Live τώρα    
37°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
37 °C
35.4°C38.6°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
37 °C
34.6°C38.6°C
3 BF 39%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
33 °C
32.0°C36.5°C
3 BF 53%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
33 °C
30.4°C33.8°C
2 BF 52%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
37 °C
36.2°C36.9°C
2 BF 32%
Streaming πλατφόρμες / Η ανθρώπινη καρδιά του «Eric» και η ψυχρή φύση του «Atlas»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Streaming πλατφόρμες / Η ανθρώπινη καρδιά του «Eric» και η ψυχρή φύση του «Atlas»

135130420-ATLAS.JPG

Το «Eric» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (σε μεγάλη ερμηνευτική φόρμα) είναι μια υπαρξιακή και άκρως ανησυχητική περιπέτεια, η οποία μεταξύ των επιλογών του Netflix μοιάζει με γκουρμέ πιάτο ανάμεσα σε εύκολα και γρήγορα fast food θεάματα. Στον αντίποδα, υπάρχει και μια sci-fi περιπέτεια για τους κινδύνους της Τεχνητής Νοημοσύνης, με ένα σενάριο που -περιέργως- μοιάζει σαν να προέκυψε μέσα από μηχανή Τεχνητής Νοημοσύνης

Μια αναζήτηση ενός χαμένου παιδιού στην καρδιά της πόλης

Eric

Διαθέσιμο απ’ το Netflix

eric

Μια φροντισμένη μίνι σειρά έξι επεισοδίων, που εκτυλίσσεται στην άγρια και παρακμιακή Νέα Υόρκη του 1985. Μια πόλη με άγριες διαθέσεις την εποχή που ο αριθμός των αστέγων ανέβαινε ραγδαία, το AIDS θέριζε ζωές, τα γκράφιτι κάλυπταν κάθε τοίχο και βαγόνι του συρμού και η αστυνομική βία βρισκόταν εκτός ελέγχου, προτού ο Τζουλιάνι εξευγενίσει τα στενά και σκουπίσει βίαια το αμαρτωλό Μανχάταν.

Η επιβλητική μητρόπολη της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ήταν ένα καταφύγιο απένταρων καλλιτεχνών και μικροκακοποιών, με το μετρό να κατακλύζεται από απελπισμένους και διαταραγμένους και τους ατμούς που έβγαιναν από τους αεραγωγούς να καλύπτουν τη βρομιά και τις μισοφαγωμένες από τους αρουραίους σκουπιδοσακούλες. Αυτό είναι το τέλειο σκηνικό για το «Eric», ένα νέο δράμα του Netflix για ένα παιδί που χάνεται στους κακόφημους δρόμους της πόλης. Ο Βίνσεντ (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς) είναι ένας ταλαντούχος μαριονετίστας σε μια παιδική τηλεοπτική εκπομπή, που μοιάζει με προγράμματα της αμερικανικής τηλεόρασης, όπως το «Μάπετ Σόου». Όταν ο εννιάχρονος γιος του Έντγκαρ εξαφανίζεται στον δρόμο για το σχολείο, ο κόσμος του Βίνσεντ καταρρέει. Η επισφαλής σχέση του Βίνσεντ με τη σύζυγό του Κάσι (Γκάμπι Χόφμαν) διαλύεται, η εύθραυστη ανακωχή με τους πλούσιους γονείς του μετατρέπεται σε ολοκληρωτικό πόλεμο, με τον ίδιο να διολισθαίνει ξανά στην κατάχρηση ουσιών. Τον Βίνσεντ σ’ αυτό το ταξίδι στην ψυχική κατάρρευση συνοδεύει ο Έρικ, μια μεγάλη, αθυρόστομη και, κυρίως, φανταστική μαριονέτα που φτιάχνει ο Βίνσεντ με βάση τις προδιαγραφές του γιου του. Ο Έρικ είναι το πνευματικό παιδί της Βρετανίδας συγγραφέως Έιμπι Μόργκαν, η οποία έχει υπογράψει εμπορικές δουλειές -την άχαρη βιογραφία της Μάργκαρετ Θάτσερ «Η σιδηρά κυρία» με τη Μέριλ Στριπ-, αλλά έχει εξερευνήσει τα σκοτάδια της ψυχής, όπως στο «Shame» του Στιβ Μακ Κουίν. Μεγάλο μέρος της δράσης λαμβάνει χώρα στον σκοτεινό υπόκοσμο της Νέας Υόρκης. Στο επίκεντρο αυτού είναι ο Βίνσεντ: ένας θυμωμένος, αντιπαθητικός, απροσάρμοστος, ο οποίος ξεκινά την αναζήτηση του Έντγκαρ παρά τους προσωπικούς του περιορισμούς. Στην έρευνα συμμετέχει ο Μάικλ Λεντρόιτ, ένας αστυνομικός της υπηρεσίας αγνοουμένων (τον υποδύεται ο Μακίνλεϊ Μπέλτσερ), ο οποίος αναλαμβάνει την υπόθεση εξαφάνισης, που θα τον φέρει αντιμέτωπο με ένα περιβάλλον διαπλοκής που θα έκανε και τον Σέρπικο να λιγοψυχήσει. Υπάρχει μια σιωπηλή οργή που κρύβεται κάτω από αυτό το ήρεμο βλέμμα του, που αντιστέκεται στην προκατάληψη την οποία αντιμετωπίζει καθημερινά ο ίδιος ο Λεντρόιτ ως κρυφός γκέι μαύρος αστυνομικός. Η αποκάλυψη της διαφθοράς στο Αστυνομικό Τμήμα της Νέας Υόρκης, καθώς και οι δολοφονίες και οι απαγωγές παιδιών συμπληρώνουν ένα βρόμικο καλειδοσκόπιο.

Το «Έρικ» έχει πολλά να πει για τη θλίψη, το τραύμα και τη δημιουργικότητα μέσα από ένα πυκνό μυστήριο, με μια αφήγηση που επηρεάζεται τόσο από το «Zodiac» του Φίντσερ όσο και από το «Birdman» του Αλεχάνδρο Ινιαρίτου. Η ανάμειξη αληθινών εγκλημάτων και κοινωνικού ρεαλισμού με τις παραισθήσεις ενός γιγαντιαίου μπλε τέρατος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μερικές φορές το «Eric» μοιάζει υπερφορτωμένο, σαν να είναι δύο σειρές σε μία, με τον τόνο να μετατοπίζεται απ’ το οικογενειακό δράμα στο αστυνομικό θρίλερ. Όμως, τελικά, ο μαγικός ρεαλισμός μετατρέπεται από σύμπτωμα της θεμελιώδους ανισορροπίας του Βίνσεντ σε πλήρως ανεπτυγμένο αφηγηματικό πρόσχημα για μια πολυσύνθετη και ζωηρή σειρά.

Επιστημονική φαντασία με τίποτα επιστημονικό και καθόλου φαντασία

Atlas

Διαθέσιμο απ’ το Netflix

atlas

Μετά από ένα ντοκιμαντέρ που χαρακτηρίστηκε μνημείο ναρκισσισμού και αυτοαναφορικότητας («This is me now»), ένα δεύτερο ντοκιμαντέρ για τη δημιουργία του προηγούμενου («Greatest love story never told») και το υποκριτικό κυνήγι με τα σκανδαλοθηρικά tabloid του κόσμου γύρω από τον γάμο-πυροτέχνημα και το αναπόφευκτο διαζύγιο από τον Μπεν Άφλεκ, η Τζένιφερ Λόπεζ για κάποιον λόγο ανέλαβε να πρωταγωνιστήσει σε μια sci-fi περιπέτεια γύρω από έναν «τρομοκράτη με Τεχνητή Νοημοσύνη», τον Χάρλαν. Στον πρόλογο του «Atlas» μαθαίνουμε πώς έφτασε να απειλεί την ανθρωπότητα με εξαφάνιση, εξαλείφοντας εκατομμύρια ανθρώπους πριν φύγει απότομα για το Διάστημα. Μετά από 28 χρόνια ένα ρομπότ Τεχνητής Νοημοσύνης και μία επιστήμονας με το όνομα Άτλας Σέπερντ (Τζένιφερ Λόπεζ) καλείται ως ειδική και επιβιβάζεται σε ένα διαστημόπλοιο με προορισμό τον πλανήτη όπου υποτίθεται ότι κρύβεται ο Χάρλαν. Η Άτλας σηκώνει το βάρος του κόσμου στους ώμους της, σε ένα σενάριο που έχει κατακλέψει όλα τα προφανή στερεότυπα που έχουμε δει σε ταινίες με ανθρώπους στο Διάστημα. Θα καταστρέψει η AI την ανθρωπότητα ή θα σώσει τον κόσμο;

Πίσω από τους άψυχους διαλόγους, την ενοχλητικά μέτρια πλοκή και τις περίεργα αναποτελεσματικές ερμηνείες υπάρχει ο αγώνας μιας γυναίκας που δεν αποδέχεται την Τεχνητή Νοημοσύνη, καταλήγοντας σε χιλιοειπωμένα κλισέ που ανήκουν στα χειρότερα b-movie. Ακόμα κι αν δεχτείτε ότι οι ήρωές μας είναι τόσο εντυπωσιακά ανίκανοι που δεν μπορούν να δουν τις πιο προφανείς παγίδες, πρέπει επίσης να δεχτείτε ότι το πιο νοήμον ον σε αυτόν τον γαλαξία θα άφηνε τους εχθρούς του να πεθάνουν αργά σε ένα αφύλακτο δωμάτιο με πολλά χρήσιμα εργαλεία, που θα μπορούσαν να ανατρέψουν εντελώς τα σχέδια εξόντωσής τους. Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ότι η Τζένιφερ Λόπεζ ακύρωσε την καλοκαιρινή περιοδεία της. Μακάρι να προλάβαινε να ακυρώσει και τα γυρίσματα αυτού του δαπανηρού ανοσιουργήματος.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL