Live τώρα    
Για την παρουσία του στην Επιτροπή της Βουλής / Αυστηρή απάντηση Πρ. Παυλόπουλου στην επιστολή Βενιζέλου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Για την παρουσία του στην Επιτροπή της Βουλής / Αυστηρή απάντηση Πρ. Παυλόπουλου στην επιστολή Βενιζέλου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ

Μια λιτή και αυστηρή απάντηση εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ επέφερε η κίνηση του Ευ. Βενιζέλου να του αποστείλει χθες επιστολή για να εκφράσει την ενόχλησή του για τη συμμετοχή του στην εναρκτήρια συνεδρίαση της Επιτροπής για το Δημόσιο Χρέος, αλλά και για το γεγονός ότι απηύθυνε ομιλία.

Απαντώντας στις σαφείς, αν και με προσεκτικό τρόπο διατυπωμένες, αιχμές που περιλάμβανε η επιστολή του Ευ. Βενιζέλου, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας χαρακτήρισε τις απόψεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ "προσωπικές" επισημαίνοντάς του πως από την ομιλία του προκύπτει ότι έχει πλήρη συναίσθηση του πλαισίου των αρμοδιοτήτων του και του τρόπου αποτελεσματικής υπεράσπισης του εθνικού συμφέροντος.

Αναλυτικά η απαντητική επιστολή του Πρ. Παυλόπουλου: "Έλαβα την επιστολή σας και διάβασα με προσοχή τις προσωπικές σας απόψεις, όπως διατυπώνονται σ' αυτήν. Από το περιεχόμενο -διότι αυτό πρωτεύει- της ομιλίας μου, στην οποίαν αναφέρεσθε, προκύπτει σαφώς ότι έχω πλήρη συναίσθηση, θεσμική και πολιτική, του πλαισίου των αρμοδιοτήτων μου ως Προέδρου της Δημοκρατίας. Και, συνακόλουθα, του τρόπου αποτελεσματικής υπεράσπισης, από την πλευρά μου, του Εθνικού Συμφέροντος".

Ο Ευ. Βενιζέλος ανέφερε στην επιστολή του ότι πληροφορήθηκε από την τηλεόραση την παρουσία του Πρ. Παυλόπουλου "σε μια διαδικασία, την οποία προσφώνησε, για τη συγκρότηση μιας επιτροπής", την οποία, "χωρίς νομική βάση και κατά παράβαση των κοινοβουλευτικών παραδόσεων και πρακτικών, προτίθεται να συγκροτήσει με απόφασή της η κ. πρόεδρος της Βουλής". Ανέφερε ακόμα ότι δεν συνάδει προς το Σύνταγμα η παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, και μάλιστα με ομιλία, σε διαδικασία της Βουλής που δεν είναι κοινοβουλευτική και την οποία ο Ευ. Βενιζέλος χαρακτηρίζει "δήθεν τεχνική". Αναφέρει ακόμα ότι κάποιοι επιχείρησαν να τον καταστήσουν συνυπεύθυνο "ενός πρωτοφανούς σκηνικού εντός της Βουλής". Εξέφρασε δε τη βεβαιότητά του ότι ο Πρ. Παυλόπουλος θα είχε διαφορετική εντύπωση, διαπιστώνοντας την απουσία των αρχηγών των κομμάτων ή εκπροσώπων τους, και ότι δεν θα ήθελε να ενισχύσει με την παρουσία του μια κομματικού χαρακτήρα εκδήλωση, καθώς και ότι θα ζητήσει εξηγήσεις από τους οργανωτές της εκδήλωσης αυτής που επιχείρησαν να τον εκθέσουν.

Της απαντητικής επιστολής του Πρ. Παυλόπουλου είχε προηγηθεί τηλεφώνημα του προς τον Ευ. Βενιζέλο μόλις έλαβε την επιστολή του. Εν συνεχεία απέστειλε την απάντησή του προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, με κύκλους της Προεδρίας να σημειώνουν ότι είναι θέμα του κ. Βενιζέλου, εάν θέλει, να δώσει με δική του ευθύνη στη δημοσιότητα την επιστολή του Πρ. Παυλόπουλου, όπως έκανε δημοσιοποιώντας τη δική του. Από την πλευρά της η Χαρ. Τρικούπη είχε επιλέξει αρχικά να μην δημοσιοποιήσει την επιστολή του Πρ. Παυλόπουλου επικαλούμενη λόγους δεοντολογίας. Κύκλοι της Προεδρίας σημείωναν ότι στο ερώτημα τι συμβαίνει, εάν δεν τη δημοσιοποιούσε, απαντούσαν λακωνικά: "Αναρωτηθείτε το 'γιατί'". Η απάντηση αυτή προϊδέαζε για το αυστηρό του ύφους της επιστολής, ενώ ομοίως προέκυπτε ότι και το τηλεφώνημα ήταν σε ανάλογο τόνο.

"Η συνομιλία διεξήχθη -όπως πάντα- σε φιλικό κλίμα", ανέφερε η σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ για να εξηγήσει "γιατί" τελικά δημοσιοποίησε την επιστολή Παυλόπουλου. "Οι επιστολές δίνονται στη δημοσιότητα καταρχάς από τον αποστολέα τους" ανέφερε, προσθέτοντας ότι τη δημοσιοποιεί επειδή "στο μεταξύ διατυπώθηκαν διάφορες δημοσιογραφικές υποθέσεις για το περιεχόμενο της απαντητικής επιστολής".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0