Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
15.2°C17.3°C
1 BF 75%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενείς βροχοπτώσεις
10 °C
8.6°C11.2°C
1 BF 86%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
11.0°C13.7°C
3 BF 89%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.8°C16.8°C
3 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
9 °C
9.0°C9.1°C
1 BF 87%
Πολυεθνικές / Λιγότερο υγιεινά προϊόντα πωλούν σε φτωχότερες χώρες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πολυεθνικές / Λιγότερο υγιεινά προϊόντα πωλούν σε φτωχότερες χώρες

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΤΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΣΕ ΦΤΩΧΕΣ ΧΩΡΕΣ
Φωτογραφία Αρχείου/JON HRUSA/EPA

Λιγότερο υγιεινά προϊόντα παρέχουν οι πολυεθνικές εταιρείες στις φτωχές χώρες σε σχέση με τις πλούσιες, σύμφωνα με αποκάλυψη του Access to Nutrition Initiative (ATNI), στο πλαίσιο έρευνας που δημοσίευσε, για πρώτη φορά από το 2021.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση διαπίστωσε ότι σε 30 εταιρείες, τα προϊόντα που διατίθενται σε χώρες χαμηλού εισοδήματος έχουν χαμηλότερο βαθμό στο σύστημα βαθμολόγησης που έχει αναπτυχθεί στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, σε σχέση με αυτά που πωλούνται σε πλούσιες χώρες.

Στο σύστημα αξιολόγησης - το Health Star Rating - τα προϊόντα κατατάσσονται με βάση τα αστέρια που παίρνουν βάσει του πόσο υγιεινά είναι. Τα 5 αστέρια είναι η μεγαλύτερη βαθμολογία , ενώ πάνω από τα 3,5 αστέρια θεωρείται υγιεινότερη επιλογή.

Στις χώρες χαμηλού εισοδήματος, τα προϊόντα των πολυεθνικών βαθμολογούνται με 1,8 αστέρι κατά μέσον όρο. Στις πλούσιες χώρες, όπου βαθμολογήθηκε μεγαλύτερος αριθμός προϊόντων, η μέση βαθμολογία είναι 2,3 αστέρια.

«Είναι μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα ότι αυτά που πουλούν αυτές οι εταιρείες στις φτωχότερες χώρες του κόσμου, όπου δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο, δεν είναι τα πιο υγιεινά προϊόντα τους», δήλωσε ο Mark Wijne, διευθυντής ερευνών στο ATNI, σε συνέντευξή του στο Reuters.

«Είναι μια κλήση αφύπνισης για τις κυβερνήσεις σε αυτές τις χώρες να είναι σε επαγρύπνηση», πρόσθεσε.

Είναι η πρώτη φορά που ο δείκτης χωρίζει την αξιολόγηση σε χώρες χαμηλού και υψηλού εισοδήματος.

Η ATNI είπε ότι ο δείκτης είναι σημαντικός καθώς τα συσκευασμένα τρόφιμα παίζουν όλο και περισσότερο ρόλο στην κρίση της παχυσαρκίας που είναι πλέον παγκόσμιο φαινόμενο. Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως ζουν με παχυσαρκία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι το 70% των υπέρβαρων ή παχύσαρκων ανθρώπων ζει σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

«Έχουμε δεσμευτεί να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε πιο θρεπτικά τρόφιμα, καθώς και να καθοδηγήσουμε τους ανθρώπους προς πιο ισορροπημένες δίαιτες», δήλωσε εκπρόσωπος της Nestle μέσω email, προσθέτοντας ότι η Nestle ενισχύει επίσης προϊόντα για να συμβάλει στη κάλυψη των ελλείψεων σε θρεπτικά συστατικά στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Εκπρόσωπος της PepsiCo αρνήθηκε να σχολιάσει. Η εταιρεία πέρυσι έθεσε νέους στόχους να μειώσει το νάτριο στα πατατάκια της και να προσθέσει συστατικά όπως δημητριακά ολικής αλέσεως στα φαγητά της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL