Live τώρα    
ΗΠΑ - Ευρώπη / Εκατομμύρια διαδηλώνουν κατά της αυταρχικής εξουσίας Τραμπ με κεντρικό σύνθημα «No Kings»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΗΠΑ - Ευρώπη / Εκατομμύρια διαδηλώνουν κατά της αυταρχικής εξουσίας Τραμπ με κεντρικό σύνθημα «No Kings»

Με κεντρικό σύνθημα «No Kings» (Οχι στους βασιλιάδες), εκατομμύρια διαδηλώνουν για να καταγγείλουν την αυταρχική άσκηση της εξουσίας από τον Ντόναλντ Τραμπ
(EPA/CLEMENS BILAN)

Εκατομμύρια πολίτες ξεχύθηκαν στους δρόμους δεκάδων πόλεων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, διαδηλώνοντας ενάντια στην αυταρχική διολίσθηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και στις επιθετικές του πολιτικές απέναντι στη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Από το Βερολίνο και τη Φρανκφούρτη έως τη Νέα Υόρκη και την Ουάσιγκτον, πλήθη πολιτών συγκεντρώθηκαν σε μια συμβολική υπενθύμιση ότι ο αυταρχισμός δεν είναι «εγχώρια υπόθεση», αλλά απειλή με διεθνείς προεκτάσεις.

 

Οι ευρωπαϊκοί λαοί βλέπουν την επιρροή του Τραμπ να διαπερνά και τις δικές τους πολιτικές σκηνές — μέσα από την ενίσχυση λαϊκιστικών, ξενοφοβικών και αντιθεσμικών φωνών. Όπως αναφέρουν οι Reuters και The Guardian, οι διαδηλωτές εξέφρασαν φόβους ότι η πολιτική Τραμπ ενθαρρύνει τη διάλυση του κράτους δικαίου και τη διάχυση του ακροδεξιού λόγου σε ολόκληρη τη Δύση.

Με κεντρικό σύνθημα «No Kings» (Οχι στους βασιλιάδες), εκατομμύρια διαδηλώνουν για να καταγγείλουν την αυταρχική άσκηση της εξουσίας από τον Ντόναλντ Τραμπ
(EPA/CLEMENS BILAN)

Οι διοργανωτές της καμπάνιας «No Kings» εξηγούν ότι το όνομα επιλέχθηκε για να υπενθυμίσει την αμερικανική αρχή της ισότητας των πολιτών απέναντι στην εξουσία — μια αρχή που, όπως λένε, ο Τραμπ υπονομεύει καθημερινά με τις αποφάσεις του.

Με κεντρικό σύνθημα «No Kings» (Οχι στους βασιλιάδες), εκατομμύρια διαδηλώνουν για να καταγγείλουν την αυταρχική άσκηση της εξουσίας από τον Ντόναλντ Τραμπ
(EPA/CLEMENS BILAN)

«Δεν εκλέξαμε βασιλιά. Εκλέξαμε πρόεδρο, και οφείλει να λογοδοτεί», δήλωσε εκπρόσωπος του κινήματος στην Ουάσιγκτον.

Με κεντρικό σύνθημα «No Kings» (Οχι στους βασιλιάδες), εκατομμύρια διαδηλώνουν για να καταγγείλουν την αυταρχική άσκηση της εξουσίας από τον Ντόναλντ Τραμπ
(EPA/CLEMENS BILAN)

Οι κινητοποιήσεις, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «No Kings», αποτέλεσαν την πιο μαζική διεθνή αντίδραση απέναντι στην πολιτική του Τραμπ από την επάνοδό του στην εξουσία.

Με κεντρικό σύνθημα «No Kings» (Οχι στους βασιλιάδες), εκατομμύρια διαδηλώνουν για να καταγγείλουν την αυταρχική άσκηση της εξουσίας από τον Ντόναλντ Τραμπ
(EPA/CLEMENS BILAN)

Μεγάλες διαδηλώσεις έχουν ξεκινήσει σε ολόκληρη την αμερικανική επικράτεια, από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Σαν Φρανσίσκο, στο πλαίσιο της σημερινής ημέρας κινητοποιήσεων που ήδη καταδικάζεται από την αμερικανική δεξιά ως έκφραση «μίσους κατά της Αμερικής».

Στην περιοχή του Φόρεστ Χιλς στη Νέα Υόρκη, χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν από το μεσημέρι φωνάζοντας «αγαπάμε τη χώρα μας, δεν ανεχόμαστε τον Τραμπ».

 

«Ο πρόεδρος αυτός είναι ντροπή και ελπίζω ότι εκατομμύρια άνθρωποι θα βγουν σήμερα στους δρόμους», η 36χρονη διαδηλώτρια Στεφανί που προτίμησε να μην αποκαλύψει το επώνυμό της.

 

Περισσότερες από 2.700 συγκεντρώσεις θα πραγματοποιηθούν τη σημερινή μέρα στις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, αλλά και στις κωμοπόλεις της αμερικανικής υπαίθρου...ακόμη και κοντά στην κατοικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο όπου περνά το σαββατοκύριακο. 

 

Στα μέσα του Ιουνίου, η πρώτη ημέρα κινητοποιήσεων που οργανώθηκε από την οργάνωση-ομπρέλα No Kings, που εκπροσωπεί περί τις 300 οργανώσεις, είχε συγκεντρώσει εκατομμύρια διαδηλωτές κάθε ηλικίας.

 

Στελέχη του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος καταγγέλλουν «κινητοποίηση μίσους κατά της Αμερικής», ενώ ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων δήλωσε: «Στοιχηματίζω ότι θα δείτε οπαδούς της Χαμάς και των αντίφα». Ο αντιπρόσωπος της Μινεζότα Τομ Εμερ έκανε λόγο για «τρομοκρατική πτέρυγα του Δημοκρατικού Κόμματος».

Εκατομμύρια διαδηλώνουν κατά της αυταρχικής εξουσίας Τραμπ με κεντρικό σύνθημα «No Kings»
(EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH)

«Μην επιτρέψετε στον Ντόναλντ Τραμπ και τους Ρεπουμπλικανούς να σας εκφοβίσουν και να σας φιμώσουν», απάντησε ο επικεφαλής των γερουσιαστών του Δημοκρατικού Κόμματος Τσακ Σούμερ καλώντας τους Αμερικανούς «να κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί» με μήνυμά του στο Χ.

Παρόμοιο κάλεσμα απηύθυνε και η ηττημένη προεδρική υποψήφια των Δημοκρατικών Κάμαλα Χάρις, αλλά και ο σταρ του Χόλιγουντ Ρόμπερτ ντε Νίρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0