Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.2°C21.9°C
1 BF 72%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.2°C
2 BF 85%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
18.8°C21.0°C
3 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
29 °C
28.8°C28.8°C
3 BF 30%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
15.9°C16.3°C
2 BF 88%
Πανεκπαιδευτικά Συλλαλητήρια / Δυναμική απάντηση στην Κεραμέως για την αξιολόγηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πανεκπαιδευτικά Συλλαλητήρια / Δυναμική απάντηση στην Κεραμέως για την αξιολόγηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΡΕΙΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ / EUROKINISSI

Οι λειτουργοί της δημόσιας και ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην προωθούμενη από το υπουργείο Παιδείας διαδικασία αξιολόγησης, αλλά και κατά των πρωτοφανών πρακτικών της υπουργού Νίκης Κεραμέως να καταθέσει αγωγές κατά των συνδικαλιστικών οργάνων τους. Προηγήθηκε την Πέμπτη αντίστοιχη κινητοποίηση στα δικαστήρια της Ευελπίδων. Σημειώνεται ότι η Κεραμέως με ανάρτησή της στα social media επίχαιρε για την απόφαση με την οποία κηρύχθηκαν παράνομες οι αποχές των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση, παρότι σε αυτήν έχουν συμφωνήσει στην συντριπτική πλειοψηφία τους οι κατά τόπους ΕΛΜΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την Παρασκευή, οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ) προχωρούν σε μαζικές συγκεντρώσεις-συλλαλητήρια διαμαρτυρίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στις 18.00, σε Προπύλαια και Άγαλμα Βενιζέλου αντίστοιχα. Την αλληλεγγύη του στον δημοκρατικό αγώνα του εκπαιδευτικού κόσμου έχει δηλώσει ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία με ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ και του τομέα Παιδείας.

«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μπροστά στο συντριπτικό ρεύμα των συναδέλφων και των σχολείων σε όλη την Ελλάδα που δηλώνουν μαζικά απεργία–αποχή από την λεγόμενη αξιολόγηση καταφεύγει για μια ακόμα φορά στην τρομοκράτηση και την καταστολή. Κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή εναντίον των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών για να βγάλει την απεργία – αποχή παράνομη και καταχρηστική. Αυτές οι κινήσεις δείχνουν τον πανικό της κυβέρνησης απέναντι στην ομόθυμη καταδίκη της πολιτικής της από τον κλάδο. Καλούμε όλους και όλες στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ) την Παρασκευή, 01/10/2021 στις 18.00 στα Προπύλαια. Κάτω τα χέρια από την δημόσια Παιδεία! Κάτω τα χέρια από την απεργία! Η τρομοκρατία δε θα περάσει!», όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ.

Η ΔΟΕ εκτός των παραπάνω προαναγγέλλει συνεδριάσεις του ΔΣ της «για να καθορίσει τα επόμενα αγωνιστικά βήματα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου μετά από τη δικαστική απόφαση. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια εντός της Παρασκευής 1/10, ώστε να ενημερωθούν για τις αποφάσεις του ΔΣ της ΔΟΕ για τη συνέχεια».

Νομικά λανθασμένη η απόφαση, τονίζει η ΟΙΕΛΕ

Από την πλευρά της ΟΙΕΛΕ σημειώνεται ότι «με "συνοπτικές" διαδικασίες έγινε δεκτή  η αγωγή της υπουργού Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών» και μάλιστα υπογραμμίζει ότι είναι «νομικά λανθασμένο το σκεπτικό για την ΟΙΕΛΕ».

«Με μια διαδικασία-εξπρές που προκάλεσε εύλογες απορίες, η Δικαιοσύνη έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή που είχαν κηρύξει οι τρεις Ομοσπονδίες, όμως η απόφαση δεν είναι άμεσα εκτελεστή (θα πρέπει να κριθεί πρώτα στο Εφετείο). Προκαλεί, ωστόσο, τεράστια εντύπωση ότι η απεργία κρίθηκε παράνομη, επειδή δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία του δημόσιου διαλόγου, μια διαδικασία που δεν προβλέπεται για τον ιδιωτικό τομέα! Επομένως, το νομικό σκεπτικό για την απεργία-αποχή της ΟΙΕΛΕ είναι απολύτως λανθασμένο, καθώς μας εξομοιώνει με δημόσιους υπαλλήλους!

Η σημερινή κατεπείγουσα αγωγή της Υπουργού Παιδείας με σκοπό να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία-αποχή που οι Ομοσπονδίες έχουν κηρύξει είναι ενδεικτική του πώς αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία το χώρο της Παιδείας και τους λειτουργούς της. Νομοθετεί χωρίς διάλογο και με μόνο γνώμονα την πλήρη εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Άλλωστε, η προσχηματική διαδικασία αξιολόγησης που επιβάλλει δεν έχει καμιά σχέση με μια σοβαρή απόπειρα πιστοποίησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα και ταυτόχρονα τμήμα μιας πολιτικής που ξεκινά με την «αξιολόγηση», θα συνεχιστεί με την καθιέρωση της ελεύθερης γονεϊκής επιλογής και των vouchers και θα καταλήξει στην πλήρη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της παραχώρησης της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση. Όσο για την ιδιωτική εκπαίδευση, αναρωτιέται εύλογα κάποιος. Ποιος διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία μιας διαδικασίας που διεξάγεται υπό την απειλή της αναιτιολόγητης απόλυσης;

Με συνοπτικές διαδικασίες η εκδίκαση της «κατεπείγουσας» αγωγής της Υπουργού Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, καμιά έκπληξη από την απόφαση!

Τέλος, πέραν της απόφασης που προκαλεί κατάπληξη, οφείλουμε να σχολιάσουμε την διαδικασία εκδίκασης της δήθεν κατεπείγουσας αγωγής που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας. Οι Ομοσπονδίες έλαβαν την κλήτευση στις 11 το πρωί και κλήθηκαν σε δικαστική διαδικασία δύο ώρες μετά! Πέραν του ότι η επίκληση του κατεπείγοντος για μια απεργία-αποχή που διαρκεί από το Φεβρουάριο (!) προκαλεί τη νοημοσύνη, είναι αδύνατον για οποιονδήποτε νομικό να προετοιμάσει αξιοπρεπή υπεράσπιση των θέσεων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Όμως, αυτό που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση στους παριστάμενους εκπαιδευτικούς και δημοσιογράφους ήταν η στάση της έδρας. Αρνήθηκε να δεχτεί τα εύλογα επιχειρήματα των Ομοσπονδιών για το «κατεπείγον» του θέματος, αλλά κυρίως αρνήθηκε την αναβολή της υπόθεσης, αν και δύο εκ των τριών νομικών παραστατών των Ομοσπονδιών είχαν βαρύτατα  προσωπικά προβλήματα που θα επέβαλαν σε οποιοδήποτε πολιτισμένο δικαστήριο να ορίσει την εκδίκαση σε κάποια άλλη ημερομηνία. Μάλιστα, η απόρριψη του αιτήματος έγινε χωρίς καμιά αιτιολόγηση. Η βιασύνη για την εκδίκαση πάση θυσία και η εχθρική αντιμετώπιση των συνηγόρων των Ομοσπονδιών, αλλά και των παριστάμενων εκπαιδευτικών, συνδικαλιστών, εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων που βρέθηκαν στο ακροατήριο ήταν τελικά προμήνυμα για την απόφαση που προ ολίγου λάβαμε».

Καλέσματα συμμετοχής στις κινητοποιήσεις έχει κάνει πολύ μεγάλος αριθμός φορέων της εκπαίδευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL