Επιβεβαίωσε η κυβέρνηση του Αφγανιστάν τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν χτες ότι ο αρχηγός των Αφγανών Ταλιμπάν, ο μουλάς Ομάρ, είναι νεκρός. Ο εκπρόσωπος των υπηρεσιών πληροφοριών της χώρας Χάσιμπ Σεντίκι δήλωσε ότι ο μουλάς πέθανε σε νοσοκομείο του Καράτσι τον Απρίλιο του 2013 "υπό μυστηριώδεις συνθήκες". Άλλες πηγές πάντως ανέφεραν ότι ο θάνατος του αρχηγού των Αφγανών Ταλιμπάν, ο οποίος δεν έχει κάνει καμία εμφάνιση από το 2001, οφείλεται σε λόγους υγείας. Ορισμένα μέσα ενημέρωσης στο Πακιστάν μετέδωσαν ότι ο γιος του είναι σε θέση να αναλάβει τη θέση του. Προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την είδηση του θανάτου του, η κυβέρνηση του Αφγανιστάν κάλεσε τους Ταλιμπάν "να αδράξουν την ευκαιρία και να λάβουν μέρος στην ειρηνευτική διαδικασία» καθώς οι συνθήκες -όπως ανέφερε- είναι σήμερα περισσότερο ευνοϊκές απ' ό,τι στο παρελθόν. Από την πλευρά των ισλαμιστών μαχητών δεν υπήρξε άμεσα κάποια επίσημη αντίδραση, ωστόσο στελέχη τους υποστήριξαν σε δυτικά μέσα ενημέρωσης ότι διαθέτουν πληροφορίες πως ο «μουλάς Όμαρ είναι ζωντανός και ηγείται του κινήματος».
Στο παρελθόν είχαν κυκλοφορήσει πολλές φορές φήμες περί θανάτου του μουλά Ομάρ, ωστόσο αυτή είναι η πρώτη φορά που τέτοια πληροφορία επιβεβαιώνεται από την αφγανική κυβέρνηση.