Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C20.2°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
15.4°C17.9°C
0 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
12.0°C15.5°C
2 BF 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
15.4°C17.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.1°C15.1°C
0 BF 51%
Χρήστος Σπίρτζης / Μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με άθλια δημοσιεύματα και παραπληροφόρηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χρήστος Σπίρτζης / Μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με άθλια δημοσιεύματα και παραπληροφόρηση

Ο Σπίρτζης στην εξεταστική για τις υποκλοπές
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Την εξάρθρωση κυκλώματος το 2016 που προχωρούσε σε κλοπές κρίσιμου εξοπλισμού από το σιδηροδρομικό δίκτυο θύμισε ο Χρήστος. Σπίρτζης κατά τη δευτερολογία του στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής. Στηλίτευσε το γεγονός ότι για τέτοιου είδους πράξεις η ΝΔ στοχοποιεί συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, υπογραμμίζοντας πως στο συγκεκριμένο κύκλωμα εμπλεκόταν και διευθυντής του ΟΣΕ, ο οποίος οδηγήθηκε στη φυλακή.

«Απλά εμείς δεν είχαμε τα επικοινωνιακά επιτελεία του επιτελικού κράτους ούτε για αυτές τις επιτυχίες ούτε για τα έργα που παραδώσαμε» επισήμανε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης τοποθέτησε στο κάδρο των ευθυνών τόσο τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, όσο και τον Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος υπέγραψε την πρώτη σύμβαση για το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης το 2007, με αποτέλεσμα να παραδοθεί το 2010 το έργο σε ποσοστό 0%.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έκανε λόγο για μεθοδεύσεις με άθλια δημοσιεύματα και παραπληροφόρηση εκ μέρους της κυβέρνησης για να μπορέσει να «πετάξει» από πάνω της τις καταλυτικές ευθύνες που φέρει για το δυστύχημα στα Τέμπη. «Είναι προφανές ότι από την επόμενη μέρα του δυστυχήματος υπήρχε μεθόδευση να διαχυθούν οι ευθύνες πριν καν ταφούν τα 57 παιδιά. Υπήρχε μία προσπάθεια με άθλια δημοσιεύματα και μπαράζ ανακοινώσεων», δήλωσε συγκεκριμένα

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έκανε ξεκάθαρο πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε εγκατεστημένο σύστημα GSMR. «Το σύστημα gsmr, παραδόθηκε τον Ιούλιο του 2019 εγκατεστημένο και έγιναν όλες οι δοκιμές και οι εκπαιδεύσεις όλων των εργαζομένων και έμεινε μόνο η πιστοποίηση, αλλά μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν μπήκε σε λειτουργία», υπογράμμισε.

«Καλό θα ήταν να είναι εδώ ο κ. Χατζηδάκης» είπε με νόημα ο κ. Σπίρτζης, ενώ αντίστοιχο σχόλιο έκανε και για τον σημερινό υφυπουργό Μεταφορών, ο οποίος είχε εμπλοκή και στην υπογραφή της πολυσυζητημένης σύμβασης 717. Επιπλέον, ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την ελπίδα πως θα επαναληφθεί η συγκεκριμένη διαδικασία προκειμένου να συζητηθεί η τραγωδία στα Τέμπη και όχι αποκλειστικά και μόνο η σύμβαση 717.

«Δεν είμαστε όλοι ίδιοι ούτε έχουμε την ίδια ευθύνη», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ξεκαθαρίζοντας πως για την απαξίωση στον σιδηρόδρομο «υπάρχουν ευθύνες και είναι προσωποποιημένες». «Η λογική του όλοι ίδιοι είμαστε και όλοι έχουμε ευθύνη οδηγεί στο κανείς δεν έχει ευθύνη», είπε χαρακτηριστικά.

Στην συνέχεια, ο ίδιος ενημέρωσε με την σειρά του σχετικά με την πορεία της σύμβασης 717 επί των ημερών του. Ο Χρ. Σπίρτζης σχετικά με αυτό περιέγραψε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση ήταν πλημμελής και ασύμβατη με την νέα τεχνολογία με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης.

«Στο πρακτικό 9/10/2020 λέει ότι το ποσοστό υλοποίησης του έργου είναι στο 74%. Στη συμπληρωματική που έχει υπογραφεί το 2023 έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 17% ενώ είχε 14 μήνες χρόνο περαίωσης», υπογράμμισε και εξήγησε για την σύμβαση ότι «ήταν μια κακή σύμβαση με ελλιπείς μελέτες, με αμφιβόλου ακρίβειας προϋπολογισμό και αυτό το επιβεβαιώνει, όχι ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Σπίρτζης, αλλά η ΕΔΕΛ και το ελεγκτικό Συνέδριο. Το πόρισμα της ΕΔΕΛ αναφέρει απίστευτα κενά της σύμβασης και για αυτό έκρινε τον αναθεωρητικό πίνακα».

Ο Σπίρτζης συνέχισε λέγοντας: «Από τις 10 Οκτωβρίου του 2018 ως τις 8 Νοεμβρίου 2018 πραγματοποιείται εξονυχιστικός έλεγχος από την ΕΔΕΛ όχι μόνο για τα οικονομικά και την καλή διαχείριση αλλά και επί τόπου του έργου και τα οριστικά αποτελέσματα του διαβιβάζονται στην ΕΡΓΟΣΕ 8 Φεβρουαρίου 2018. Όμως η κοινοπραξία λέει δεν μπορεί να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις της ΕΔΕΛ για συνυπογραφή των μελετών. Η ΕΔΕΛ είχε βάλει πρόστιμο 2,5 εκ ευρώ στην ΕΡΓΟΣΕ λόγω της κακής σύμβασης που είχε».

«Η ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο εκτός από το να υλοποιεί τη σύμβαση που είχε και να παλεύει να περάσει με νομιμότητα τη συμπληρωματική σύμβαση, γιατί αν τέλειωνε τη σύμβαση 717 χωρίς την συμπληρωματική σύμβαση θα είχαμε ένα έργο το οποίο δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει, έπρεπε να γίνει άλλος διαγωνισμός, θα έχανε η χώρα τα λεφτά γιατί δεν θα ήταν λειτουργικό το έργο και θα συνέχιζε αυτό που γινόταν στο παρελθόν, δηλαδή διαγωνισμοί που δεν θα υλοποιούνταν», συνέχισε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Κάποιος εξοπλισμός που μπήκε ήταν υποχρέωση της κοινοπραξίας από το 2019 από τη στιγμή που η Κοινοπραξία έδινε τις μελέτες είχε και όλη την ευθύνη για τις όποιες αλλαγές είτε είχε υπογράψει είτε δεν είχε υπογράψει», περιέγραψε ο Χρ. Σπίρτζης και συμπλήρωςε πως «τον Οκτώβρη του 2019 που άλλαξε η διοίκηση υπήρχε μία σύμβαση, η πρώτη η κύρια που είχε υλοποιηθεί στο 72% και υπήρχε και μία συμπληρωματική σύμβαση που είχε περάσει όλους τους ελέγχους που προβλέπονται και για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα και από το ελεγκτικό συνέδριο και είχε χρόνο υλοποίησης 14 μήνες».

«Η απορρόφηση χρημάτων είναι πάντα ίση ή λιγότερη από το υλοποιημένο έργο και σύμφωνα με την σύμβαση που είχε εκτελεστεί είχαν γίνει επιμετρήσεις από την υπηρεσία, πρωτόκολλα αφανών εργασιών», είπε ο Χρ. Σπίρτζης απαντώντας στον Γεραπετρίτη για το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου. «Το έργο σταμάτησε από τον ανάδοχο μετά τον Φεβρουάριο του 2019 και μπορούσε να είχε ξεκινήσει μετά την παράδοση των μελετών και την έγκριση τους από την ΕΡΓΟΣΕ» εξήγησε και κατέθεσε σχετικό έγγραφο που αποδείκνυε πως μετά τις 14 Φεβρουαρίου το ποσοστό υλοποίησης άγγιζε το 77%.

«Νομίζω ότι θα μπορούσε να υπογραφεί από τον Μάιο του 2021 η συμπληρωματική σύμβαση. Αλλά έστω και το Μάιο είχε 14 μήνες υλοποποίησης. Στις 23 Φεβρουαρίου, η συμπληρωματική είχε υλοποιηθεί σε ποσοστό μόλις 17%», ανέφερε και πληροφόρησε πως «το Δεκέμβριο του 2019, με κυβέρνηση της ΝΔ, η Διαχειριστική Αρχή με έγγραφο της χτυπάει καμπανάκι για το ότι δεν έχει υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση».

«Υποκλινόμενος και με απόλυτο σεβασμό απέναντι στις 57 οικογένειες που ζουν το δράμα τους κλείνω με την ευχή να μας ξανακαλέσετε για να μπορέσουμε να πούμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος των Τεμπών, να πούμε αλήθειες με πραγματικά στοιχεία και όχι με λογική επικοινωνιακού τύπου ή κομματική, πολιτική ή προσωπική σκοπιμότητα», είπε ο Χρ. Σπίρτζης κλείνοντας, αφού τόνισε πως έχει καταθέσει όλα τα έγγραφα για το τι έπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση.

Από την πλευρά του, ο Μ. Χρυσοχοΐδης αρκέστηκε σε μία σύντομη αναδρομή που αφορούσε τη 18μηνη θητεία του στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, παραθέτοντας τον τρόπο και τα δεδομένα που οδήγησαν στην υπογραφή της επίμαχης σύμβασης, για την οποία -όπως απάντησε σε ερώτημα του κ. Σπίρτζη- δεν έχει βάλει καμία υπογραφή.

Από εκεί και πέρα, τη διεύρυνση των προσώπων που πρέπει να προσέλθουν για ακρόαση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας αιτήθηκαν από τον πρόεδρο της Επιτροπής, Αθ. Μπούρα, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25 κατά την αρχή της συνεδρίασης, με σκοπό να κληθεί το σύνολο της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, οι πρώην και νυν διοικήσεις ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train, η πρόεδρος της ΡΑΣ και εκπρόσωποι αρμόδιων συνδικαλιστικών φορέων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL