Γενικευμένο «αλαλούμ» επικράτησε στην πρεμιέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού», με τους καταναλωτές να μην αντιλαμβάνονται κάποια βελτίωση στην τσέπη τους σχετικά με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ. Σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές ήταν έως και αυξημένες σε σχέση και με πριν λίγες μέρες ακόμη και σε επώνυμα προϊόντα. Την ίδια στιγμή, σε πολλές περιπτώσεις κυριαρχούσαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην είναι σε θέση (ακόμη και με βάση το ekatanalotis.gr, το οποίο «έπεφτε» μέσα στην ημέρα) να συγκρίνουν με τις τιμές των προηγούμενων ημερών, καθώς απλώς δεν υπάρχουν. Παράλληλα, για να επιλέξει κάποιος τα φθηνότερα προϊόντα ως σύνολο, θα έπρεπε να «τρέχει» από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο.
Είναι γεγονός ότι αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους που αναζητούν τα προϊόντα με την ειδική σήμανση είναι αν αυτά είναι επώνυμα.
Οπως φαίνεται όμως και από τη λίστα που έχει αναρτηθεί στην ειδική πλατφόρμα όπου αναφέρονται τα προϊόντα του «καλαθιού» σε όλα τα σούπερ μάρκετ, η συντριπτική πλειονότητά τους είναι τα «ιδιωτικής ετικέτας», κάτι που σημαίνει ότι παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και φέρουν το εμπορικό σήμα που ανήκει στην αλυσίδα.
Επικοινωνιακό πυροτέχνημα το «καλάθι του νοικοκυριού»
Αναφερόμενος στο «καλάθι του νοικοκυριού», ο Αλ. Τσίπρας το χαρακτήρισε «επικοινωνιακό πυροτέχνημα», που μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ όταν δουν οι καταναλωτές ότι δεν θα έχει αποτέλεσμα στην τσέπη τους. «Τα προϊόντα στο καλάθι δεν θα είναι χαμηλότερης τιμής, απλώς για μία εβδομάδα δεν θα δει ο καταναλωτής να αυξάνεται η τιμή τους» επισήμανε. «Δεν θα έχει αποτέλεσμα. Είναι ωραίο μόνο για να κάνει περιοδεία στους τηλεοπτικούς σταθμούς ο Άδωνις Γεωργιάδης για να δικαιολογεί τον ρόλο του» συνέχισε, ενώ πρόσθεσε ότι ο υπουργός Ανάπτυξης θα έπρεπε να δικαιολογεί τον ρόλο του κάνοντας ελέγχους. «Στο τέλος θα κάνουν ελέγχους με ραντεβού» είπε με νόημα.
Το σόου Γεωργιάδη και το πλήγμα στα εισοδήματα
Όπως φάνηκε και χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιδόθηκε σε ένα από τα γνωστά του επικοινωνιακά σόου, πηγαίνοντας σε 10 καταστήματα σούπερ μάρκετ, με τη συνοδεία καμερών, προκειμένου να δηλώσει αισιόδοξος για το εγχείρημα, την ώρα που η αγορά του λιανεμπορίου εκτιμά πως το μέτρο δεν θα αποδώσει. Άλλωστε, ακόμη και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας αναθεώρησε την πρόβλεψή του για τον πληθωρισμό, ανεβάζοντας τον πήχη κοντά στο 10%, από 9,1% που καταγράφεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, το οποίο είχε κατατεθεί πριν λίγες μέρες. Όπως προκύπτει από το σύνολο των επίσημων ερευνών, το κύμα ανατιμήσεων πλήττει τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, με τις μεγαλύτερες απώλειες να υφίστανται τα αδύναμα νοικοκυριά, που δεν μπορούν να καλύψουν βασικές καταναλωτικές ανάγκες
Ίδιες οι τιμές
Την αντίθεσή του για το «καλάθι του νοικοκυριού», που έκανε πρεμιέρα χθες, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης, επισημαίνοντας ότι στα περισσότερα προϊόντα «οι τιμές είναι ίδιες» με πριν μπουν στο «φθηνό» καλάθι.
Μάλιστα, όπως δήλωσε ο Γ. Λεχουρίτης, «δεν έχει αλλάξει κάτι. Σε ορισμένα προϊόντα έχει αλλάξει η τιμή προς τα κάτω, αλλά στα περισσότερα προϊόντα, δηλαδή στα μακαρόνια, 62-65 λεπτά ήταν πριν, 65 είναι και τώρα. Το ρύζι μπορεί να ήταν ένα 1,30, το ίδιο είναι και τώρα. Δεν έχει αλλάξει κάτι», ωστόσο σημείωσε ότι ακόμα είναι νωρίς για συμπεράσματα. «Πρέπει να βγούμε και εμείς στο παζάρι για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει στα σούπερ μάρκετ» πρόσθεσε.
Μιλώντας για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο Γ. Λεχουρίτης επισήμανε ότι και πριν ήταν κατά 50% φθηνότερα από τα επώνυμα προϊόντα. «Δεν χρειαζόταν “καλάθι του νοικοκυριού” για να μειωθεί η τιμή. Εμείς λέμε να γίνει ο έλεγχος στην πηγή. Δηλαδή να ελεγχθεί πόσο ξεκινά η πατάτα στο χωράφι. Πόσο ξεκινά η ντομάτα, πόσο ξεκινάει το ρύζι, πόσο ξεκινάει το καλαμπόκι, πόσο ξεκινάει το λάδι, πόσο ξεκινάει το αχλάδι, τα φρούτα και ούτω καθεξής από το χωράφι και πόσο καταλήγουν στο ράφι» υπογράμμισε ο Γ. Λεχουρίτης.