Live τώρα    
30°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
30 °C
27.4°C31.8°C
3 BF 44%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
30 °C
27.4°C31.4°C
4 BF 49%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
28 °C
27.0°C31.6°C
1 BF 54%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
27 °C
26.8°C28.8°C
3 BF 53%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
32 °C
30.1°C31.9°C
4 BF 35%
Hellenic Train / Με μεγάλες καθυστερήσεις, βλάβες και συρμούς χωρίς κλιματισμό τα δρομολόγια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Hellenic Train / Με μεγάλες καθυστερήσεις, βλάβες και συρμούς χωρίς κλιματισμό τα δρομολόγια

Συρμός τρένου της Hellenic Train
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Τα αποτελέσματα της πολιτικής απαξίωσης των σιδηροδρόμων από την κυβέρνησης της ΝΔ έρχονται στην επιφάνεια, με το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ να χαρακτηρίζει την Κυριακή ως «ημέρα κατάρρευσης για τον σιδηρόδρμο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αφορμή για τον εν λόγω χαρακτηρισμό, με βάση την ανακοίνωση του Σωματείου, ήταν οι μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, οι βλάβες στο τροχαίο υλικό αλλά και το γεγονός ότι επιβάτες αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν σε συρμούς χωρίς κλιματισμό ή με κλιματιστικά που υπολειτουργούν.

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα προβλήματα κυκλοφορίας, είναι αποτέλεσμα «της έλλειψης ανταλλακτικών των συρμών, της έλλειψης προσωπικού στην τεχνική βάση, των απαράδεκτων εγκαταστάσεων επισκευής και συντήρησης που είναι αντιπαραγωγικές, της λανθασμένης διαχείρισης του τροχαίου υλικού στα σημερινά δρομολόγια αλλά και της αποτυχημένης επιλογής σε διευθυντικά στελέχη τα οποία αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σιδηροδρόμου και ασχολούνται μόνο με βολέματα συνδικαλιστών αρεστών σε αυτούς».

Αναλυτικά, σύμφωνα με το ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόνο για χθες, Κυριακή, η αμαξοστοιχία 51 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα) έγινε με ηλεκτράμαξα και βαγόνια αντί για ETR καθώς ο συρμός που ήταν προγραμματισμένος να εκτελέσει το δρομολόγιο παρουσίασε βλάβη, ενώ άλλος συρμός ΕΤR που να είναι λειτουργικός δεν υπήρχε. Αποτέλεσμα ήταν να αναχωρήσει η αμαξοστοιχία 51 με 82 λεπτά καθυστέρηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιπλέον, η αμαξοστοιχία 54 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα) αντί για συρμό ETR έγινε με ηλεκτράμαξα και βαγόνια, για άγνωστη αιτία ενώ η αμαξοστοιχία 56 (Αθήνα - Θεσσαλονίκη) παρουσίασε βλάβη στην ηλεκτράμαξα και σε ένα βαγόνι (κυλικείο) με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η αναχώρηση της κατά 58 λεπτά από την Αθήνα.

Η αμαξοστοιχία 882 (Αθήνα - Καλαμπάκα) έγινε με μια ηλεκτράμαξα και 2 ντιζελομηχανές (συνολικά 3 δηλαδή) «καθώς μόλις χθες ανακάλυψαν κάποιοι (μετά από τις διαμαρτυρίες των επιβατών για την αφόρητη ζέστη στα βαγόνια) ότι από τις μηχανές ντιζελ κάποια πρέπει να δουλεύει συνέχεια για να λειτουργούν τα κλιματιστικά στα βαγόνια κατά την πολύωρη αναμονή του συρμού στον σταθμό της Καλαμπάκας. Δυστυχώς με αυτόν τον τρόπο το καύσιμο των μηχανών δεν φτάνει για να επιστρέψουν στην Αθήνα ως 887 και χρησιμοποιούν 2 ντίζελ μηχανές συν μια ηλεκτράμαξα».

Όπως σημειώνει το Σωματείο Εργαζομένων η αμαξοστοιχία του προαστιακού 1327 (Κιάτο - Πειραιάς) παρουσίασε βλάβη στον έναν μετατροπέα με αποτέλεσμα την καθυστέρηση 17 λεπτών στο δρομολόγιο. Επιπλέον, η αμαξοστοιχία στην Πάτρα 12536 άλλαξε τροχαίο υλικό λόγω βλάβης με αποτέλεσμα να καθυστερήσει 27 λεπτά. Ακόμη χθες στον προαστιακό δρομολογήθηκε συρμός με βλάβη στον έναν μετατροπέα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι ντιζελοκίνητοι συρμοί railbus που εκτελούν το δρομολόγιο Ρέντης - Πειραιάς - Ρέντης είναι με μειωμένη ισχύ.

Προβλήματα κυκλοφορίας

Στις καθυστερήσεις από βλάβες θα πρέπει να προστεθούν και οι καθυστερήσεις από προβλήματα κυκλοφορίας αλλά και την παταγώδη αποτυχία του σχεδιασμού των δρομολογίων και την έλλειψη έγκαιρης αντίδρασης των υπευθύνων της διεύθυνσης λειτουργίας της Hellenic Train στα όσα προβλήματα παρουσιάζονται.

  • Αμαξοστοιχία 54 με 22 λεπτά από την Λάρισα
  • Αμαξοστοιχία 887 με 26 λεπτά από την Λειβαδιά
  • Αμαξοστοιχία 13301 με 12 λεπτά από τον Άγιο Ανδρέα
  • Αμαξοστοιχία 12592 με 57 λεπτά από την Λάρισα

Τέλος, όπως επισημαίνει το Σωματείο, πέρα από τους παράγοντες που προκαλούν καθυστερήσεις (βλάβες, κυκλοφορία, υποδομή) στα δρομολόγια υπάρχουν και τα προβλήματα ποιότητας μεταφοράς των επιβατών με συρμούς που έχουν να κάνουν με κλιματιστικά που είτε δεν λειτουργούν είτε υπολειτουργούν.

Τέλος, το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπογραμμίζει ότι «η κατηγοριοποίηση των εργαζομένων,ο διαχωρισμός σε "καλά" και "κακά" παιδιά  μέσα στην εταιρεία, η προκλητική διαχείριση του προσωπικού, τα διάφορα γραφεία που πλέον ασφυκτιούν από προσωπικό που φεύγει από τα τρένα ενώ έχουν προσληφθεί για καθήκοντα στο τρένο, οι προκλητικές εξυπηρετήσεις, έχουν την τιμητική τους στο κλίμα διάλυσης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η αφόρητη ζέστη ταλαιπωρεί τους επιβάτες  σε συρμούς χωρίς κλιματισμό . Μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια από συνεχείς βλάβες στο τροχαίο υλικό .Απογοήτευση στους επιβάτες για την κατάσταση που βιώνουν ενώ επιλέγουν να στηρίξουν το μέσο.

Η αμαξοστοιχία 51 (Θεσ/κη-Αθήνα) έγινε με ηλεκτράμαξα και βαγόνια αντί για ETR καθώς ο συρμός που ήταν προγραμματισμένος να εκτελέσει το δρομολόγιο παρουσίασε βλάβη  ενώ άλλος συρμός ΕΤR που να είναι λειτουργικός δεν υπήρχε!! Αποτέλεσμα ήταν να αναχωρήσει η αμαξοστοιχία 51 με 82 λεπτά καθυστέρηση.*

(*Οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας 51 δικαιούνται αποζημίωσης το 25% της τιμής του εισιτηρίου)

Η αμαξοστοιχία 54 (Αθήνα – Θεσ/κη) αντί για συρμό ETR έγινε με ηλεκτράμαξα και βαγόνια. Αιτιολογία άγνωστη

Η εταιρεία συντήρησης των ETR θα ενημερώσει γιατί σήμερα δεν κυκλοφόρησε κανένας συρμός; Θα ενημερώσει γιατί δεν είχε έτοιμους εφεδρικούς συρμούς;

Η αμαξοστοιχία 56 (Αθήνα – Θεσ/κη) παρουσίασε βλάβη στην ηλεκτράμαξα και σε ένα βαγόνι (κυλικείο) με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η αναχώρηση της κατά 58 λεπτά από την Αθήνα

Η αμαξοστοιχία 882 (Αθήνα-Καλαμπάκα)  έγινε με μια ηλεκτράμαξα και 2 ντηζελομηχανές (συνολικά 3 δλδ) καθώς μόλις χθες ανακάλυψαν κάποιοι (μετά από τις διαμαρτυρίες των επιβατών για την αφόρητη ζέστη στα βαγόνια) ότι από τις μηχανές ντηζελ κάποια πρέπει να δουλεύει συνέχεια για να λειτουργούν τα κλιματιστικά στα βαγόνια κατά την πολύωρη αναμονή του συρμού  στον σταθμό της Καλαμπάκας.Δυστυχώς με αυτόν τον τρόπο το καύσιμο των μηχανών δεν φτάνει για να επιστρέψουν στην Αθήνα ως 887 και χρησιμοποιούν 2 ντήζελ μηχανές συν μια ηλεκτράμαξα!!

Αμαξοστοιχία του προαστιακού 1327 (Κιάτο-Πειραιάς) παρουσίασε βλάβη στον έναν μετατροπέα  με αποτέλεσμα την καθυστέρηση 17 λεπτών στο δρομολόγιο.

Αμαξοστοιχία στην Πάτρα 12536 άλλαξε τροχαίο υλικό λόγω βλάβης .Αποτέλεσμα 27 λεπτά καθυστέρησης.

Σήμερα στον προαστιακό είχε ήδη δρομολογηθεί συρμός με βλάβη στον έναν μετατροπέα.

Οι ντηζελοκίνητοι συρμοί railbus που εκτελούν το δρομολόγιο Ρέντης -Πειραιάς-Ρέντης  είναι με μειωμένη ισχύ

Προβλήματα κυκλοφορίας
Στις καθυστερήσεις από βλάβες θα πρέπει να προστεθούν και οι καθυστερήσεις από προβλήματα κυκλοφορίας αλλα και την παταγώδη  αποτυχία του σχεδιασμού των δρομολογίων και την έλλειψη έγκαιρης αντίδρασης των υπευθύνων της διεύθυνσης λειτουργίας της Hellenic train  στα όσα προβλήματα παρουσιάζονται.

Αμαξοστοιχία 54 με 22 λεπτά από την Λάρισα

Αμαξοστοιχία 887 με 26 λεπτά από την Λειβαδιά

Αμαξοστοιχία 13301 με 12 λεπτά από τον Άγιο Ανδρέα

Αμαξοστοιχία 12592 με 57 λεπτά από την Λάρισα

Πέρα από τους παράγοντες που προκαλούν καθυστερήσεις (βλάβες -κυκλοφορία-υποδομή)  στα δρομολόγια υπάρχουν  και τα προβλήματα ποιότητας μεταφοράς των επιβατών με συρμούς που όπως αναφέραμε και παραπάνω  να έχουν προβληματικά κλιματιστικά που υπολειτουργούν ή δεν λειτουργούν καθόλου.

Υπουργική παρέμβαση για τα κλιματιστικά στους συρμούς
Το θέμα των προβληματικών κλιματιστικών πήρε σημαντική έκταση στα ΜΜΕ  αφού οδήγησε στην παρέμβαση της υφυπουργού μεταφορών  κας Χ. Αλεξοπούλου  στην διοίκηση της εταιρείας καθώς ταξίδεψε σε συρμό με πρόβλημα στα κλιματιστικά και δέχθηκε τις διαμαρτυρίες των επιβατών για την κατάσταση που επικρατούσε.

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της έλλειψης ανταλλακτικών των συρμών, της έλλειψης προσωπικού στην τεχνική βάση,των απαράδεκτων εγκαταστάσεων  επισκευής και συντήρησης που είναι αντιπαραγωγικές, της λανθασμένης διαχείρισης του τροχαίου υλικού στα σημερινά  δρομολόγια αλλά και της αποτυχημένης επιλογής  σε διευθυντικά στελέχη τα οποία ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ  στις απαιτήσεις του σιδηροδρόμου και ασχολούνται μόνο με βολέματα συνδικαλιστών αρεστών σε αυτούς!! (Θα γίνει ειδική αναφορά τις επόμενες ημέρες)

Η κατηγοριοποίηση των εργαζομένων,ο διαχωρισμός σε «καλά» και «κακά» παιδιά  μέσα στην εταιρεία, η προκλητική διαχείριση του προσωπικού, τα διάφορα γραφεία που πλέον ασφυκτιούν από προσωπικό που φεύγει από τα τρένα ενώ έχουν προσληφθεί για καθήκοντα στο τρένο, οι προκλητικές εξυπηρετήσεις, έχουν την τιμητική τους στο κλίμα διάλυσης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL