Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.0°C25.1°C
4 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.9°C24.8°C
3 BF 47%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
26 °C
23.8°C28.2°C
4 BF 38%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C23.2°C
4 BF 65%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
24 °C
22.3°C23.9°C
4 BF 41%
Oscars 2024 / Χωρίς τόλμη και πρωτοτυπία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Oscars 2024 / Χωρίς τόλμη και πρωτοτυπία

134752818-b.jpg

Το «Oppenheimer» επικράτησε στην 96η απονομή των Όσκαρ και κατάφερε να άρει την κατάρα πολλών ετών για τα μπλοκμπάστερ στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας. Το «Poor things» έκλεψε την παράσταση φτάνοντας τα 4 αγαλματίδια που ρεαλιστικά διεκδικούσε σύμφωνα με τα προγνωστικά. Ο φορτισμένος λόγος της Έμα Στόουν, τα δάκρυα του Πολ Τζιαμάτι, ο τσίτσιδος Τζον Σίνα, που παρουσίασε με ευφάνταστο τρόπο την κατηγορία Κουστουμιών, και φυσικά η απολαυστική εκτέλεση του Ράιαν Γκόσλινγκ στο τραγούδι «I’m just Ken» από το soundtrack της «Barbie» ήταν οι viral στιγμές που προέκυψαν από μια τελετή χωρίς παλμό, πρωτοτυπίες και εξάρσεις, καθώς το άγχος των παραγωγών για απρόσμενα πολιτικά μηνύματα επηρέασε την ατμόσφαιρα στο Θέατρο Kodak, το οποίο, σημειωτέον, ήταν φρουρούμενο από ισχυρές δυνάμεις για τυχόν διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στη Γάζα. Βέβαια, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ χρησιμοποίησε την ευχαριστήρια ομιλία του για να συνοψίσει προφορικά το μήνυμα της εξαιρετικής ταινίας του «Ζώνη ενδιαφέροντος» δηλώνοντας: «Είτε πρόκειται για τα θύματα της 7ης Οκτωβρίου στο Ισραήλ είτε για τη συνεχιζόμενη επίθεση στη Γάζα, πώς αντιστεκόμαστε;». Επίσης, κατά την παραλαβή του βραβείου για την κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για το «20 ημέρες στη Μαριούπολη», ο Μστισλάβ Τσέρνοφ αναφέρθηκε στην πρώτη νίκη της Ουκρανίας και εξέφρασε την προθυμία του να ανταλλάξει το βραβείο του με την υποχώρηση της Ρωσίας, ενώ έκλεισε με τα εξής λόγια: «Ο κινηματογράφος διαμορφώνει μνήμες και οι μνήμες διαμορφώνουν ιστορίες».

Τα παραλειπόμενα της τηλεοπτικής παραγωγής

Η πρόκληση του τηλεοπτικού σόου ήταν να δώσει στους θεατές κάτι να διασκεδάσουν και να ξεχάσουν το γεγονός ότι οι νικητές ήταν δεδομένοι και ήταν ανέλπιστα γλυκιά η στιγμή που ο Ντάνι ντε Βίτο και ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ βρέθηκαν μαζί 35 χρόνια μετά την κωμωδία «Οι δίδυμοι». Όμως δεν τα πήγε περίφημα ο παρουσιαστής Τζίμι Κίμελ, ειδικά όταν έκανε ένα άνοστο λογοπαίγνιο για τους δύο υποψήφιους Γιώργους, τον Λάνθιμο και τον μοντέρ Μαυροψαρίδη. Επίσης, τα αστεία για την ηλικία του Ρόμπερτ ντε Νίρο, τη διάρκεια του «Killers of the flower moon» και το προβληματικό παρελθόν καταχρήσεων του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ δεν ήταν και τα πιο πρωτότυπα. Ο Τζ. Κίμελ διέσωσε τον μονόλογό του όταν αναφέρθηκε στη μακρά απεργία και στη σκληρή διαπραγμάτευση των εργαζομένων με τα μεγάλα στούντιο του κινηματογράφου και του streaming, μια μεγάλη δικαίωση των συνδικαλιστικών σωματείων ηθοποιών και σεναριογράφων. Ο Κορντ Τζέφερσον, που κέρδισε το βραβείο Σεναρίου για το υπέροχο «American fiction», παρακίνησε τους κινηματογραφιστές να στρέφονται σε περισσότερες ταινίες χαμηλού κόστους παρά σε λίγες με θηριώδεις προϋπολογισμούς.

Το ναδίρ της βραδιάς ήταν ο φόρος τιμής στους ανθρώπους του σινεμά που πέθαναν μέσα στη χρονιά. Η ετήσια ιεροτελεστία δεν λειτούργησε φέτος γιατί, εξαιτίας της προσπάθειας του σκηνοθέτη να αποτυπώσει τους αχρείαστους χορευτές και τραγουδιστές όπερας επί σκηνής, χάθηκαν οι εικόνες των εκλιπόντων οι οποίοι εμφανίζονταν σε διάφορες οθόνες και τόσο μικροί, που ήταν αδύνατο να τους αναγνωρίσει κανείς. Στη συνέχεια, για να αποφευχθούν οι αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για όσους έμειναν εκτός, μια μαύρη οθόνη γέμισε με μικροσκοπικά ονόματα που δεν ήταν ευανάγνωστα. Υπήρξε όμως και το αλλόκοτο περιστατικό με τον Αλ Πατσίνο, που παραλίγο να τινάξει εντελώς στον αέρα την αποκάλυψη της Καλύτερης Ταινίας, καθώς παρέλειψε ανεξήγητα να διαβάσει τη λίστα των δέκα υποψηφίων και ξεστόμισε με αμφιβολία τον νικητή. Όλοι θυμόμαστε την γκάφα του Γούρεν Μπίτι και της Φέι Ντάναγουει με το «La la land», επομένως ελπίζουμε κάποιοι να έλεγξαν τον φάκελο που κρατούσε ο Πατσίνο για παν ενδεχόμενο.

Οι δηλώσεις Ελλήνων πολιτικών για τον Γιώργο Λάνθιμο

Συγχαρητήρια στον Γιώργο Λάνθιμο για τα τέσσερα Όσκαρ που κέρδισε η ταινία του έδωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Στέφανος Κασσελάκης λέγοντας: «Τα φώτα, στραμμένα στο μεγαλείο της Τέχνης. Συγχαρητήρια για τα 4 Όσκαρ που απέσπασε το “Poor things” στον Γιώργο Λάνθιμο. Έναν άνθρωπο που πέρασε τα σύνορα της πατρίδας μας για να μεγαλουργήσει στο διεθνές σινεμά». Και συμπλήρωσε: «Ας μας επιτρέψει να μοιραστούμε τη χαρά του και να προσπαθήσουμε ώστε κάποτε οι Έλληνες δημιουργοί του σινεμά να μην χρειάζεται να εγκαταλείψουν τη χώρα τους για να πραγματοποιήσουν τα παγκόσμια όνειρά τους».

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έγραψε: «Το “Poor things” εδραιώνει οριστικά τον Γιώργο Λάνθιμο σαν μία από τις πιο ρηξικέλευθες και ανανεωτικές ματιές στο σύγχρονο κινηματογραφικό σύμπαν. Και κάτι περισσότερο: Επιβραβεύει μια προσωπική πορεία με απολύτως αναγνωρίσιμη οπτική που όχι μόνο συνομιλεί, αλλά επιδρά στις σύγχρονες τάσεις σε μια εξόχως ανταγωνιστική αγορά». Είχε προηγηθεί ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που ανέφερε: «Εύχομαι αυτά τα σπουδαία βραβεία να είναι μόνο ένας από τους ακόμη πολλούς σταθμούς του (σ.σ.: Γιώργου) προς την κορυφή της 7ης Τέχνης. Και το καλλιτεχνικό του όραμα να εμπνέει όλο και περισσότερο, όλο και περισσότερους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL