ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ
Στο ίδιο μοτίβο των καθημερινών επιθέσεων προς την κυβέρνηση συνέχισε και χτες το ΠΑΣΟΚ, με διαδοχικές δηλώσεις της ηγεσίας σχετικά με το προσφυγικό και την ανακεφαλαιοποίηση, των δύο θεμάτων για τα οποία απάντησε στις αντίστοιχες ερωτήσεις ο πρωθυπουργός στη Βουλή, αλλά και από τον δεύτερο σταθμό των περιοδειών της Φ. Γεννηματά, στην Ανατολική Αττική χθες.
Ως προς το προσφυγικό, για το οποίο η Φ. Γεννηματά εμφανίζεται υποστηρικτική προς τη χώρα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό, αλλά εντός των τειχών πυροβολεί την κυβέρνηση, η Χαρ. Τρικούπη εξέδωσε μακροσκελή ανακοίνωση σχολιάζοντας την τοποθέτηση του πρωθυπουργού, προκειμένου να την κατηγορήσει εκ νέου για "ανεπάρκεια". "Η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τους αυτοσχεδιασμούς και να εφαρμόσει όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από τους εθνικούς και διεθνείς κανόνες", ανέφερε, ως εάν -πέραν όλων των άλλων- να αγνόησε τις διευκρινίσεις που επανέλαβε ο Αλ. Τσίπρας ως προς τα αιτήματα συνδρομής που έχει απευθύνει η ελληνική πλευρά και προς τις ευρωπαϊκές αρχές και τη Frontex, αλλά που σε μεγάλο τμήμα τους δεν έχουν ικανοποιηθεί. Μάλιστα, ως εάν να υπάρχει κάποια εναλλακτική λύση που δεν εφαρμόζεται, το ΠΑΣΟΚ, που ως κυβέρνηση στηλίτευε την "εύκολη κριτική", έσπευσε να "αξιοποιήσει" τις αντιδράσεις των δημάρχων των νησιών και να πάρει το μέρος τους, καταλογίζοντας στον Αλ. Τσίπρα ότι τους επιτέθηκε. Επανέλαβε ακόμη και τη μόνιμη κατηγορία του ότι η κυβέρνηση ευθύνεται για το μέγεθος των προσφυγικών ροών: "Επικαλείται εθνικούς λόγους που ο ίδιος, σε μεγάλο βαθμό, δημιούργησε. Την ίδια ώρα ο συνεταίρος του στην κυβέρνηση αρνείται να παραχωρήσει έστω και ένα στρατόπεδο για την 'τιμή των όπλων'".
Όσον αφορά το ζήτημα της ανακεφαλαιοποίησης, δήλωσε ότι "η κυβέρνηση συνεχίζει τον αφελληνισμό της ελληνικής οικονομίας πουλώντας κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια σε distress funds. Αυτά που ο κύριος Τσίπρας πριν από λίγο καιρό έλεγε κοράκια της αγοράς".
Από την Ανατολική Αττική όπου περιόδευσε (τη Δευτέρα θα είναι στη Θεσσαλονίκη), η Φ. Γεννηματά κατηγόρησε την κυβέρνηση για εγκατάλειψη των κατοίκων της περιοχής και για "συνεχή υποβάθμιση της ζωής τους".