Στο Κουλούρι, στο χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών από το έγκλημα στα Τέμπη, βρίσκονται δύο ολόκληρα χρόνια μετά, οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, ο εφέτης ανακριτής, κλιμάκιο της πυροσβεστικής και ο καθηγητής μεταλλουργος του ΕΜΠ ο οποίος ορκίστηκε ως δικαστικός πραγματογνώμονας.
Όπως αναφέρει το larissanet.gr, συγκεντρώθηκαν στο σημείο προκειμένου να εξετάσουν σε πρώτο βαθμό την δεύτερη ηλεκτραμαξα της εμπορικής αμαξοστοιχίας, κομμάτι της οποίας σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποκολλήθηκε κατά τη σύγκρουση.
Η έρευνα γίνεται σε συνάρτηση με το φορτίο της εμπορικής και της φωτιάς που ακολούθησε της σύγκρουσης. Αν δηλαδή υπήρχε το ενδεχόμενο μεταφοράς κάποιου μη δηλωμένου εύφλεκτου φορτίου στην εμπορική που έπαιξε ρόλο στην πολύνεκρη φωτιά.
Υπενθυμίζεται ότι το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ παραδόθηκε στον εφέτη ανακριτή Σ. Μπακαΐμη και καταγράφει ξεκάθαρα πως η φωτιά δεν οφείλεται στα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών των μηχανών, όπως υποστήριζε εξαρχής η κυβέρνηση, αλλά σε άγνωστο καύσιμο, που με μεθόδους προσομοίωσης υπολογίστηκε σε 2,5 περίπου τόνους πτητικούς υδρογονανθράκες οι οποίοι απαιτούνται για να δημιουργήσουν το φαινόμενο της πυρόσφαιρας όπως εξελίχθηκε τις ώρες του δυστυχήματος.
Μάλιστα, το πόρισμα φωτογραφίζει το σημείο που ήταν πιθανώς τοποθετημένο το εύφλεκτο αυτό καύσιμο που προκάλεσε την πυρόσφαιρα και τη φωτιά, η οποία κατέκαψε πρώτα το βαγόνι του εστιατορίου (Restaurant Car) και εν συνεχεία το βαγόνι Β2 της επιβατικής.
Όπως αναφέρεται στην παράγραφο 134, μετά την αρχική μετωπική σύγκρουση, «η δεύτερη σύγκρουση είναι μια άλλη βαριά μετωπική σύγκρουση μεταξύ του βαγονιού του εστιατορίου (δηλ., του 3ου βαγονιού) της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62, και μιας περιοχής μεταξύ του οπίσθιου άκρου της μηχανής 120-012 και του πρώτου από τα βαγόνια που μετέφεραν χαλύβδινες πλάκες της εμπορικής αμαξοστοιχίας».