Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.2°C19.6°C
1 BF 87%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.9°C18.9°C
1 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
19 °C
19.0°C19.4°C
1 BF 78%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
23 °C
21.8°C25.4°C
1 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C16.3°C
0 BF 88%
Τέμπη / 7 μήνες μετά θυμήθηκαν να φτιάξουν Οργανισμό Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέμπη / 7 μήνες μετά θυμήθηκαν να φτιάξουν Οργανισμό Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

Δυστύχημα στα Τέμπη
(INTIME NEWS/ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ)

Μία μερά μετά το πόρισμα-κόλαφο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων αναφορικά με την ανυπαρξία σχεδίων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, η κυβέρνηση έσπευσε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα συγκροτώντας άρον-άρον τον Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.). 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπό τη βαριά σκιά της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών, ήρθε το νέο ευρωπαϊκό καμπανάκι, με την κυβέρνηση να αναγκάζεται να ενοποιήσει τις αρμόδιες επιτροπές διερεύνησης των αεροπορικών ατυχημάτων πολιτικής αεροπορίας και των σιδηροδρομικών ατυχημάτων «με απώτερο στόχο την επίτευξη και διατήρηση της ασφάλειας στις μεταφορές». Κατόπιν εορτής βέβαια καθώς ήδη η ελληνική κοινωνία θρηνεί 57 ανθρώπους.

Σημειώνεται ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων διαπίστωσε όχι μόνο σοβαρά ατοπήματα που αφορούσαν την ασφάλεια στα ελληνικά τρένα, αλλά και πλήρη σύγχυση σε επίπεδο αρμοδιοτήτων και ευθυνών που προφανώς οδήγησε και στην τραγωδία των Τεμπών.

Σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο θέμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», στην Ελλάδα προκύπτει «ότι δεν υπάρχει κανείς σε επίπεδο κυβέρνησης ή εθνικού φορέα ο οποίος να αναλαμβάνει αποτελεσματικά τη συνολική ευθύνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και να οδηγεί το σύστημα σε μία συνεχή βελτίωση».

Το πόρισμα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων συγκεντρώνει 13 σοβαρά ατοπήματα μέσα σε 7 μήνες μετά την σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. 

Κατά την ίδια πηγή το πόρισμα «συνιστά πολλαπλό ράπισμα στην ελληνική κυβέρνηση καθώς μέσα του η ερευνητική ομάδα του οργανισμού που συγκέντρωσε στοιχεία και ήρθε στην Ελλάδα για συνεντεύξεις με πρόσωπα από τους φορείς που εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο, διαπιστώνει ένα πλήθος σημείων στα οποία το ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα δεν συμμορφώνεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις κοινοτικές οδηγίες ασφαλείας».

Παράλληλα αποκαλύπτει ότι ακόμα και σήμερα και παρά την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών το υπουργείο Υποδομών επιχειρεί να «καλύψει» την ανεπάρκειά του επιβάλλοντας «απόρρητο» κατά την συνηθισμένη πρακτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Πιο συγκεκριμένα «την περασμένη εβδομάδα οι εκπρόσωποι του ERA ήρθαν στην Αθήνα και συναντήθηκαν με δεκάδες στελέχη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όμως το υπουργείο όχι μόνο δεν θέλησε να δώσει καμία δημοσιότητα στη διαδικασία, αλλά ο εκπρόσωπος του στη συνάντηση γ.γ Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ζήτησε από τους παρισταμένους να μην αποκαλύψουν καμία από τις παρατηρήσεις που άκουσαν στη διάρκεια της συζήτησης».

Σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής και τα ευρήματα της, η Ελλάδα δεν συμμορφώνεται σε κανένα στάδιο με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, παράλληλα υπάρχει ανυπαρξία σχεδίων ασφαλείας και φορέα που να έχει τη συνολική ευθύνη, ενώ η ασυνεννοησία και η ασάφεια ρόλων, σύγχυση αρμοδιοτήτων ανάμεσα στους εμπλεκόμενους είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί.

Στα επιπρόσθετα στοιχεία του πορίσματος διαπιστώνεται επίσης έλλειψη επενδύσεων, και κακή κατάσταση των υποδομών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL