Σε πλήρη εγκατάλειψη το σιδηροδρομικό δίκτυο με νέα προβλήματα να παρουσιάζονται, καθώς αυτή τη φορά εντοπίστηκε βύθισης της γραμμής νότια της σήραγγας Όθρυος, με αποτέλεσμα να γίνει μονοδρόμηση της κυκλοφορίας.
Ειδικότερα σε σχετική ανακοίνωση ο ΟΣΕ κάνει λόγο για βύθιση σε «μικρό» -όπως το χαρακτηρίζει- «μήκος (περίπου 50m) της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στην περιοχή της νότιας εισόδου της σήραγγας Όθρυος», προσθέτοντας ότι αποφάσισε «την μονοδρόμηση της κυκλοφορίας μέσω της γραμμής ανόδου στο τμήμα Λιανοκλάδι - Άγιος Στέφανος».
«Το τμήμα που επηρεάζεται από τη βύθιση εκτείνεται για 100 μέτρα και σε αυτό, έχει επιβληθεί βραδυπορία με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο ΟΣΕ που αποδίδει «πιθανότητα σε φυσικά αίτια» που συνδέονται με τον κυκλώνα «Ιανό» το φαινόμενο της βύθισης, προσθέτοντας πως διερευνώνται όμως «και άλλα κατασκευαστικά αίτια».
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Από χθες, Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025, λόγω εντοπισμένης βύθισης σε μικρό μήκος (περίπου 50m) της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στην περιοχή της νότιας εισόδου της σήραγγας Όθρυος, ο ΟΣΕ αποφάσισε την μονοδρόμηση της κυκλοφορίας μέσω της γραμμής ανόδου στο τμήμα Λιανοκλάδι – Άγιος Στέφανος.
Το τμήμα που επηρεάζεται από τη βύθιση εκτείνεται για 100 μέτρα και σε αυτό, έχει επιβληθεί βραδυπορία με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων. Το φαινόμενο φαίνεται να οφείλεται πιθανότατα σε φυσικά αίτια που συνδέονται και με το γεγονός ότι η περιοχή είχε πληγεί από τον Μεσογειακό κυκλώνα «Ιανό», όμως διερευνώνται και άλλα κατασκευαστικά αίτια.
Η περιοχή της βύθισης παρακολουθείται επί 24ώρου βάσεως μέσω κατάλληλων οργάνων από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Κάθε 6 ώρες πραγματοποιούνται μετρήσεις στο έδαφος από ειδική ομάδα σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Όλα τα μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου έχουν ήδη ληφθεί για την ασφαλή κυκλοφορία.