ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ
Σκληρή στάση απέναντι στην περιφερειάρχη Ρ. Δούρου κράτησε ο Γ. Καμίνης κατά την συζήτηση για τη διαχείριση απορριμμάτων στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο. Προειδοποιώντας ότι δεν θα υποχωρήσει από την προσφυγή στο ΣτΕ, που κατέθεσε το 2010, και εκδικάζεται τον Μάρτιο του 2015, ο Γ. Καμίνης επέμεινε να διεκδικήσει αποζημίωση για τα περιουσιακά στοιχεία του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), που αναλογούν στον Δήμο Αθηναίων μετά τη μεταβίβαση του Συνδέσμου από τους ΟΤΑ α' βαθμού σε ένα σχήμα συνεργασίας (ΟΤΑ α' και β' βαθμού).
"Αυτή τη στιγμή στο νέο Δ.Σ. του ΕΔΣΝΑ ο Δήμος Αθηναίων δεν εκπροσωπείται", είπε ο Γ. Καμίνης, που είχε κάνει προσπάθειες για την ενίσχυση της υποψηφιότητας Ανδρ. Βαρελά, αντιδημάρχου Αθηναίων για την Καθαριότητα. "Έως το 2010 ο ΕΔΣΝΑ ανήκε στους 66 δήμους της Αττικής. Η συνεισφορά του δήμου για την περίοδο 2005-2013 είναι 149,5 εκατ. ευρώ και μόνο για το 2014 14 εκατ. ευρώ. Ο δήμος μας με συνεισφορά 20% στο ταμειακά διαθέσιμα του Συνδέσμου έχει φτιάξει τις εγκαταστάσεις του ΟΕΔΑ Φυλής", είπε απορρίπτοντας τον ρόλο της Περιφέρειας στη διαχείριση των απορριμμάτων.
Αναγνωρίζοντας ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής "έχει τιγκάρει", συμφώνησε ότι πρέπει να εναρμονιστεί ο Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και τη σύγχρονη νομοθεσία, εκτιμώντας ότι μπορούν να φτιαχτούν εργοστάσια διαχείρισης απορριμμάτων "μικρότερης κλίμακας". Πρόκρινε τη διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, επανάχρηση, κομποστοποίηση και την υγειονομική ταφή οργανικών υπολειμμάτων. Σημείωσε, όμως, ότι "η διαδημοτική χωροθέτηση των χώρων υγειονομικής ταφής είναι προβληματική γιατί οι δήμοι δεν έχουν πολλούς ελεύθερους χώρους και οι εγκρίσεις από το ΥΠΕΚΑ είναι υπερβολικά αργές".
"Είναι άλλο πράγμα η αναθεώρηση της κατασκευής των 4 εργοστασίων στον ΟΕΔΑ Φυλής και άλλο η ακύρωση του έργου", σημείωσε ο αντιδημάρχος, Ανδρ. Βαρελάς. Στην κατεύθυνση της εναλλακτικής διαχείρισης απορριμμάτων είπε: "Ο Δήμος Αθηναίων είναι έτοιμος να κατασκευάσει πράσινο σημείο", για υγειονομική ταφή οργανικών. "Είναι έτοιμα όλα εκτός από την τελική υπογραφή από το ΥΠΕΚΑ", πρόσθεσε. Παρουσίασε, επίσης, πιλοτικό πρόγραμμα για χρήση δυο ρευμάτων διαλογής στην πηγή (βιοαποδομήσιμα και ανακυκλώσιμα) στο 1ο, 3ο, 7οδιαμέρισμα.
"Η Περιφέρεια θέλει να ξεκινήσει τον διάλογο με δήμους που είναι περισσότερο έτοιμοι να υλοποιήσουν ένα εναλλακτικό και σύγχρονο μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων", τόνισε η αντιπεριφερειάρχης Ερμ. Κυπριανίδου και χαρακτήρισε πρόγραμμα σε "θετική" κατεύθυνση την πρόταση του Δήμου Αθηναίων. Επέκρινε όσους "κινδυνολογούν ότι με την πρόταση Δούρου θα γίνουμε Νάπολη" λέγοντας "ότι θέλουν να μην αλλάξει τίποτα και εν τέλει να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των εργολάβων".
"Η πρόταση της Περιφέρειας για ένα αποκεντρωμένο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων καθιστά τους δήμους πρωταγωνιστές σε αυτή την αλλαγή σελίδας", τόνισε ο Γ. Σακελλαρίδης, επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης και "κάρφωσε" τον Γ. Καμίνη λέγοντας ότι η εκπροσώπηση στον ΕΔΣΝΑ ανήκει κατά 40% στην Περιφέρεια και κατά 60% στους δήμους!