Σε "σπάσιμο" υπουργείων και μετονομασίες προχώρησε η κυβέρνηση λίγες ώρες πριν την επίσημη συγκρότησή της. Με δύο Προεδρικά Διατάγματα που κατατέθηκαν από τον πρωθυπουργό στο ΣτΕ (το οποίο τα ενέκρινε) προβλέπεται η ανασύσταση του σχετικού χάρτη των υπουργείων.
Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα αντικαταστήσει το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποσπάται από το υπουργείο Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αντικαθιστά το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών και Ναυτιλίας, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αυτονομείται και φεύγει από το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανασυστήνεται. Το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετονομάζεται σε υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως ήταν και στο παρελθόν.
Αλλαγές επέρχονται και στο υπουργείο Δικαιοσύνης καθώς μεταφέρεται σε αυτό η Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς μαζί με τους εποπτευόμενους φορείς. Όπως αναφέρεται στο Π.Δ. αρμόδιος υπουργός για θέματα της συγκεκριμένης Γενικής Γραμματείας θα νοείται ο υπουργός Δικαιοσύνης.
Τέλος, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας μεταφέρεται πλέον στο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού από το πρώην υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Παράλληλα, ανασυστήνεται το υπουργείο Πολιτισμού σε υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού καθώς αυτονομείται πλέον από το υπουργείο Παιδείας. Η αυτονόμηση του ΥΠΠΟ, αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των συλλόγων εργαζομένων στο υπουργείο αλλά και της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του.
Στα νέα υπουργεία θα μεταφερθεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων, των υπηρεσιών, των θέσεων και το προσωπικό που προέρχονται από τα υπουργεία που καταργούνται.