Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C23.6°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C22.5°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C19.9°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
24 °C
21.0°C24.8°C
4 BF 46%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.5°C
3 BF 40%
Μετρό Θεσσαλονίκης / Νέα έκκληση επιστημόνων για τη διάσωση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μετρό Θεσσαλονίκης / Νέα έκκληση επιστημόνων για τη διάσωση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου

ΑΡΧΑΙΑ

Ακόμη μία επιστολή - παράκληση για τη σωτηρία και την κατά χώρα διατήρηση της βυζαντινής Μέσης Οδού στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης έλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Με αυτήν, 186 μελετητές και ασχολούμενοι/νες επαγγελματικά με τη μελέτη και ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού, μέσω της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας, ζητούν από τον πρωθυπουργό να επέμβει προσωπικά και να αναλάβει «καθ’ υπέρβασιν, εξαιτίας της εξαιρετικής σημασίας του ευρήματος, τη διάσωση του ιστορικού διαχρονικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, ώστε να επιτευχθεί λύση ανάλογη της ιστορικής, της επιστημονικής και της πολιτισμικής του αξίας».

Τονίζουν επίσης ότι, «μετά την πληροφορία που διέρρευσε για οριακή απόφαση 13/12 του ΣτΕ, ο επαπειλούμενος τεμαχισμός, η μετακίνηση των αρχαιοτήτων και η επανατοποθέτησή τους μετά την κατασκευή του σταθμού, ακόμη κι αν γίνει με εξαιρετική τεχνολογική τελειότητα, θα υποβαθμίσει το αρχαιολογικό σύνολο, καθώς θα επιφέρει αναπόφευκτα οριστική απώλεια της αυθεντικότητάς του». Οι 187 ζητούν να εφαρμοστεί η τεχνική λύση με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων, «για την οποία έχει ήδη εκπονηθεί η μελέτη, η οποία είναι εφικτή». Καθιστούν, τέλος, σαφές προς τον πρωθυπουργό ότι πλέον εξαρτώνται από τον ίδιο «η σωτηρία του χώρου και η αξιοπρεπής εμφάνιση της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό πολιτισμικό γίγνεσθαι».

Κίνηση Πολιτών: Αρκετά με την παραπληροφόρηση

Στο μεταξύ, «φουντώνουν» στη Θεσσαλονίκη οι αντιδράσεις μετά την αποκάλυψη της ΥΠΠΟΑ Λ. Μενδώνη ότι το έργο του μετρό θα παραδοθεί όχι το 2023, όπως είχε δεσμευτεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός όταν το 2019 ανακοίνωσε από το βήμα της ΔΕΘ ότι αλλάζει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου, αλλά το 2025. Οργή έχουν προκαλέσει επίσης οι διαστρεβλώσεις και οι συνειδητά αβάσιμοι ισχυρισμοί της προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Η Κίνηση Πολιτών για την Διατήρηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με ανακοίνωσή της τονίζει ότι «αρκετά με την παραπληροφόρηση» και πως η Λ. Μενδώνη «δεν νομιμοποιείται, πλέον, να επαναλαμβάνει με κουραστικό τρόπο τους ισχυρισμούς περί δήθεν ανυπαρξίας μελετών για την κατά χώρα παραμονή των αρχαιοτήτων και περί δήθεν ‘εκθέσεων ιδεών’, όταν και μελέτες στατικών έχουν εκπονηθεί και κατά το πρώτο στάδιό τους έχουν εγκριθεί μαζί με την πληρωμή τους, όταν οι εργασίες για την υλοποίησή τους είχαν ξεκινήσει, όταν και τα επόμενα στάδιά τους είχαν κατατεθεί και δεν είχαν απορριφθεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε.».

Την καλούν επίσης να απαντήσει «γιατί προβαλλόταν κινδυνολογικά η απειλή για επιστροφή του συνόλου των χρημάτων εάν το έργο συνολικά, μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου, δεν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023, ενώ τώρα δηλώνει ενώπιον της Βουλής ότι ‘Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης του έργου το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο του 2025 ελλοχεύει ο κίνδυνος επιστροφής του συνόλου των χρημάτων που θα έχει εισπράξει η χώρα έως τον Δεκέμβριο 2023’ και γιατί αποκρύφτηκε δημόσια το αυτό στοιχείο», όπως και «γιατί στο ΣτΕ διατυπώθηκαν ψευδείς κινδυνολογικοί ισχυρισμοί περί δήθεν επιστροφής των χρημάτων το 2023 αν δεν έχει ολοκληρωθεί έως τότε το σύνολο του έργου και με τους 13 σταθμούς;»

Ο Κ. Μητσοτάκης έκανε πάλι «ανέκδοτο» το μετρό

Από την πλευρά της, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Κατερίνα Νοτοπούλου σχολίασε ότι, αν συνεχιζόταν ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, «σήμερα θα είχε παραδοθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης» η βασική γραμμή του έργου του μετρό με τους 12 σταθμούς. Κάλεσε την κυβέρνηση να σταματήσει να εξυπηρετεί εργολαβικά συμφέροντα και τόνισε ότι το μετρό «με προσωπική ευθύνη του Κ. Μητσοτάκη, όμως, θα εξακολουθεί να αποτελεί ανέκδοτο για πολλά χρόνια ακόμα».

«Είχαμε δίκιο όταν λέγαμε ότι με την αλλαγή σχεδιασμού του 2019 θα υπάρξει καθυστέρηση και θα κερδίσουν μόνο οι εργολάβοι» επισήμανε, μεταξύ άλλων, στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης η πρόεδρος του ΣΕΑ Δ. Κουτσούμπα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL