Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.3°C22.4°C
2 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
13.8°C17.1°C
3 BF 87%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
18.8°C23.2°C
4 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
29 °C
26.1°C28.8°C
4 BF 24%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
15.9°C16.9°C
0 BF 88%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Δεκέμβριος, ο μήνας των δώρων στους καναλάρχες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Δεκέμβριος, ο μήνας των δώρων στους καναλάρχες

ΚΑΝΑΛΙΑ

Δεν άφησε χωρίς δωράκι τα Χριστούγεννα η κυβέρνηση τους μεγάλους καναλάρχες και τα μεγάλα μέσα επικοινωνίας. Στο τέλος της χρονιάς, σύμφωνα με το έθιμο, μερίμνησε και πάλι για τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τα μεγάλα ΜΜΕ σε ανταπόδοση της δικής τους πιστής στήριξης, προκειμένου να συνεχίσουν το έργο τους.

Η κυβέρνηση φροντίζει ώστε τα έσοδα των καναλιών από διαφήμιση να μην μειωθούν ούτε το 2022, επεκτείνοντας την έκπτωση φόρου στις διαφημίσεις και το τρέχον έτος και ζημιώνοντας με τον τρόπο αυτόν το δημόσιο ταμείο. Το μέτρο είχε εφαρμοστεί και την περασμένη χρονιά και -σε συνδυασμό με επιπλέον «δωράκια»- είχε στηρίξει τον τζίρο των καναλιών στα επίπεδα προ της πανδημίας. Συγκεκριμένα η έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις είναι της τάξεως του 30% και για το έτος 2022.

Αν και η ρύθμιση αφορά διαφημίσεις και χορηγίες σε όλα τα μέσα επικοινωνίας, τηλεόραση, ραδιόφωνο, σινεμά, Διαδίκτυο, social media, εφημερίδες, περιοδικά, υπαίθρια διαφήμιση, το μέτρο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μεγάλους διαφημιζόμενους που κατευθύνονται προς την τηλεόραση, καθώς εκείνοι διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές προκειμένου να επωφεληθούν.

Εκτός αυτού, ορίζεται ως προϋπόθεση για την έκπτωση η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης να ανέρχεται για τα έτη 2020, 2021 και 2022 τουλάχιστον στο 105% της διαφημιστικής δαπάνης του 2019. Με άλλα λόγια, στην έκπτωση εμπίπτουν οι επιχειρήσεις που έχουν δαπανήσει για διαφήμιση ποσά σχεδόν ίσα ή ανώτερα από εκείνα που δαπάνησαν προ κορωνοϊού. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να επενδύουν στη διαφήμιση, ώστε ο τζίρος των καναλιών να παραμείνει σταθερός.

Μάλιστα προβλέπεται και διευκόλυνση για κάποια επιχείρηση που «βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού Covid-19», οπότε το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης το 2020 μπορεί να ανέρχεται στο 70% της δαπάνης του 2019.

Η ρύθμιση προβλέπεται στο άρ. 148, στον Ν. 4876/2021 «για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις» (ΦΕΚ 251 A'/23.12.2021).

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL