηροτύρη τόνιζε ότι "δεν αναγνωρίζει" τη ΔΗΜ.ΑΡ. σε αυτό το σχήμα και ότι αποστασιοποιείται (σ.σ.: ενδέχεται να παραιτηθεί και επίσημα) από το κόμμα. Αυτό αναμένεται να γίνει με επιστολή της σήμερα προς τον Φ. Κουβέλη.

Στην εκτενή δήλωσή της, με την οποία εξηγεί την απόφασή της, η βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης επισημαίνει την προσήλωση και τις προσπάθειες που κατέβαλε "για την αλλαγή των συντηρητικών πολιτικών και την ανάγκη να αποκτήσει η χώρα μία προοδευτική και αποτελεσματική διακυβέρνηση, και τις δυνατότητες που πάντα υποστήριζα ότι είχε η ΔΗΜ.ΑΡ. να συμβάλει σ' αυτόν τον στόχο, μέσα όμως από σαφείς προγραμματικές συγκλίσεις και συμφωνίες με τις δυνάμεις της Ανανεωτικής και της Ριζοσπαστικής Αριστεράς και της Οικολογίας".

Επιπλέον ασκεί κριτική για αργοπορημένες αποφάσεις με ευθύνη της ηγεσίας προς αυτή την κατεύθυνση και για "έλλειψη ξεκάθαρης στρατηγικής για προγραμματικές αριστερές συμμαχίες" που οδήγησαν το κόμμα στην περαιτέρω συρρίκνωση. Αφού καταλογίζει και στις δύο πλευρές ευθύνη για τη μη επίτευξη προγραμματικής σύγκλισης με τον ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζει ότι παραμένει η θέση της πως "το ζητούμενο για τη χώρα και τους πολίτες είναι να πιστέψουν ότι πράγματι υπάρχει ελπίδα για αλλαγή και ότι σήμερα αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα από την Αριστερά, αλλά με την ευρύτερη συμμαχία των δυνάμεών της και βέβαια και της ΔΗΜ.ΑΡ.".

Τρία στελέχη της Κ.Ε. ζήτησαν να ενώσει η ΔΗΜ.ΑΡ. τις δυνάμεις της με τον ΣΥΡΙΖΑ

Με κείμενο - πρόταση προς το Διαρκές Συνέδριο, οι υπογράφοντες Γ. Βεργόπουλος, Θ. Οικονόμου και Απ. Παπατόλιας, μέλη της Κ.Ε., ζητούσαν να μην κατέλθει η ΔΗΜ.ΑΡ. στις προσεχείς εκλογές, αλλά "να συμβάλει και να στηρίξει ενεργά τη διαμόρφωση ενός ευρύτερου πλειοψηφικού ρεύματος στην κοινωνία, το οποίο θα εγγυάται το μέλλον και την προοπτική της προοδευτικής διακυβέρνησης". Να ενώσει δηλαδή, "χωρίς εκλογικά ανταλλάγματα", τις δυνάμεις της "με το πλειοψηφικό ρεύμα που διαμορφώνεται με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ και να στηρίξει την εκλογική του επικράτηση απέναντι στις δυνάμεις που ευθύνονται για την κοινωνική καταστροφή των τελευταίων ετών".

"Μετά τις εκλογές στόχος μας είναι η ΔΗΜ.ΑΡ. ως αυτοτελής πολιτικός οργανισμός να συμβάλει με τις θέσεις και τις προτάσεις της στην επιτυχή υλοποίηση ενός αριστερού και προοδευτικού κυβερνητικού προγράμματος και παράλληλα να διαμορφώσει τις πολιτικές και κοινωνικές συμμαχίες της στην πορεία της χώρας και της κοινωνίας για μια προοδευτική έξοδο από την κρίση" ανέφεραν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0