Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
12.0°C16.5°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
14 °C
11.5°C16.0°C
0 BF 65%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
7.0°C15.5°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
12.8°C15.8°C
2 BF 80%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
5 °C
4.9°C12.9°C
0 BF 100%
Τρένα / Μπάχαλο δίχως τέλος - 40 βαγόνια ακινητοποιημένα στην Θεσσαλονίκη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τρένα / Μπάχαλο δίχως τέλος - 40 βαγόνια ακινητοποιημένα στην Θεσσαλονίκη

Επανεκκίνηση δρομολογίων ΟΣΕ
ΙΝΤΙΜΕ/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Δεν πετυχαίνει το "success story" της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΣΕ για επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου με ασφάλεια με τα δρομολόγια να βρίσκονται στον αέρα, καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις, οι σιδηροδρομικοί δεν έχουν λάβει τις απαιτούμενες εγγυήσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η λειτουργία του συνόλου των γραμμών.

Και έτσι, ένα μήνα σχεδόν μετά την τραγωδία στα Τέμπη, βλέπουμε 40 βαγόνια εμπορικών αμαξοστοιχιών να είναι ακινητοποιημένα στην Θεσσαλονίκη, με βάση το ρεπορτάζ της ΕΡΤ. Συγκεκριμένα, περίπου 40 βαγόνια εμπορικών αμαξοστοιχιών και κοντέινερς παραμένουν ακινητοποιημένα στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και άλλα 20 στην διαλογή.

Παρά τον προγραμματισμό για επανέναρξη, δεν πραγματοποιήθηκε στον προαστιακό το δρομολόγιο της γραμμής Αθήνας - Κορίνθου - Κιάτου - Αιγίου. Όλα αυτά, την στιγμή που ο ΟΣΕ δήλωνε ετοιμότητα για επανεκκίνηση των δρομολογιών στο κομμάτι της γραμμής προς Κιάτο.

Στην πραγματικότητα, κανείς δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια, με το χρονοδιάγραμμα ακόμη να είναι θολό, αφού η Hellenic Train δεν έχει δώσει κάποια παραπάνω πληροφορία.

Στα δρομολόγια που αφορούν Πειραιά- Αθήνα- Αεροδρόμιο, Κάντζα – Λιόσια, Αθήνα- Οινόη – Χαλκίδα, Κάτω Αχαΐα- Πάτρα, Πάτρα- Ρίο, ο προαστιακός κινείται από τις 22/3.

Τα δρομολόγια στον άξονα Θεσσαλονίκης - Αθήνας, ωστόσο, είναι άλλη «κουβέντα». Το χρονοδιάγραμμα δίνει ως μέρα εκκίνησης των συγκεκριμένων δρομολογίων την 1η Απριλίου, όμως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι σίγουρο, αφού οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ως προυπόθεση την λειτουργία του GSMR, κάτι που ακόμα δεν έχει ικανοποιηθεί.

Προς ώρας, δεν έχει δρομολογηθεί η άρση ακινησίας ούτε στο υπεραστικό σιδηροδρομικό δίκτυο Βορείου Ελλάδος (γραμμές Θεσσαλονίκη Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο).

Τα αιτήματα των εργαζομένων στο δίκτυο, μένουν στις «καλένδες»

Η κυβέρνηση που δεν έχει στην ουσία αναλάβει την ευθύνη που της αναλογεί, δεν έχει δώσει στην πράξη διέξοδο ώστε να επανεκκινήσουν τα τρένα τα δρομολόγιά με εγγυημένη ασφάλεια στον σιδηρόδρομο.

Υπό αυτές τις συνθήκες, κρίνεται αδύνατο το ξεκίνημα των δρομολογίων Intercity Αθήνα- Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένα για την 1η Απρίλη.

Ενδεικτικά, ανικανοποίητο παραμένει το ζήτημα της ασύρματης επικοινωνίας ανάμεσα στους μηχανοδηγούς. Στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών δεν υπάρχει φωτισμός, ενώ δεν έχουν επιλυθεί μια σειρά ζητημάτων ασφαλείας στις σήραγγες του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Ταυτόχρονα, καθώς ο σιδηρόδρομος είναι για τόσο μεγάλο διάστημα κλειστός, έχουν οξυνθεί τα περιστατικά κλοπής καλωδίων στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL