Live τώρα    
Αλ. Τσίπρας: / Αλ. Τσίπρας: Στις 25 Γενάρη αναμετρώνται δύο κόσμοι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αλ. Τσίπρας: / Αλ. Τσίπρας: Στις 25 Γενάρη αναμετρώνται δύο κόσμοι

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Υπάρχουν στιγμές κρίσιμες στην Ιστορία των ανθρώπων και των λαών. Και όλοι ξέρουμε ότι ζούμε μια τέτοια στιγμή. Μια στιγμή που θα καθορίσει για πολλά χρόνια το μέλλον της χώρας. Μια στιγμή ιστορική. Σε τέτοιες στιγμές, όπως λέει ο δικός μας Αναγνωστάκης, Σαν πρόκες πρέπει να καρφώνονται οι λέξεις, να μην τις παίρνει ο άνεμος. Με αποφασιστικότητα, με σταθερότητα, με ευθύνη.

Δεν θα παρασυρθούμε λοιπόν από τον άνεμο των δημοσκοπήσεων. Ούτε από τις ανοίκειες και ανήθικες επιθέσεις των αντιπάλων μας. Ούτε από τις κάθε λογής προβοκάτσιες εις βάρος μας. Ούτε από τις απειλές των άσπονδων φίλων της Ελλάδας στα ευρωπαϊκά εργαστήρια της λιτότητας.

Θα συζητήσουμε και θα αποφασίσουμε συλλογικά με μοναδικό μας γνώμονα ότι έχουμε μόνο μία δυνατότητα: Να νικήσουμε. Να εξασφαλίσουμε τη μεγάλη νίκη του λαού μας στις εκλογές που έχουμε μπροστά μας. Μια νίκη που είναι βέβαιη, όπως με βλέπετε και σας βλέπω.

Αρκεί να δώσουμε όλοι μαζί, με ενότητα και αποφασιστικότητα, με σταθερότητα και ευρύτητα, με την καρδιά και με τον νου τη μάχη από σπίτι σε σπίτι. Από πόλη σε πόλη. Και από χωριό σε χωριό. Αυτό συζητάμε σήμερα. Και αυτές τις αποφάσεις θα λάβουμε σήμερα. Για να κάνουμε όσο γίνεται μεγαλύτερη, όσο γίνεται πιο αδιαμφισβήτητη, πιο αποφασιστική την εκλογική μας νίκη. Και ταυτόχρονα για να δεσμευτούμε εκ νέου στο αδιαπραγμάτευτο πρόγραμμά μας. Βάζοντας τέλος στην κοινωνική τραγωδία, στον εφιάλτη της λιτότητας και του αυταρχισμού. Βάζοντας τέλος στη βαρβαρότητα. Αλλά και το μαχαίρι βαθιά στο κόκαλο της διαφθοράς, της διαπλοκής, της προκλητική αδικίας.

Γι' αυτό δεν είναι υπερβολή να πω ότι σ' αυτό το συνέδριο σήμερα δεν δίνουν το «παρών» μόνο τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ. Στο συνέδριό μας σήμερα είναι παρούσα όλη η Ελλάδα. Όχι βέβαια η Ελλάδα των Μνημονίων και των παπαγάλων τους. Αλλά η Ελλάδα του αγώνα για ένα καλύτερο αύριο. Η Ελλάδα της φτώχειας και της αξιοπρέπειας που δεν παραδίνεται στη μοίρα της, αλλά πασχίζει να την αλλάξει. Η Ελλάδα που απαιτεί δικαιοσύνη. Η Ελλάδα που επιμένει και αντιστέκεται. Η Ελλάδα που ελπίζει. Η Ελλάδα της δημοκρατίας, που ξεπερνάει κομματικούς φραγμούς και κατασκευασμένες φοβίες για να διεκδικήσει το δίκιο της.

Αυτή η Ελλάδα μας τραβάει όλους από το μανίκι. Και απαιτεί να υπηρετήσουμε με ευθύνη, με αποφασιστικότητα, με γενναιότητα, με αποτελεσματικότητα, με ενότητα, τη μεγάλη υπόθεση της απελευθέρωσής της από την απολυταρχία των Μνημονίων.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Λέμε και ακούμε συχνά ότι κανένας δεν μπορεί να σταματήσει ένα λαό αποφασισμένο να διεκδικήσει το δίκιο του. Αυτό είναι σωστό. Θα πρέπει όμως, πιστεύω, να προσθέσουμε και κάτι: Και όταν αυτοί που έχουν ταχθεί να οδηγήσουν αυτό τον λαό, έχουν όχι μόνο το θάρρος, αλλά και τον νου που χρειάζεται για να αντιμετωπίσουν έναν αδίστακτο αντίπαλο. Και ξέρουμε πόσο αδίστακτος είναι ο δικός μας αντίπαλος. Όχι μόνο η φθαρμένη κυβέρνηση Σαμαρά. Αλλά και το γερασμένο, αμαρτωλό και αδιόρθωτο σύστημα εξουσίας που έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε πεδίο ασυδοσίας. Και την ενημέρωση σε προπαγάνδα φόβου. Τη δημοκρατία σε βιομηχανία τροπολογιών και πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Και την εθνική κυριαρχία σε πουκάμισο αδειανό.

Ο Σαμαράς νεκρανασταίνει το Grexit

Η εκλογική μάχη ξεκίνησε εδώ και λίγες μέρες, όπως ακριβώς τελείωσε αυτή του 2012. Ο κ. Σαμαράς κρύβεται από το φως και ανασύρει φαντάσματα. Νεκρανασταίνει τον φόβο. Νεκρανασταίνει το Grexit. Νεκρανασταίνει τη χρεοκοπία. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, χωρίς κανένα σεβασμό στο αξίωμά του, σέρνει αυτό τον χορό των ζόμπι. Με μουσική υπόκρουση το ψέμα σε όλες τις εκδοχές του.

Και προσέξτε που έχει φτάσει. Να χρησιμοποιεί τη λέξη ΑΛΗΘΕΙΑ σε μια εκστρατεία ψέματος. Πότε όμως έλεγε αλήθεια και πότε ψέματα ο κ. Σαμαράς; Αλήθεια έλεγε όταν καταδίκαζε το Μνημόνιο; Ή όταν το διαφήμιζε και το εφάρμοζε; Αλήθεια όταν αναλάμβανε τις δεκαοκτώ προεκλογικές δεσμεύσεις διαπραγμάτευσης; Ή όταν ως πρωθυπουργός υλοποιούσε τα ακριβώς τα αντίθετα; Αλήθεια όταν προπαγάνδιζε ότι η Ελλάδα μπήκε στον δρόμο της σταθερότητας και της ανάπτυξης; Ή τώρα που θρηνεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού;

Η απάντηση είναι ότι ο κ. Σαμαράς αλήθεια λέει πάντα. Γιατί η μόνη αλήθεια του είναι η εξουσία. Μια εξουσία, μάλιστα, στην υπηρεσία των συμφερόντων που θέλουν την Ελλάδα οικόπεδο και αποικία. Μια εξουσία που αναπαράγει καθετί παλιό, φθαρμένο, εκμεταλλευτικό. Μια εξουσία που καταστρέφει την κοινωνία και κάνει τους γνωστούς πλούσιους πλουσιότερους.

Προχθές μάλιστα ανακάλυψε και το.... κρυφό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Για να ανασύρει το ζόμπι της χρεοκοπίας. Ας το διαβάσει τουλάχιστον το πρόγραμμά μας. Για να δει ποιος είναι ο οδικός χάρτης της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης που προτείνουμε. Και σε ποιο δρόμο θα μπει η Ελλάδα μετά τις εκλογές.

Αφήνουμε τον κ. Σαμαρά να ασχολείται με τα ζόμπι και εμείς δεν γυρίζουμε απλώς σελίδα. Αλλάζουμε βιβλίο. Εκείνοι με τα ζόμπι εμείς με τη ζωή, με την ελπίδα, με το αύριο αυτού του τόπου. Εκείνοι με το χθες το οδυνηρό, εμείς με το αύριο το ελπιδοφόρο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είστε όλοι εσείς

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Οι μέρες που έχουμε μπροστά μας, ξέρουμε, θα είναι κοπιαστικές, αλλά χαρούμενες. Μια γιορτή ελευθερίας και δημοκρατίας, με αποκορύφωμα την 25η του Γενάρη. Γιατί ό,τι και να κάνουν, εμείς είμαστε σε θέση να το αντιμετωπίσουμε. Το 2015 δεν είναι 2012.

Το μέλλον ήδη ξεκίνησε. Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι. Οι νέες και οι νέοι. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες. Οι αγρότισσες και οι αγρότες. Έχουν πάρει την απόφαση να πάρουν την τύχη στα δικά τους χέρια.

Και εμείς, από αυτήν εδώ την αίθουσα, τους λέμε για μία ακόμα φορά: Ο ΣΥΡΙΖΑ είστε όλοι εσείς. Ο ΣΥΡΙΖΑ απλώνει το χέρι σε όλους όσοι θέλουν να απαλλαγεί η χώρα από τον σημερινό εφιάλτη. Ανεξάρτητα από το κόμμα που ψήφιζαν μέχρι χτες. Ανεξάρτητα από τα ερωτηματικά και τις αμφιβολίες που μπορεί να έχουν. Και που έχουν δικαίωμα να έχουν. Δεν θέλουμε, όμως, κανέναν πίσω μας. Τον λαό δεν τον θέλουμε να μας ακολουθεί, τον θέλουμε ενεργό στο πλάι μας.

Όπως στο πλάι μας θέλουμε και όλους εκείνους που συμφωνούν με το πρόγραμμα κοινωνικής σωτηρίας. Να μοιραστούμε τη μάχη. Να μοιραστούμε την ευθύνη. Να δώσουμε διαστάσεις θριάμβου στη νίκη.

Στην Ελλάδα ακουμπά όλη η δημοκρατική Ευρώπη

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Σ' αυτήν εδώ την αίθουσα, όμως, δεν είναι διάχυτη μόνο η προσδοκία της Ελλάδας. Είναι διάχυτη και η ελπίδα της δημοκρατικής Ευρώπης για αλλαγή. Γιατί στις 25 Γενάρη στην Ελλάδα ακουμπά και η δημοκρατική Ευρώπη. Ακουμπά η κοινωνική πλειοψηφία που εναντιώνεται στη λιτότητα. Που αντιλαμβάνεται ότι η Ευρώπη δεν κινδυνεύει από την Αριστερά, αλλά από τη πολιτική της κ. Μέρκελ. Από τον νεοφιλελευθερισμό και τις συνέπειές του: Από την οικονομική διαίρεση Βορρά-Νότου, την ανεργία και την υποβάθμιση ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων και της μεσαίας τάξης. Από την άνοδο της λαϊκιστικής Άκρας Δεξιάς και του φασισμού.

Στις 25 Γενάρη η αναγκαία αλλαγή στην Ευρώπη ξεκινάει από εδώ, από την Ελλάδα. Και η δική μας, εκλογική νίκη θα γίνει, προς το τέλος αυτού του χρόνου, και νίκη του ισπανικού λαού. Με το Podemos και την Ενωμένη Αριστερά να έρχονται στην κυβέρνηση. Και ένα χρόνο αργότερα και του ιρλανδικού λαού. Με το Sinn Fein του Τζέρι Άνταμς. Και, σταδιακά, υπόθεση ολοένα και πιο πολλών.

Ο ελληνικός λαός με την ψήφο του στον ΣΥΡΙΖΑ θα κάνει την Ελλάδα θετικό παράδειγμα προοδευτικών εξελίξεων στην Ευρώπη. Και αυτό πια δεν το λέμε μόνο εμείς. Το επισημαίνει και ο ευρωπαϊκός Τύπος. Ακόμα και οι Financial Times ερμηνεύουν τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα ως το μήνυμα για την αναγκαία αλλαγή πολιτικής και τον τερματισμό της λιτότητας στην Ευρώπη.

Το γερμανικό περιοδικό Spiegel αναγνωρίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια πολιτική δύναμη που έχει ρεαλιστικό και δίκαιο αίτημα τη διαγραφή του ελληνικού χρέους. Και αυτά είναι μόνο δυο ενδεικτικά δημοσιεύματα που φανερώνουν την αλλαγή κλίματος. Αλλά δεν είναι μόνο τα Μέσα Ενημέρωσης. Είναι και σειρά δηλώσεων Ευρωπαίων αξιωματούχων που βγάζουν από την μπρίζα την κινδυνολογία για την επόμενη μέρα.

Μόνο ο κ. Σαμαράς, η εγχώρια διαπλοκή και τα επικοινωνιακά και πολιτικά φερέφωνά της κόπτονται ότι δήθεν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι απειλή για την Ευρώπη. Οι δηλώσεις πολιτικής ουδετερότητας από μια σειρά παράγοντες της ευρωπαϊκής ηγεσίας δείχνουν ότι όλοι συνειδητοποιούν πως η αλλαγή στην Ελλάδα έρχεται για να εξαπλωθεί στην Ευρώπη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η Ευρώπη που αλλάζει. Αντίθετα, ο κ. Σαμαράς είναι η οπισθοφυλακή του κ. Σόιμπλε στην Ευρώπη της λιτότητας που υποχωρεί. Αλλά στις 25 του Γενάρη δεν ψηφίζει ο κ. Σόιμπλε. Ψηφίζουν οι Έλληνες. Δυστυχώς για τον κ. Σαμαρά.

Στις 25 Γενάρη αναμετρώνται δύο κόσμοι

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Στις 25 Γενάρη δεν αντιπαρατίθενται απλώς δύο εναλλακτικές προτάσεις για το παρόν και το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρώπη. Αναμετρώνται δύο κόσμοι. Από τη μία ο παλιός πολιτικός κόσμος που φεύγει. Οι πρωταγωνιστές της σήψης και της κρίσης, η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, φεύγουν έχοντας βουλιάξει τη χώρα, έχοντας υποθάλψει τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την κλεπτοκρατία.

Φεύγουν, έχοντας παραδώσει τα κλειδιά της χώρας στους δανειστές και στην τρόικα. Γιατί δεν διαπραγματεύτηκαν ποτέ! Φεύγουν, αφήνοντας πίσω τους περίπου τον μισό πληθυσμό της χώρας, δηλαδή 6,3 εκατομμύρια συνανθρώπους μας, σε καθεστώς φτώχειας. Φεύγουν, έχοντας εγκαταλείψει σχεδόν το 1/3 του εργατικού δυναμικού στην ανεργία και το 71% των ανέργων στη μακροχρόνια ανεργία. Φεύγουν, έχοντας δεσμευτεί απέναντι στην τρόικα, με το περίφημο e-mail του κ. Σαμαρά, για νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, για αυξήσεις στους συντελεστές ΦΠΑ στα φάρμακα, τα τρόφιμα, στους λογαριασμούς του νερού και του ρεύματος, για κατάργηση του ΕΚΑΣ από το 2015 σε περίπου 320.000 χαμηλοσυνταξιούχους.

Το mail είναι του Σαμαρά, όχι του Χαρδούβελη

Αλλά μετά την αποκαλυπτική δήλωση της εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας ότι, αν επανεκλεγεί ο κ. Σαμαράς θα φέρει αμέσως αυτά τα συμφωνημένα μέτρα στη Βουλή, πρέπει να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Δεν πρόκειται για mail Χαρδούβελη. Πρόκειται για mail Σαμαρά. Και το mail Σαμαρά είναι το κοινό κυβερνητικό πρόγραμμα Νέας Δημοκρατίας και τρόικας. Είναι το νέο Μνημόνιο. Η ακόμα πιο σκληρή λιτότητα στο έδαφος των συσσωρευμένων εισοδηματικών περικοπών και της υπερφορολόγησης μιας ολόκληρης εξαετίας.

Αυτή είναι η αλήθεια που νομίζει ότι θα κρύψει η Νέα Δημοκρατία από τον ελληνικό λαό. Αλλά σήμερα, σε αντίθεση με το 2012, δεν υπάρχει κρυφή ατζέντα. Δεν μπορούν να κρύψουν ότι έχουν συμφωνήσει σε νέα σκληρά μέτρα λιτότητας. Και, ακόμη, χειρότερα ότι έχουν συμφωνήσει και αποδεχτεί να ξεκινήσει αμέσως μετά τις εκλογές, αν επανεκλεγούν, ένα πογκρόμ πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.

Ήδη μεγάλα πακέτα στεγαστικών δανείων μεταπωλούνται από συστημικές τράπεζες σε λεγόμενα distress funds. Στα λεγόμενα "κοράκια" των αγορών, που ετοιμάζονται να εφορμήσουν στην πρώτη κατοικία του μεροκαματιάρη, του νοικοκύρη, του βιοπαλαιστή που έχει αποθηκεύσει το σπίτι του σε τραπεζικά δάνεια.

Κι αυτό γιατί η κυβερνητική πλειοψηφία καταψήφισε ήδη δύο φορές αντίστοιχες τροπολογίες του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, που απαγόρευαν τη μεταβίβαση των δανείων του κόσμου στα "κοράκια".

Γι' αυτό και δεν είναι υπερβολή να πούμε: Κάποτε η προπαγάνδα απειλούσε ότι θα 'ρθουν οι κομμουνιστές να μας πάρουν τα σπίτια. Σήμερα τα σπίτια του λαού κινδυνεύουν, αλλά όχι από τους κομμουνιστές, ούτε από τους αριστερούς. Τα σπίτια του λαού κινδυνεύουν από τις τράπεζες, τα νέα Μνημόνια και από τον κ. Σαμαρά που τα έχει ήδη αποδεχτεί και συνυπογράψει.

Οριστικό τέλος στην εθνική ταπείνωση

Γι' αυτό και ο λαός μας τώρα πια ξέρει και δεν θα ξεγελαστεί. Στις 25 Γενάρη θα δώσει οριστικό τέλος στην εθνική ταπείνωση και την ανθρωπιστική κρίση. Θα δώσει τέλος στον μνημονιακό παραλογισμό. Με την ψήφο του στον ΣΥΡΙΖΑ. Με αυτοδύναμη κυβέρνηση του λαού. Αυτοδύναμη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ανοίγοντας τον δρόμο για την αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση και την πολιτισμική αναγέννηση της πατρίδας μας.

Με το «Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης» εγγυόμαστε την οικονομική ασφάλεια και την αξιοπρεπή διαβίωση για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα. Με την ισχυρή διαπραγμάτευση εγγυόμαστε την πραγματικά ισότιμη συμμετοχή της χώρας μας στην Ευρωζώνη, χωρίς τη λιτότητα που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές Συνθήκες και τόσα δεινά επισώρευσε στον τόπο.

Γι' αυτό, στις 25 Γενάρη το δίλημμα είναι ξεκάθαρο: Μνημόνιο ή ΣΥΡΙΖΑ. Υποταγή ή διαπραγμάτευση. Λιτότητα ή ανάπτυξη. Και η απάντηση του λαού μας θα είναι ΣΥΡΙΖΑ και κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας για την αξιοπρέπεια, τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατία.

Συντρόφισσες και σύντροφοι, φίλες και φίλοι,

Μας κατηγορούν οι αντίπαλοί μας ότι επιδιώκουμε και σχεδιάζουμε τη ρήξη με τους εταίρους μας στην Ευρωζώνη. Αυτό που επιδιώκουμε και σχεδιάζουμε όμως είναι η ρήξη με τη βαρβαρότητα. Η ρήξη με το παράλογο και το λάθος.

Αυτή η πολιτική δεν μπορεί να συνεχιστεί. Και δεν το λέμε μόνο εμείς οι αριστεροί. Το ξέρουν όλοι. Ακόμα και οι ίδιοι οι εταίροι. Ούτε το χρέος είναι βιώσιμο. Ούτε η σημερινή πολιτική είναι βιώσιμη.

Γι' αυτό και αυτή την πολιτική θα την αλλάξουμε. Θα βάλουμε τέλος στον οικονομικό και κοινωνικό παραλογισμό των Μνημονίων και της λιτότητας. Αυτό είναι αρμοδιότητα του ελληνικού λαού και κανενός άλλου.

Μάχη για την απαλλαγή από το χρέος

Θα δώσουμε τη μάχη για την απαλλαγή της Ελλάδας από τον βραχνά του χρέους. Διεκδικώντας μέσα από μια ειλικρινή, αλλά αποφασιστική διαπραγμάτευση, με κόκκινη γραμμή το συμφέρον του λαού μας, τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους. Διότι το χρέος δεν είναι απλώς δυσβάστακτο. Είναι αντικειμενικά αδύνατο να αποπληρωθεί. Δεν γίνεται η Ελλάδα να παίρνει δανεικά για να ξεπληρώνει δανεικά. Είναι αντικειμενικά αναγκαίο να μπει τέρμα σ' αυτό τον καταστροφικό φαύλο κύκλο. Και να μπει επιτέλους η Ελλάδα στον δρόμο της ανάπτυξης.

Ο μόνος που δεν το αναγνωρίζει αυτό είναι ο κ. Σαμαράς. Ο μόνος που επιμένει σε ολόκληρη την Ευρώπη ότι το χρέος είναι βιώσιμο. Και με αυτό τον τρόπο αντικειμενικά υπονομεύει τη θέση της χώρας. Για να μην παραδεχτεί ότι το πρόγραμμα του απέτυχε. Ότι η λιτότητα πρέπει να τελειώσει, είναι κοινωνικά και οικονομικά αναγκαίο να τελειώσει.

Εμείς επιμένουμε ότι: Η λιτότητα είναι και παράλογη, και καταστροφική. Το χρέος, για να αποπληρωθεί, χρειάζεται γενναία αναδιάρθρωση. Και σ' αυτό κανένας σοβαρός αναλυτής σε όλη την Ευρώπη δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει. Και κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί!

Με βάση αυτές τις απλές και ρεαλιστικές θέσεις, πρώτον: Απορρίπτουμε τη λογική των εξωπραγματικών πρωτογενών πλεονασμάτων που είναι το άλλο όνομα της λιτότητας. Που είναι η ίδια η λιτότητα. Και παραμένουμε σταθεροί στην επιδίωξη πρωτογενώς ισοσκελισμένων προϋπολογισμών καθώς και στην ανάγκη εξαίρεσης από τον υπολογισμό του ελλείμματος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Δεύτερον: Επιδιώκουμε τη συμφωνία για αναπτυξιακά εργαλεία που θα συμβάλλουν στη συνολική ανάπτυξη που αφορά όλους τους πολίτες

Τρίτον: Προστατεύουμε το τραπεζικό σύστημα στο πλαίσιο της ΕΚΤ και εγγυόμαστε τις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών.

Τέταρτον: Διαπραγματευόμαστε εντός του πλαισίου της ευρωπαϊκής ένωσης και των ευρωπαϊκών θεσμών στο πλαίσιο μιας νέας ρεαλιστικής συμφωνίας εξυπηρέτησης του χρέους και ανάπτυξης της πραγματικής οικονομίας για αμοιβαία ωφέλεια, ώστε να επιτύχουμε τελικώς τους ακόλουθους στόχους: Τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους της ονομαστικής αξίας του χρέους, ώστε να γίνει βιώσιμο με τεχνική που δεν θα ζημιώνει τους λαούς της Ευρώπης, αλλά μέσω των συλλογικών ευρωπαϊκών μηχανισμών. Έγινε για τη Γερμανία το 1953. Να γίνει και για την Ελλάδα το 2015.

«Ρήτρα ανάπτυξης» στην αποπληρωμή του, έτσι ώστε να εξυπηρετείται από την ανάπτυξη και όχι από το πλεόνασμα του προϋπολογισμού.

Περίοδος χάριτος, δηλαδή «moratorium» στην εξυπηρέτησή του, για την άμεση εξοικονόμηση πόρων για την ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Εξαίρεση του προγράμματος δημόσιων επενδύσεων από τους περιορισμούς του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης για ορισμένη χρονική περίοδο.

Συμφωνία για «ευρωπαϊκό new deal», με δημόσιες επενδύσεις για την ανάπτυξη.

Ποσοτική χαλάρωση με απευθείας αγορά κρατικών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ελπίζουμε ότι θα γίνει πραγματικότητα στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ στις 22 Ιανουαρίου.

Η υποταγή στις αγορές τελειώνει

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Ακούμε τον τελευταίο καιρό τον ισχυρισμό ότι δήθεν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται από την υπογραφή του κ. Σαμαρά εν ονόματι της «συνέχειας του κράτους». Άρα, λένε οι διακινητές του, τα χέρια μας θα είναι δεμένα. Άλλο όμως η συνέχεια του κράτους και άλλο η εμμονή σε μια πολιτική αντικειμενικά αδιέξοδη και κοινωνικά καταστροφική.

Ας το ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν: Στις 25 Γενάρη η υποταγή, που συνοδεύεται από την παρανομία και τον αυταρχισμό, τελειώνει. Καλό είναι να το ξέρουν αυτό όλοι τους. Και διαπραγμάτευση θα γίνει! Και συμφωνία θα υπάρξει! Και το Μνημόνιο μαζί με τη τρόικα θα αποτελέσουν παρελθόν!

Όταν η ίδια η γερμανική κυβέρνηση παραβιάζει το κοινώς συμφωνημένο μέγιστο όριο του 6% εμπορικού πλεονάσματος, προτάσσοντας το εθνικό της συμφέρον, είναι αδιανόητο μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να καλείται να αποδεχθεί πολιτικές που απορρίπτει από το 2010 και τις οποίες θα εκλεγεί ακριβώς με την εντολή να καταργήσει.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ολοκληρωμένο και έτοιμο. Είναι το «Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης», είναι το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, που θα υλοποιηθεί ανεξάρτητα από την έκβαση της διαπραγμάτευσης.

Ένα πρόγραμμα αναλυτικά επεξεργασμένο και κοστολογημένο για την αντιμετώπιση των μεγάλων πληγών του Μνημονίου και την επανεκκίνηση της οικονομίας, σε συνθήκες δημοσιονομικής ισορροπίας. Που δεν δημιουργεί νέα ελλείμματα, αλλά συνθήκες κοινωνικής ανασυγκρότησης και βιώσιμης ανάκαμψης της οικονομίας.

Το δικό μας πρόγραμμα περιλαμβάνει και τις πραγματικές, προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η κοινωνία - όχι τις νεοφιλελεύθερες αντιμεταρρυθμίσεις της οικονομικής και κοινωνικής αποδιάρθρωσης.

Τέσσερις άξονες για την ανόρθωση της οικονομίας

Το «Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης» περιλαμβάνει τους εξής τέσσερις μεγάλους πυλώνες για την αντιστροφή της κοινωνικής και οικονομικής αποδιάρθρωσης, την ανόρθωση της οικονομίας και την έξοδο από την κρίση:

Α. Το πρόγραμμά μας για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Β. Τα άμεσα μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Γ. Το εθνικό σχέδιο για την ανάκτηση της εργασίας. Δ. Τις μεταρρυθμίσεις για το θεσμικό και δημοκρατικό μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης.

Α. Το πρόγραμμά μας για την άμεση αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και τη στήριξη των χαμηλοσυνταξιούχων περιλαμβάνει:

1. Δωρεάν ρεύμα και κουπόνια σίτισης για τουλάχιστον τριακόσιες χιλιάδες νοικοκυριά.

2. Πρόγραμμα εξασφάλισης στέγης.

3. 13η Σύνταξη στους χαμηλοσυνταξιούχους με σύνταξη κάτω από τα 700 ευρώ.

4. Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

5. Ειδική κάρτα μετακίνησης.

6. Κατάργηση ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Επανεκκίνηση της οικονομίας

Β. Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Στόχος τους είναι η στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και η αύξηση των δημόσιων εσόδων από τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης Σαμαρά για το ίδιο θέμα απέτυχαν παταγωδώς. Ενδεικτικό είναι ότι από τα 1,7 εκατομμύρια οφειλετών στα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί μόλις 3.000 αιτήσεις. Κι αυτό γιατί η ρύθμιση της κυβέρνησης έχει τόσες προϋποθέσεις ώστε στην πραγματικότητα ακυρώνεται.

Την ίδια στιγμή, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 70 δισ. ευρώ. Μόνο τον Νοέμβριο του 2014 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξήθηκαν κατά 1,6 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενη αύξηση.

Είναι, επομένως, όχι μόνο επίκαιρη, αλλά και επιτακτική η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύσταση ειδικών περιφερειακών επιτροπών εξώδικου διακανονισμού, ώστε να εισπραχθούν αμέσως οι οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Οι δόσεις δεν θα ξεπερνούν το 30% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη. Οι προσαυξήσεις και τα πρόστιμα δεν θα ξεπερνούν το 30% του αρχικώς οφειλόμενου κεφαλαίου.

Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα θα δοθεί άμεσα για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση. Άμεσα θα παυθούν οι κατασχέσεις και οι ποινικές διώξεις για όσους εντάσσονται στη ρύθμιση και θα ανασταλούν για όσους αποδεδειγμένα έχουν μηδενικό εισόδημα.

Καταργείται η αντισυνταγματική αυτόφωρη διαδικασία για οφειλές προς το Δημόσιο. Καταργείται ο φόρος - λαιμητόμος, ο ΕΝΦΙΑ. Και θεσπίζεται κοινωνικά δίκαιος φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

Αφορολόγητο όριο θεσπίζεται στα 12.000 ευρώ για όλους.

Ιδρύουμε Δημόσια Αναπτυξιακή Τράπεζα και τράπεζες ειδικού σκοπού για τους μικρομεσαίους και τους αγρότες.

Και τέλος προχωράμε στο πρόγραμμα της νέας σεισάχθειας με τη ρύθμιση "κόκκινων" δανείων. Η ρύθμιση των "κόκκινων" δανείων αποτελεί κεντρικό ζήτημα για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Δηλαδή, η αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους προς τις τράπεζες, που όχι μόνο εξοντώνει οικονομικά τους οφειλέτες, αλλά την ίδια στιγμή δημιουργεί πρόβλημα ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.

Στη ΔΕΘ καταθέσαμε τις βασικές αρχές της πρότασής μας για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Με σύσταση δημόσιου ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, όχι ως μία «κακή τράπεζα», δηλαδή ως «bad bank», αλλά, αντίθετα, ως διαχειριστή κάθε τύπου ληξιπρόθεσμης οφειλής προς τις τράπεζες και ελεγκτή των τραπεζών ως προς την εφαρμογή των συμφωνημένων ρυθμίσεων. Τον συστήνουμε για να διασφαλίζουμε την ίση και δίκαιη μεταχείριση όλων των δανειοληπτών.

Σε αντίθεση με την απελθούσα κυβέρνηση Σαμαρά, η οποία με νόμο παρέδωσε τις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις στις τράπεζες, που μονομερώς πλέον μπορούν να τις θέτουν σε αναγκαστική ειδική διαχείριση, δηλαδή σε ειδική μορφή πτώχευσης και εκκαθάρισης, εμείς υλοποιούμε λύση ταχείας εφαρμογής χωρίς μακροχρόνιες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Λύση που θα διασφαλίζει την εργασία και θα αποβλέπει στη συνέχιση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, ώστε να αποφευχθεί η ολιγοπωλιακή συγκέντρωση στην αγορά. Επιδιώκουμε, επίσης, λύση που δεν θα χρηματοδοτείται από κρατικούς πόρους, εκτός εξαιρέσεων για ειδικούς αναπτυξιακούς σκοπούς.

Απαγορεύουμε τις εξαγορές "κόκκινων" δανείων από διεθνή funds που έχουν στόχο να κερδοσκοπήσουν. στην πλάτη των Ελλήνων πολιτών και της ελληνικής οικονομίας.

Ως προς το ζήτημα των πλειστηριασμών, δεσμευόμαστε: Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες με τον ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση θα κοιμούνται ήσυχα και στα σπίτια τους. Αναστέλλουμε τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. Δεν θα αφήσουμε τις τράπεζες να ακουμπήσουν την πρώτη κατοικία της μεσαίας τάξης και των εργαζομένων. Τελεία και παύλα!

Ανάκτηση της εργασίας

Γ. Ο τρίτος πυλώνας του σχεδίου μας περιλαμβάνει μέτρα για την ανάκτηση της εργασίας.

H στήριξη του κόσμου της εργασίας και η ενίσχυση της διαπραγματευτικής του δύναμης είναι από τους κεντρικούς πολιτικούς πυλώνες του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ.

Βάζουμε τέλος στην εργοδοτική ασυδοσία. Σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εργασίας, επαναφέρουμε το εργασιακό δίκαιο που κατήργησαν οι μνημονικοί νόμοι.

Είμαστε σταθεροί στις δεσμεύσεις μας για: Επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ για όλους. Αποκατάσταση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και επαναφορά των τριετιών, της επεκτασιμότητας και της μετενέργειας και της διαιτησίας. Κατάργηση των ρυθμίσεων για τις μαζικές απολύσεις. Υλοποίηση του σχεδίου για άμεση δημιουργία 300.000 θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό, δημόσιο και κοινωνικό τομέα της οικονομίας.

Θα ανατρέψουμε το χρεοκοπημένο σύστημα εξουσίας

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έρχεται για να διαδεχθεί ένα διεφθαρμένο και χρεοκοπημένο σύστημα εξουσίας. Έρχεται για να το ανατρέψει. Δεν έρχεται για να ανακαταλάβει τις δομές και τα προνόμια της εξουσίας, έρχεται για να αλλάξει τις δομές και να καταργήσει τα προνόμια. Έρχεται για να αποδώσει δικαιοσύνη, ισονομία, αξιοκρατία.

Έχουμε, όμως, πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που θα αντιμετωπίσουμε. Γνωρίζουμε ότι δεν θα παραλάβουμε απλά καμένη γη. Θα παραλάβουμε μια παραγωγική βάση διαλυμένη, μια χώρα διχασμένη, απαξιωμένη πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά. Η ευθύνη μας είναι να την επανενώσουμε, όλες και όλοι μαζί. Και να την οδηγήσουμε στο ασφαλές και γόνιμο έδαφος της ανασυγκρότησης, της ανάπτυξης, της αξιοπρέπειας.

Στις 25 Γενάρη δεν ζητάμε απλά την ψήφο του ελληνικού λαού. Ζητάμε ανάθεση ευθύνης. Ζητάμε εντολή αλλαγής. Ζητάμε εντολή διαπραγμάτευσης. Ζητάμε εντολή μάχης. Ζητάμε τη δύναμη για να κάνουμε την Ελλάδα αυτοδύναμη. Ζητάμε αυτοδυναμία στη Βουλή για να δώσουμε αυτοδυναμία στον λαό μας.

Να τα καταφέρουμε στην Ευρώπη. Να ξαναφέρουμε στην Ελλάδα την αξιοπρέπεια, τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατία. Με λογισμό και μ' όνειρο. Με ρεαλισμό και τόλμη. Θα νικήσουμε και θα πετύχουμε. Είναι το χρέος μας στην Ιστορία. Είναι η ευθύνη μας στο μέλλον.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0