Live τώρα    
Καλλιόπη Βέττα / Η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει μια Τοπική Αυτοδιοίκηση αποδυναμωμένη και μια κοινωνία φιμωμένη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Καλλιόπη Βέττα / Η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει μια Τοπική Αυτοδιοίκηση αποδυναμωμένη και μια κοινωνία φιμωμένη

Καλλιόπη Βέττα
INTIME NEWS / ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Η βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον "Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης".

Η βουλευτής κατά την ομιλία της στη Βουλή, αρχικά εστίασε στη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε, παρά την κρίση που μεσολάβησε και χειροτέρεψε την κατάσταση, με κατάρρευση πόρων, προσωπικού και υποδομών, φέρνει ένα νομοθέτημα, στο οποίο τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα της Αυτοδιοίκησης συνεχίζουν να παραμένουν «εκτός κάδρου». Τα αδιέξοδα επομένως παραμένουν και οι επιπτώσεις της κρίσης δεν αντιμετωπίζονται.

Ο προτεινόμενος Κώδικας, λοιπόν, δεν συνιστά μεταρρύθμιση αλλά μια ακόμη στη νεοφιλελεύθερης κοπής συστηματική του προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια για υποβάθμιση του ρόλου των Ο.Τ.Α, για αμφισβήτηση του δημόσιου χαρακτήρα τους και για έλεγχο και καθοδήγηση της δράσης τους, τόνισε η Βουλευτής.

Ειδικότερα, αυτό η κυβέρνηση το «καταφέρνει»: Με την οικονομική ασφυξία των Ο.Τ.Α., αφού δεν αλλάζει το μοντέλο διαχείρισης πόρων, με την στελεχιακή τους ένδεια, αφού δεν αντιμετωπίζει τα μεγάλα κενά στο προσωπικό τους, που φθάνουν πλέον στο 50% των οργανικών θέσεων, με τον συνεχή και «επιτελικό» έλεγχο της δράσης τους από την κεντρική εξουσία, αφού ακόμα και ο σχεδιασμός κατανομής των εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων για αναπτυξιακά έργα επιβάλλεται "από τα πάνω", κατά τη βούληση του "επιτελικού κράτους". Άλλωστε, όπως σημείωσε η κ. Βέττα, ακόμα και ο φετινός προϋπολογισμός διαθέτει μόλις 2,7 δισ. ευρώ  στους Ο.Τ.Α Α΄ βαθμού από τα 8,5 δισ. ευρώ που προβλέπει ο Νόμος «Καλλικράτη» για το 2026.

Στη συνέχεια η βουλευτής εστίασε στο Πρώτο Βιβλίο του Κώδικα, που αφορά τη σύσταση, συγκρότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπως και την εκλογή των οργάνων των Ο.Τ.Α..

Όπως εξήγησε η κ. Βέττα, ουσιαστικά η κυβέρνηση προτείνει την κατάργηση του δεύτερου γύρου και τη εκλογή διοικήσεων από τον πρώτο, μέσα από τεχνάσματα και έναν εκλογικό νόμο «Φρανκενστάιν». Παράλληλα, προτείνει την καθιέρωση της δυνατότητας ηλεκτρονικής ψήφου, που βέβαια, δεν μπορεί να πείσει κανέναν για την εγκυρότητα της διαδικασίας, ιδίως από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία καταδικάστηκε πρόσφατα για το "Ασημακοπούλου GATE" και για την διαρροή και υποκλοπή χιλιάδων προσωπικών δεδομένων πολιτών για προεκλογικούς λόγους!

Τέλος, αναφέρθηκε στην υποβάθμιση των Δημοτικών Κοινοτήτων, οι οποίες, αντί να αποτελούν  θεσμούς ενδοδημοτικής Αποκέντρωσης, μετατρέπονται πλέον σε απλές υποδιαιρέσεις του κεντρικού Δήμου και απλώς σε διοικητικά και πολιτικά «εξαρτήματα» της εκάστοτε κεντρικής διοίκησης. "Αυτό οδηγεί σε περαιτέρω φίμωση των πολιτών, των δικαιωμάτων και των διεκδικήσεών τους, σε τοπικό επίπεδο, για την καλυτέρευση της ίδιας τους της ζωής", είπε καταλήγοντας η κ. Βέττα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0