Για «άνοιξη» στις βαθιές, ιστορικές ούτως ή άλλως, ελληνορωσικές σχέσεις μετά «τον σιβηρικό χειμώνα που είχαν βιώσει» κάνει λόγο στη συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ΤΑΣΣ ο Έλληνας πρωθυπουργός. «Η Ελλάδα ως μέλος της Ε.Ε. μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα που συνδέει τη Δύση και τη Ρωσία» είναι η φιλοδοξία της νέας ελληνικής κυβέρνησης, με τον Αλέξη Τσίπρα να παίρνει ευθέως θέση κατά του εμπάργκο που η Ε.Ε. επέβαλε στη Μόσχα.
«Τα τελευταία χρόνια, τις σχέσεις των δύο χωρών έβλαψε το γεγονός ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έκαναν ό,τι μπορούσαν για να αποφευχθεί η πολιτική των κυρώσεων -πολύ παράλογη, κατά τη γνώμη μου- που επιβλήθηκαν εξαιτίας των εντάσεων στην Ουκρανία. Ως αποτέλεσμα ακολούθησε το εμπάργκο για την ελληνική αγροτική παραγωγή, η οποία προκάλεσε σημαντικές ζημιές στην ελληνική οικονομία». Μεγάλο μέρος της συνέντευξης, τέλος, είναι αφιερωμένο στους κοινούς αντιφασιστικούς αγώνες των δύο λαών, με τον πρωθυπουργό να δράττεται ωστόσο της ευκαιρίας ώστε να θυμίσει τη δική του επίσκεψη στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του («στην πραγματικότητα ο όρκος που πήρα ήταν ένας όρκος που απευθύνεται προς τους άγνωστους Έλληνες αγωνιστές, οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους για να ζήσουν μια ελεύθερη ζωή σήμερα, ήταν ένας όρκος στο όνομα της ελευθερίας του ελληνικού λαού» αναφέρει στη συνέντευξή του), όσο όμως και το ότι ένα νεοναζιστικό κόμμα βρίσκεται πλέον εντός του ελληνικού Κοινοβουλίου.
Ν.ΠΑΠ.