Live τώρα    
Αποφάσεις Νομαρχιακών Επιτροπών ΣΥΡΙΖΑ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αποφάσεις Νομαρχιακών Επιτροπών ΣΥΡΙΖΑ

Νομαρχιακή Επιτροπή Ανατολικής Αττικής

Απόφαση της Ολομέλειας της Ν.Ε. 21.07.2015

Η κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ., η διαπραγματευτική ομάδα και ο πρωθυπουργός σ. Αλέξης Τσίπρας έδωσαν για έξι μήνες μια σκληρή και τίμια μάχη με τους θεσμούς και πάλεψαν μέχρι τέλους και εξαντλώντας όλα τα μέσα πίεσης (διακοπή συνομιλιών, στάση πληρωμών, μονομερείς νομοθετήσεις, δημοψήφισμα) για να διεκδικήσουν μια βιώσιμη συμφωνία, που θα δίνει τη δυνατότητα να σταθούν η χώρα και ο λαός μας όρθιοι και θα ανοίγει προοπτική για απεμπλοκή από τις πολιτικές λιτότητας και των Μνημονίων.

Δόθηκε μια εξαντλητική διαπραγματευτική μάχη, σε όλα τα επίπεδα. Μια άνιση μάχη, όπου, όπως αποδείχτηκε, ο χρόνος και το χρήμα ήταν τα βασικά όπλα του αντιπάλου και η δική μας αδυναμία.

Συγχρόνως όμως επιτεύχθηκε, μέσα από μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια, να φέρουμε το "ελληνικό πρόβλημα" στο επίκεντρο των εξελίξεων, υποχρεώνοντας επί τόσους μήνες τους δανειστές, τους εταίρους, τα ΜΜΕ, στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο, να ασχολούνται με αυτό.

Μια νέα πραγματικότητα δημιουργήθηκε στην Ευρώπη, φέρνοντας στο προσκήνιο τόσο το θέμα της λιτότητας και του χρέους και το αδιέξοδο των ακραία νεοφιλελεύθερων πολιτικών και για άλλες χώρες και λαούς της Ευρωζώνης.

Προκλήθηκαν έστω οριακά ρήγματα στους κυρίαρχους κύκλους και στις εθνικές κυβερνήσεις και έγινε φανερό ότι ακόμα και μέσα στο πλέον προνομιακό περιβάλλον του αντιπάλου υπάρχουν περιθώρια για ελιγμούς και συμμαχίες.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σε αντίδραση το ευρωπαϊκό κατεστημένο, το οποίο, μέσα από ασφυκτικές πιέσεις και εκβιαστικές κινήσεις απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση, άδειασε τα ήδη προβληματικά ταμεία της χώρας από τα λιγοστά αποθέματά τους και οδήγησε με το κόψιμο της ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες στα capital controls.

Στο σημείο αυτό είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσουμε ότι το ευρωπαϊκό κατεστημένο δεν ήθελε μια καλή, κακή ή χειρότερη συμφωνία. Είχε έναν και μοναδικό σκοπό:

Την απομάκρυνση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. από την εξουσία. Μιας "απείθαρχης" κυβέρνησης, που ταρακουνούσε το νεοφιλελεύθερο οικοδόμημα και ξυπνούσε την πίστη κι άλλων πολιτών σε όλη την Ευρώπη ότι υπάρχει άλλος δρόμος, μακριά από τη λιτότητα και τα Μνημόνια.

Η προσπάθεια αυτή πήρε τα χαρακτηριστικά πολιτικού πραξικοπήματος και κορυφώθηκε στη διάρκεια της προδημοψηφισματικής περιόδου, όταν τα έδωσαν όλα για το Ναι και ανέστησαν όλα τα πολιτικά πτώματα και δεινόσαυρους με την αγαστή συνεργασία και του εγχωρίου κατεστημένου της μιντιακής διαπλοκής και ολόκληρου του συστήματος που κυβέρνησε την Ελλάδα επί σαράντα χρόνια και ευθύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό για τη σημερινή της τραγική κατάσταση.

Συγχρόνως, τορπίλιζαν κάθε νέα προσέγγιση και προσπαθούσαν να εξωθήσουν τον Τσίπρα σε παραίτηση, ενώ μας έσπρωχναν στην έξοδο από Ε.Ε. και Ευρωζώνη.

Το τελικό τους χτύπημα ήταν μια απαράδεκτη "πρόταση συμφωνίας" που αγνοούσε πλήρως το μεγαλειώδες 61,31% του Όχι στο δημοψήφισμα για την πρόταση Γιούνκερ και μας άφηνε τρεις πολύ δύσκολες επιλογές ουσιαστικά "επιλογές ήττας":

1) Να παραιτηθούμε από τη διακυβέρνηση της χώρας.

2) Να οδηγήσουμε τη χώρα σε άτακτη χρεοκοπία, δηλαδή σε άμεση, απόλυτη κατάρρευση.

3) Να αποδεχτούμε ένα τρίτο ασήκωτο και πιθανόν αδιέξοδο Μνημόνιο.

Σε τέτοιες οριακές στιγμές, πραξικοπηματικές και εκβιαστικές, και οι αποφάσεις είναι οριακές.

Για τον λόγο αυτό ας σταματήσουμε να επικαλούμαστε κατά το δοκούν το πρόγραμμα και την ψήφο του λαού στο δημοψήφισμα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε της εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 με μια σαφή εντολή, τον τερματισμό της λιτότητας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης και με προσήλωση όλους αυτούς τους μήνες το σχέδιο αυτό προσπαθήσαμε να υλοποιήσουμε, ενώ το Όχι στο δημοψήφισμα είχε σαφές ερώτημα την τελευταία πρόταση των θεσμών στις διαπραγματεύσεις, τη λεγόμενη πρόταση Γιούνκερ, κάτι που σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις του τόνισε την περίοδο πριν το δημοψήφισμα και ο Αλέξης Τσίπρας, χωρίς να αμφισβητεί τη θέση μας στην Ευρωζώνη και την Ε.Ε.

Παρ' όλα αυτά και μέσα από την εμπειρία των έξι τελευταίων μηνών, δεν μπορεί κανείς πλέον να διατηρεί αυταπάτες για τη σημερινή κατάσταση της Ε.Ε., καθώς περίτρανα αποδείχθηκε ότι ο νεοφιλελεύθερος δογματισμός έχει κυριαρχήσει ακόμα και έναντι θεμελιωδών ευρωπαϊκών αξιών, όπως η δημοκρατία και η αυτοδιάθεση, και έχει άμεσα ανάγκη μια μεγάλη δημοκρατική στροφή για να μην καταλήξει σε αδιέξοδο και διάλυση στο μέλλον.

Σε κάθε περίπτωση όμως:

* Δεν είχαμε εντολή να αναστήσουμε και να ξαναφέρουμε στην εξουσία τα φαντάσματα του παρελθόντος.

* Δεν είχαμε εντολή για έξοδο από το ευρώ.

* Δεν είχαμε όμως ούτε εντολή για νέο αντιλαϊκό Μνημόνιο.

Σε τέτοιες οριακές στιγμές, οι ηγέτες έρχονται αντιμέτωποι με κάτι ισχυρότερο από τη συνείδησή τους. Έρχονται αντιμέτωποι με την Ιστορία και με το συμφέρον του λαού, έτσι όπως εκείνοι το αντιλαμβάνονται.

Τότε, η διατήρηση της χώρας και η αποφυγή μιας νέας τραγωδίας για τον λαό είναι πιο σημαντικές από την τήρηση του προεκλογικού προγράμματος.

Τότε, στη ζυγαριά της Ιστορίας, το αισθητήριο του ηγέτη μεταφράζει τη θέληση του λαού.

Και η αλήθεια που όλοι γνωρίζουμε είναι ότι:

* ΝΑΙ, ο λαός αποστρέφεται την επιστροφή των βασανιστών του.

* ΝΑΙ, ο λαός δεν αποδέχεται με τίποτα την κατάρρευση της χώρας του.

* ΝΑΙ, ο λαός, με όλες τις δυσκολίες, κρατάει ζωντανή την ελπίδα, δίνει χρόνο στην κυβέρνησή του να οργανώσει μια νέα στρατηγική απεμπλοκής από τα Μνημόνια.

Ο κόσμος της εργασίας, οι νεολαίοι, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι εμπιστεύονται τον Αλέξη Τσίπρα σαν έναν πρωθυπουργό που δεν τους κορόιδεψε, που παλεύει για τα συμφέροντα των πολλών, που μπορεί να μην κατάφερε όσα υποσχέθηκε, αλλά που έδωσε μια τίμια προσπάθεια, πέρα και τα δικά του όρια, και που μπορεί να τον οδηγήσει πέρα από όλα τα παραπάνω.

Για όλους τους παραπάνω λόγους στηρίζουμε τις προσπάθειες της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού και θεωρούμε ότι είναι κορυφαίο ζήτημα πολιτικής και κοινωνικής σημασίας θέμα η διατήρησή τους στη διακυβέρνηση της χώρας. Μακριά από τα σενάρια για κυβερνήσεις εθνικής ενότητας και ειδικού σκοπού με τις πολιτικές δυνάμεις που ο λαός δεν θέλει να τον κυβερνήσουν, αλλά με ενότητα και πολλή δουλειά για να πετύχουμε στον πολύ δύσκολο δρόμο που ανοίγεται μπροστά μας. Γι' αυτό καλούμε όλα μας τα μέλη και όλο τον λαό να συμφωνήσουμε στα παρακάτω.

Να συμφωνήσουμε λοιπόν ότι το μέλλον είναι μπροστά μας.

Να συμφωνήσουμε ότι δεν χάσαμε τον πόλεμο.

Να συσπειρωθούμε πάνω στην πλατφόρμα της λογικής και όχι του συναισθήματος.

Να συμφωνήσουμε ότι όλοι ενδιαφερόμαστε για την πατρίδα μας και το μέλλον των παιδιών μας και ότι η τοποθέτηση όλων μας πηγάζει από μια αυθεντική αγωνία για το αύριο. Ας ξεχάσουμε τα αριστερόμετρα. Δεν ωφελούν πουθενά και μας κάνουν ζημιά.

Να κουβεντιάσουμε, να ασκήσουμε κριτική, να διαφωνήσουμε, να εντοπίσουμε τα λάθη και τις παραλείψεις που έγιναν τους προηγούμενους μήνες και μας οδήγησαν εδώ, να αναλάβουμε το μέρος της ευθύνης που μας αναλογεί, ως κυβέρνηση, ως κόμμα, ως πολίτες.

Να αρνηθούμε τις απλουστεύσεις, γιατί η πολιτική δεν είναι αριθμητική, αλλά άλγεβρα και μαθηματικά πολλαπλών εξισώσεων.

Να στηρίξουμε την κυβέρνησή μας και να θυμίσουμε στους βουλευτές μας ότι όταν βρίσκονται σε οριακά διλήμματα, απευθύνονται στους ψηφοφόρους τους και αναζητούν τη λύση στη θέληση και στο πνεύμα τους και όχι στο γράμμα των καταστατικών και των ιδεολογιών, ακόμα χειρότερα των ιδεοληψιών.

Κάνουμε έκκληση ενότητας σε όλους τους συντρόφους και τις συντρόφισσες που ψήφισαν "όχι" και "παρών" στην ψηφοφορία της Παρασκευής και τους καλούμε να μην εξυπηρετήσουν -έστω και άθελά τους- τα σχέδια όσων ποτέ δεν υπηρέτησαν τα συμφέροντα του λαού με την ψήφο τους στην αυριανή ψηφοφορία.

Τους καλούμε να συσπειρωθούμε γύρω από την κυβέρνηση και τον Αλέξη Τσίπρα και να παλέψουμε όλοι μαζί να μειώσουμε τις επιπτώσεις της συμφωνίας και να χτίσουμε την Ελλάδα της επόμενης ημέρας.

Να παρακολουθούμε, να επηρεάζουμε και να περιμένουμε τις προοδευτικές εξελίξεις και σε άλλες χώρες τις Ευρώπης.

Με κόπο, μόχθο, τιμιότητα, συλλογικότητα και όραμα. Να μείνουμε όρθιοι για να έρθει η μέρα που θα η Αριστερά και ο λαός θα κερδίσουμε πίσω όλα όσα μας ανήκουν.

Το Γραφείο Τύπου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0