Live τώρα    
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ / Οξύνει την αντιπαράθεση ο Σωτήρης Χατζάκης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ / Οξύνει την αντιπαράθεση ο Σωτήρης Χατζάκης

Ο Ν. Ξυδάκης περιμένει μέχρι και σήμερα τον Σ. Χατζάκη

Δηλώνοντας απερίφραστα ότι "δεν υπόκειμαι στον πειθαρχικό του έλεγχο" και "ο απολογισμός του έργου μου έχει εγκριθεί", ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Σωτήρης Χατζάκης αρνείται οριστικά να δώσει στον υπουργό Πολιτισμού τις συμβάσεις που υπέγραψε με καλλιτέχνες και άλλους συντελεστές του οργανισμού, παρά μόνο μετά από "αμετάκλητη" απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων, ενώ απειλεί τον Νίκο Ξυδάκη με προσφυγή εναντίον του στη Δικαιοσύνη, καθώς, όπως ισχυρίζεται, τον "συκοφαντεί επανειλημμένως".

Σε μακροσκελέστατη δήλωσή του, την οποία απέστειλε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και όχι μέσω του Εθνικού Θεάτρου, ο Σ. Χατζάκης κατηγορεί τον υπουργό ότι "με απείλησε ότι θα μου στείλει το ΣΔΟΕ", χαρακτηρίζοντας μάλιστα αυτήν τη συμπεριφορά "αξιόποινη" (!), ότι "μεθοδεύει την αντικατάσταση του Δ.Σ.", ενώ χαρακτηρίζει τους εργαζόμενους του οργανισμού "κατά παράβαση της υποχρέωσής τους προς το Εθνικό Θέατρο συνομιλητές" του υπουργού...

Καθώς η προθεσμία εντός της οποίας του είχε ζητηθεί να ενημερώσει τον υπουργό έληξε χθες, ο Σ. Χατζάκης με την οξύτατη αυτή δήλωσή του παραδέχεται αυτό που του καταμαρτυρείται, ότι δηλαδή μέσα στο 2014 σκηνοθέτησε τρία έργα (Πρόβα νυφικού, Fantastico, Μυστικοί αρραβώνες), αντί των δύο κατ' ανώτατο όριο ετησίως, όπως προβλέπει ο ιδρυτικός Ν. 2273/1994, ισχυρίζεται όμως ότι "το ανέλαβα, με ρητή δήλωσή μου στη σχετική σύμβαση, χωρίς καμία απολύτως οικονομική απολαβή" (μολονότι στον νόμο δεν γίνεται παρόμοια διάκριση).

Επιπλέον, ενώ ορθά διορθώνει τον υπουργό, διευκρινίζοντας ότι δεν επαύθη από το ΚΘΒΕ, ξεχνάει να συμπληρώσει πως ο απολογισμός του απερρίφθη, χωρίς όμως να συγκεντρωθούν τα προβλεπόμενα 2/3 προκειμένου να αποπεμφθεί.

Τέλος, ο Σ. Χατζάκης απευθύνεται στον πρωθυπουργό, που "γνωρίζει και ο ίδιος το έργο που επιτελώ", προσπαθώντας, ίσως, να φιλοτεχνήσει για μία ακόμη φορά το προφίλ του "πολιτικά διωκόμενου" στον βαθμό που αυτός κωφεύσει στις εκκλήσεις του.

Από τη μεριά του ΥΠΠΟ, διευκρινίζεται πως "ο αν. υπουργός Πολιτισμού, ασκώντας την κατά νόμο εποπτεία του στα όργανα διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου, ζήτησε εγγράφως εξηγήσεις για ζητήματα που σχετίζονται με τη νόμιμη λειτουργία του" και "αναμένονται οι εξηγήσεις των αρμοδίων", ενώ σχολιάζει πως "το καθήκον όλων μας είναι η διαφανής διαχείριση του δημοσίου χρήματος και η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος". Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας, τα επόμενα βήματα μελετώνται σε συντονισμό με ανώτατες νομικές υπηρεσίες, ενώ σήμερα, μετά και τη λήξη της προθεσμίας, αναμένει απαντήσεις από το Δ.Σ. του Εθνικού.

Ακολουθεί η δήλωση του Σ. Χατζάκη: 

ΔΗΛΩΣΗ ΣΩΤΗΡΗ ΧΑΤΖΑΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΑΘΗΝΑ, 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015

Ο κύριος Νίκος Ξυδάκης με συκοφαντεί επανειλημμένως. Προσβάλλει, ευθέως και με υπαινιγμούς σε κάθε ευκαιρία, την τιμή και την υπόληψή μου. Και ως πολίτη και ως καλλιτέχνη και ως δημόσιου λειτουργού. Αποφάσισα να μιλήσω ανοιχτά.

Πρώτον Με την ανάληψη των καθηκόντων του, αξίωσε να παραιτηθώ από τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, επικαλούμενος, ανακριβώς, όπως διαπίστωσα, το όνομα του Πρωθυπουργού. Και στη σταθερή άρνησή μου, με απείλησε ότι θα μου στείλει το ΣΔΟΕ. Δεν είναι αυτό αξιόποινη συμπεριφορά;

Δεύτερον Επιχειρεί να δημιουργήσει εντέχνως την ψευδή εντύπωση ότι κάποιο, δήθεν, σκάνδαλο κρύβεται στο Εθνικό Θέατρο. Για τον σκοπό αυτό ζήτησε, με ομολογημένη πρόθεση να τις δημοσιοποιήσει, τις συμβάσεις των καλλιτεχνών με όλους τους όρους που αναφέρονται σε αυτές. Οι καλλιτέχνες του Εθνικού Θεάτρου αρνήθηκαν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους. Ζητήσαμε γνωμοδότηση από ένα από τα πιο έγκυρα νομικά γραφεία και επιβεβαιώθηκε η άποψή μας ότι πρέπει να αναφερθούμε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και να υπακούσουμε σε ό,τι εκείνη κρίνει αμετάκλητα. Ο κύριος Ν. Ξυδάκης, παρ όλα αυτά, επιμένει και να τις αναρτήσουμε τις συμβάσεις αυτές. Με τον ελάχιστα σοβαρό ισχυρισμό ότι τα μόνα στοιχεία που προστατεύονται είναι εκείνα που αφορούν «στην σεξουαλική ζωή των καλλιτεχνών και τις πολιτικές ή ιδεολογικές πεποιθήσεις τους!»

Τρίτον Σήμερα καλεί εμένα και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, σε ένα είδος πρωτότυπης πειθαρχικής διαδικασίας, να του δώσουμε, μέσα σε προθεσμία τριών ημερών από την αποστολή, γραπτές εξηγήσεις για «σοβαρότατες κατηγορίες που αφορούν στη νόμιμη υπό καθεστώς διαφάνειας άσκηση των καθηκόντων μου». Προφανώς αγνοεί ότι δεν υπόκειμαι στον πειθαρχικό του έλεγχο. Και το περιεχόμενο της εποπτείας, όπως το προβλέπει ο ιδρυτικός νόμος, που κατοχύρωσε το Αυτοδιοίκητο του Εθνικού Θεάτρου, περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που απορριφθεί ο απολογισμός του έργου μου από τα δύο τρίτα του Διοικητικού Συμβουλίου. Με πλήρως αιτιολογημένη, μάλιστα, απόφαση. Δυστυχώς, γι΄ αυτόν, ο απολογισμός του έργου μου έχει εγκριθεί και του έχει αποσταλεί. Και τι σχεδίασε ο κύριος Αναπληρωτής Υπουργός; Μεθοδεύει την αντικατάστασή του Διοικητικού Συμβουλίου!

Τέταρτον Στο πλαίσιο της προηγούμενης μεθόδευσής του, εγκαλεί εμένα και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, με τον ακόλουθο απαράδεκτο ισχυρισμό του. Ενώ ο νόμος προβλέπει για τον καλλιτεχνικό διευθυντή και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου από δύο τον χρόνο καλλιτεχνικές παραγωγές με προσωπική σκηνοθεσία εγώ και ο γνωστός σκηνογράφος – ενδυματολόγος κύριος Γ. Μετζικώφ, εμείς συμμετέχουμε σε τρεις.

Δεν θα του χαρίσω την αλήθεια με την άσκηση νομίμου δικαιώματός μου να προστατεύσω την τιμή και την υπόληψή μου, με τις εγγυήσεις που προβλέπει το Σύνταγμα. Την αλήθεια, τώρα! Πράγματι μέσα στο 2014 σκηνοθέτησα τρία έργα. Το πρώτο το ανέλαβα όταν είχε καταρρεύσει η σχέση σκηνοθέτη και ηθοποιών με κίνδυνο την οριστική ματαίωση των παραστάσεων και την αντίστοιχη τεράστια υλική και ηθική ζημιά του Εθνικού Θεάτρου. Την σκηνοθεσία την ανέλαβα μετά από απαίτηση όλων των καλλιτεχνών του συγκεκριμένου έργου. Το τρίτο έργο το ανέλαβα, με ρητή δήλωσή μου στη σχετική σύμβαση, χωρίς καμία απολύτως οικονομική απολαβή και αξίωση. Και με τη σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου. Όσον αφορά τις «σοβαρότατες» (!!!), κατ΄ αυτόν, κατηγορίες σε βάρος του κυρίου Γ. Μετζικώφ προφανώς οι, κατά παράβαση της υποχρέωσης τους προς το Εθνικό Θέατρο, συνομιλητές του κυρίου Αναπληρωτή Υπουργού, παρέλειψαν να του διευκρινίσουν ότι η τρίτη συνεργασία του κυρίου Γ. Μετζικώφ, όπως πιστοποιεί το Υπουργείο Πολιτισμού του Αζερμπαϊτζάν, αφορά συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο του Αζερμπαϊτζάν και ξεκινάει με πρόβες στις αρχές Ιανουαρίου του 2016. Οι παραστάσεις, μάλιστα, θα δοθούν τον Μάρτιο του 2016 στο Αζερμπαϊτζάν. Είναι μάλιστα γνωστό ότι ουδείς στο Εθνικό Θέατρο εισπράττει αμοιβή ή αποζημίωση προκαταβολικά, παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση συνεργασίας με πρόβες τουλάχιστον είκοσι ημερών.

Πέμπτον Μετά από όλα αυτά αποφάσισα να προσφύγω στην ανεξάρτητη Ελληνική Δικαιοσύνη. Εκεί θα λογοδοτήσει. Την απόφασή μου αυτή ενίσχυσε και ένα χονδροειδέστατο ψεύδος στη χθεσινή του συνέντευξη στο Βήμα της Κυριακής. Ισχυρίστηκε ψευδώς (ανάμεσα σε ομίχλη ψευδών ισχυρισμών για δήθεν εμπλοκή μου σε οικονομικά και διαχειριστικά προβλήματα) ότι προηγουμένως είχα παυθεί από Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η αλήθεια είναι απλή: την 21η Μαΐου 2013 με κάλεσε ο τότε Υπουργός Πολιτισμού, με την ιδιότητά μου ως Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, να αναλάβω ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Αποδέχτηκα την τιμητική πρόσκλησή του. Αυτονόητα παραιτήθηκα την ίδια ώρα από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Και την ίδια μέρα διορίστηκα ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Το ποτήρι πια ξεχείλισε. Δεν είχα μιλήσει δημόσια για τις αναφορές του ότι έψαχνε για νέο καλλιτεχνικό διευθυντή «με κύρος» για να υπηρετήσει τα προσωπικά του «οράματα». Τώρα φτάνει πια. Τον λόγο τον έχει η Ελληνική Δικαιοσύνη.

Έκτον Νομίζω ότι ήρθε πια η ώρα του Πρωθυπουργού. Γνωρίζω τα τεράστια προβλήματα που έχει να διαχειριστεί. Γνωρίζει όμως και ο ίδιος το έργο, που επιτελώ, όπως και οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που τιμούν με την παρουσία τους τις παραστάσεις και τις δράσεις του Εθνικού Θεάτρου. Προσωπικά ό, τι λέω το υπογράφω. Θέλω να μάθει ο Πρωθυπουργός και ο Ελληνικός λαός ότι ο κύριος Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, ακόμα και τα έγγραφά του ύφους «δια ταύτα αποφασίζομεν και διατάσσομεν» δεν τα υπογράφει ο ίδιος. Κάτω από τον τίτλο «Γραφείο Υπουργού Αναπληρωτή Πολιτισμού» τίθεται μία μονογραφή αγνώστου προσώπου που με κανέναν τρόπο δεν ταυτίζεται με τη γνωστή από τα νομοσχέδια υπογραφή του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού. Τέλος, στην «ΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ», μου τάσσει προθεσμία τριών ημερών από την αποστολή της κλήσης αυτής και όχι από την επίδοση της σε εμένα προσωπικά. Η κλήση φέρει ημερομηνία 3 Απριλίου 2015. Η τριήμερη προθεσμία λήγει, κατ΄ αυτόν, στις 6 Απριλίου 2015. Κατά συνέπεια, ο αναρμοδίως εγκαλών δεν θέλει καν να με ακούσει, κατά το Σύνταγμα. Έλεος!

Σωτήρης Χατζάκης

Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0