Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C24.7°C
3 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
19.7°C24.9°C
1 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C21.6°C
4 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
3 BF 33%
Κώστας Καραμανλής / Εικόνα κατάρρευσης στη Βουλή - Γιατί στήριξε τους Ντογιάκους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κώστας Καραμανλής / Εικόνα κατάρρευσης στη Βουλή - Γιατί στήριξε τους Ντογιάκους

133124640.jpg

Μπορεί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής να παρουσίασε εικόνα κατάρρευσης χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όμως αυτό δεν τον εμποδίζει να συνεχίσει την πολιτική του καριέρα. Μιλώντας με κοινοβουλευτικούς συντάκτες μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, επιβεβαίωσε ότι δεν αποσύρεται από υποψήφιος βουλευτής. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν απάντησε στην ερώτηση του Νίκου Παππά αν είχε ενημερώσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την κατάσταση στον ΟΣΕ…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βεβαίως, έως ότου αναγγελθούν οι υποψηφιότητες υπάρχει ενδεχόμενο να αντιμετωπίσει τις ευθύνες του, τις οποίες ο ίδιος θεωρεί ότι τις ανέλαβε διότι, κατά τη γνώμη του, είναι μόνο πολιτικές. Ο Κ. Καραμανλής είπε ότι «εγώ τουλάχιστον είμαι στη διάθεση της Δικαιοσύνης» και εκτίμησε ότι «μπορεί να προκύψουν ευθύνες, διαχειριστικές, διοικητικές» (άρα όχι ποινικές).

Ποινικές ευθύνες δείχνει ο Καστανίδης

Όμως ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. Χάρης Καστανίδης παρουσίασε έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για τη σύμβαση 717, η οποία στις 4 Οκτωβρίου 2021 ενημερώνει τον Κ. Καραμανλή για «τεράστιες ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την πρόοδο των εργασιών ασφαλείας στους σιδηροδρόμους». Η Αρχή ζητά εντός διμήνου να της γνωρίσουν αν θα ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις και κοινοποιεί το πόρισμα στην Οικονομική Εισαγγελία για να ασκηθούν ποινικές διώξεις. Όμως ο Κ. Καραμανλής όταν ρωτήθηκε τι απέγιναν οι ποινικές και οι πειθαρχικές ευθύνες, απάντησε: «Δεν γνώριζα το θέμα και ζήτησα να ενημερωθώ τόσο από την Εισαγγελία όσο και από τις αρμόδιες υπηρεσίες». «Αντιλαμβάνεστε περί τίνος πρόκειται;» ρωτά με νόημα ο Χ. Καστανίδης, δείχνοντας στην κατεύθυνση των ποινικών ευθυνών…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ίσως γι’ αυτό ο Κ. Καραμανλής φρόντισε να πει μια καλή κουβέντα για τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο και τον γιο του, τον οποίο είχε συνεργάτη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. «Τον γνώριζα από παλιά σαν δικηγόρο, εκτίμησα τις ικανότητές του, όταν ήρθε στο υπουργείο ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας του Αρείου Πάγου και τώρα που ο πατέρας του ερευνά, δεν είναι στο υπουργείο» υποστήριξε για τον υιό Ντογιάκου, ενώ δήλωσε πως «με προβληματίζει να επιτίθεται στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου η αξιωματική αντιπολίτευση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπογραμμίζεται ότι οι υπουργοί επιχείρησαν να επιρρίψουν τις ευθύνες στον σταθμάρχη, στους συνδικαλιστές και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). «Στις συναντήσεις τούς απασχολούσαν σχεδόν αποκλειστικά θέματα, όπως οι συμβάσεις εργασίας, όχι της ασφαλείας» είπε ο Κ. Καραμανλής για τους συνδικαλιστές και εκτίμησε πως «αν υπήρχε κάποιος που θα έπρεπε να μας ειδοποιήσει ότι υπάρχουν θέματα ασφαλείας, αυτή θα ήταν η ΡΑΣ. Δεν κατηγορώ τη ΡΑΣ, σας διάβασα τις αρμοδιότητές της από τον νόμο».

Σημαντικό είναι, επίσης, πως αποσαφηνίστηκε η ανυπαρξία συστήματος τηλεδιοίκησης. Ο Γιώργος Γεραπετρίτης παραδέχθηκε ότι στη Λάρισα υπάρχει «τοπικό σύστημα» που «βλέπει» 8 χιλιόμετρα και όχι «καθολικό». «Τηλεδιοίκησης, ναι. Αυτό είναι τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης» ομολόγησε στη δευτερολογία του και ο Κ. Καραμανλής.

Παππάς: Τηλεδιοίκηση στη Λάρισα δεν υπάρχει

«Τηλεδιοίκηση στη Λάρισα δεν υπάρχει» τόνισε ο Ν. Παππάς, απαντώντας στη δυσφορία που εξέφρασε ο Γ. Γεραπετρίτης επειδή τον κατηγορεί ότι παραπλανά. «Από την πρώτη στιγμή μιλάτε για το δυστύχημα και χρησιμοποιείτε τον όρο “τηλεδιοίκηση”. Διευκρινίστε ότι τόσες μέρες μιλάτε αποκλειστικά για το τοπικό σύστημα ελέγχου και θα πάρω πίσω τη δήλωση» ανέφερε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Αν εννοείτε ότι λειτουργούσε το τοπικό σύστημα ελέγχου, δηλαδή το ταμπλό που ελέγχει την είσοδο στον σταθμό της Λάρισας και την έξοδο από αυτόν και λίγο παραπέρα, πείτε το για να συνεννοηθούμε. Και για να διευκολύνω: Είχε ο σταθμάρχης τη δυνατότητα να δει την αμαξοστοιχία στο σημείο του δυστυχήματος; Όχι, είναι η απάντηση. Υπάρχει μόνο ένα τοπικό σύστημα ελέγχου και αυτό το έχουμε δει με τα μάτια μας, το έχουν αναδείξει τα ρεπορτάζ, όπως του Mega και του Alpha».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οσον αφορά τα ποσοστά ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι το 2019 ήταν στο 72%, με βάση τα αιτήματα απορρόφησης των πιστώσεων. Αντίθετα, ο Κ. Καραμανλής επέμεινε ότι ήταν στο 18% και πως επί Ν.Δ. έφτασε στο 70%, ενώ φτιάχτηκαν και σταθμοί. Τεκμηριωμένα ο Χρ. Σπίρτζης του απάντησε ότι οι τεχνικοί δεν μετρούν σταθμούς, αλλά χιλιόμετρα καλωδίων, ενώ υπογράμμισε ότι το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSMR το 2019 λειτουργούσε και οι μηχανοδηγοί θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους.

Ραγκούσης: Ζητήστε συγγνώμη

Την απουσία αυτοκριτικής του πρώην υπουργού επισήμανε ο Γ. Ραγκούσης. «Αντί να αναλάβετε την ευθύνη, να μιλήσετε για συγκεκριμένα λάθη και παραλείψεις, να ζητήσετε συγγνώμη γι’ αυτά, φτάνετε στο σημείο να μας κατηγορείτε για ψέματα, ανακρίβειες, αναλήθειες. Ειλικρινά, υπάρχει μια απόσταση που δεν μπορούμε να την περπατήσουμε μαζί» είπε στον Κ. Καραμανλή, με τον οποίο είχε (όπως και ο Γ. Κατρούγκαλος) έντονη αντιπαράθεση για το αν ήταν ρουσφέτι η μετάταξη του σταθμάρχη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL