Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.5°C18.7°C
2 BF 61%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
12.4°C18.0°C
1 BF 66%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.7°C16.0°C
2 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.3°C18.0°C
0 BF 57%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.7°C15.7°C
1 BF 69%
ΟΑΣΘ / Σαπάκια και επικίνδυνα τα νέα λεωφορεία που αγόρασε
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΑΣΘ / Σαπάκια και επικίνδυνα τα νέα λεωφορεία που αγόρασε

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
Ούτε δέκα μήνες δεν πέρασαν από την μέρα που Καραμανλής και Ζέρβας υποδέχτηκαν με δόξα και τιμή τα πρώτα τέσσερα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία

Μετά το «φλαμπέ» λεωφορείο του ΟΑΣΘ, ήρθε και το «φλογοβόλο» για να επιβεβαιώσει ότι το συγκοινωνιακό δράμα της Θεσσαλονίκης δεν έχει τέλος με τα «σαπάκια» λεωφορεία της Λειψίας και τα άλλα μεταχειρισμένα που νοίκιασε η διοίκηση του Οργανισμού.

Έχουν περάσει δέκα μήνες από τον περασμένο Σεπτέμβριο που ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβα υποδέχτηκαν με τα σχετικά ηχηρά «ταρατατζούμ» τα πρώτα τέσσερα λεωφορεία από τα συνολικά πενήντα που αγόρασε ο δήμος από τη Λειψία, υποτίθεται, κοψοχρονιά, και τα δώρισε στον ΟΑΣΘ, για να πάρει, υποτίθεται, «ανάσα» το μεγάλο συγκοινωνιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη. Τρεις μήνες μετά έγινε σαφές ότι οι σακαράκες της Λειψίας, πέρα από το ότι δεν διαθέτουν παράθυρα και είναι δίθυρες, δεν αντέχουν και στις ανηφόρες, όταν ένα από αυτά τα λεωφορεία πήρε φωτιά στον κινητήρα.

Μόνο στην ευθεία...

«Οι κινητήρες είναι μικρής ιπποδύναμης, ακατάλληλοι για τις ανηφόρες της πόλης. Μπορεί να προκαλέσουν κι άλλα προβλήματα ή αναφλέξεις» τόνιζαν τότε οι εργαζόμενοι. Η διοίκηση και ο δήμος υποχρεώθηκαν να παραδεχτούν αυτό το πρόβλημα και η λύση που έδωσαν ήταν να κυκλοφορούν όπου υπάρχουν ευθείες.  Όχι σε ανηφόρες και κατηφόρες... Μάλιστα, ο Κ. Ζέρβας δεν έκρυψε τον εκνευρισμό του που έβαλαν ένα από τα λεωφορεία που χάρισε στον ΟΑΣΘ στην «επικίνδυνη αποστολή» να κάνει δηλαδή δρομολόγιο στον Χορτιάτη.

Πολλά τα προβλήματα που παρουσιάζουν

Χθες στο Διαδίκτυο κυκλοφόρησε άλλο βίντεο, που δείχνει ένα από αυτά τα λεωφορεία να κινείται άδειο σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της Θεσσαλονίκης και να βγάζει φλόγες από την εξάτμιση... «Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς το χάλι αυτών των λεωφορείων» είπε οδηγός του ΟΑΣΘ στην ΑΥΓΗ. Απορεί μάλιστα γιατί δίνονται χρήματα για να επισκευαστούν τη στιγμή που είναι εντελώς ακατάλληλα και, κατά την άποψή του, επικίνδυνα. «Έχουμε κι εμείς στα αμαξοστάσια μερικές εκατοντάδες τέτοια και άλλα πολύ πιο καινούργια. Αν τα χρειάζεται η Λειψία, να τους τα στείλουμε, να βγούμε και από την υποχρέωση...» σχολιάζει με χιούμορ.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία έχουν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία που όσο «γράφεται» μέσα στον χρόνο δικαιώνει όσους έλεγαν ότι η αγορά τους από τον δήμο είναι ένα «πυροτέχνημα» και εντέλει ασύμφορη. Από τα 50 λεωφορεία έφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα 49, διότι μόνο το ένα χαρακτηρίστηκε «αναξιόπιστο» και ξέμεινε στα αμαξοστάσια της Λειψίας που άδειασε ο Κ. Ζέρβας. Από αυτά που παρέλαβαν ο δήμος και ο ΟΑΣΘ, στους δρόμους κυκλοφορούν, σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο τα μισά και τα υπόλοιπα θα μπουν σταδιακά, άγνωστο πότε, στην κυκλοφορία...

Οι εργαζόμενοι εξαρχής τόνιζαν ότι αυτά τα λεωφορεία «μόνο προβλήματα θα δημιουργήσουν και δεν θα λύσουν».  Όπως εξηγούν, πέρα από το ότι οι κινητήρες τους είναι χαμηλής ιπποδύναμης, παρουσιάζουν πρόβλημα στους καταλύτες, που πρέπει να αντικατασταθούν. Εκτιμούν μάλιστα πως πιθανόν ο κατεστραμμένος καταλύτης να ευθύνεται για το ότι η εξάτμιση του λεωφορείου που φαίνεται στο βιντεάκι έχει μετατραπεί σε «φλογοβόλο».  Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι τα λεωφορεία αυτά, όταν παρουσιάζουν κάποιο μηχανολογικό πρόβλημα, δεν είναι εύκολο να επιδιορθωθούν και τα ανταλλακτικά τους είναι δυσεύρετα. «Είναι ακατάλληλα και επικίνδυνα και πρέπει να επιστραφούν από εκεί που ήρθαν» λένε οι εργαζόμενοι.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL