Σε θέση μάχης βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο μετά τη χθεσινή κρίσιμη συνάντηση που είχαν με τη διοίκηση της Hellenic Train, η οποία επικαλούμενη οικονομική δυσχέρεια, ειδικά μετά την καταστροφική καταιγίδα «Daniel», σχεδιάζει περικοπές του λειτουργικού κόστους.
Στη συνάντηση συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των τριών σωματείων εργαζομένων στην ιταλική εταιρεία, της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), του Σωματείου Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού (ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), οι οποίοι ενημερώθηκαν από τη διοίκηση «για την άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο», όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν τα σωματεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία έχει στα πλάνα τις περικοπές του λειτουργικού κόστους, η οποία, φυσικά, θίγει τις θέσεις εργασίας και τους μισθούς των 1.100 εργαζομένων. Το σχέδιό της περιλαμβάνει θέση σε αναστολή/διαθεσιμότητα και εκ περιτροπής εργασίας, τουλάχιστον μέχρις ότου λυθούν τα οικονομικά προβλήματα, μέτρα τα οποία απορρίπτουν παντελώς οι εργαζόμενοι, παραμένοντας σε αγωνιστική εγρήγορση σε περίπτωση που επιβληθούν.
Με βάση τα όσα επικαλείται η Hellenic Train -η οποία αναμένεται να αναπτύξει το αναλυτικό σχέδιό της σε επόμενη συνάντηση με τους εργαζόμενους- τα οικονομικά της προβλήματα επιδεινώνονται από το κόψιμο στα δύο του σιδηρόδρομου λόγω των καταστροφικών συνεπειών του «Daniel», με άγνωστο τον χρόνο αποκατάστασης, αλλά και λόγω της καθυστέρησης της Πολιτείας να αποδώσει τη χρηματοδότηση των ΥΓΟΣ για το 2022 και το τρέχον έτος, την αποζημίωση για την περίοδο της Covid (αντίστοιχη που έχουν λάβει τα ΚΤΕΛ και οι αεροπορικές εταιρείες/οργανισμοί όπως η Aegean και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών), και κάποιες επιμέρους αποζημιώσεις για τη χορήγηση.
Οπως περιγράφουν παράγοντες του σιδηροδρόμου στην ΑΥΓΗ, ο λόγος της καθυστέρησης δεν είναι άλλος από την κυβερνητική πίεση προς την ιταλική εταιρεία προκειμένου να αποδώσει με τη σειρά της τα τέλη χρήσης που οφείλει προς τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι παραπάνω οφειλές της Hellenic Train ανέρχονται περίπου στα 80 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που οι οφειλές του κράτους ανέρχονται σε ύψος 110-120 εκατ. ευρώ.
Τα σωματεία, πάντως, που βλέπουν οι εργαζόμενοι να εργαλειοποιούνται και να μετατρέπονται σε μέσο διαπραγμάτευσης των δύο πλευρών, ζήτησαν «αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτούν σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα ΣΣΕ», όπως υπογραμμίζουν στην κοινή ανακοίνωση.
Την ίδια στιγμή, στοχοποιούν και τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα, ζητώντας «άμεσα συνάντηση με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν ανακύψει στον σιδηρόδρομο», θεωρώντας «αυτονόητη και αναγκαία τη συνεννόηση μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και των αρμόδιων υπουργείων».