Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.5°C24.3°C
4 BF 29%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
24 °C
23.3°C24.8°C
4 BF 34%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
24.9°C28.7°C
4 BF 39%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.8°C23.8°C
4 BF 56%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
25 °C
23.4°C24.9°C
3 BF 23%
Βόλος / Κλείνουν μετά από 137 χρόνια τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Βόλος / Κλείνουν μετά από 137 χρόνια τον Σιδηροδρομικό Σταθμό

βόλος - σταθμός
eurokinissi

Στο Βόλο σταματά να λειτουργεί αιφνίδια, έπειτα από 137 χρόνια, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός, με απόφαση του ΟΣΕ. Η κίνηση αυτή έχει θορυβήσει την τοπική κοινωνία καθώς θα δυσχεράνει την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και το προσωπικό που εργάζεται στον ιστορικό σταθμό.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΟΣΕ οι τέσσερις σταθμάρχες κι ένας κλειδούχος που βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση, θα μετατεθούν στο Σταθμό της Λάρισας.

«Είναι μια δολοφονία όλο αυτό. Ενημερωθήκαμε σήμερα (σ.σ. χθες) το μεσημέρι με έγγραφο ότι, αύριο (σ.σ. σήμερα) πρέπει να παρουσιαστούμε στη Λάρισα» δηλώνει ο μέχρι χθες κεντρικός σταθμάρχης του Βόλου Γιώργος Αποστολέρης.

Και συνεχίζει «υπάρχουν συνάδελφοι που καταθέτουν τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση. Κλείνουν τον ιστορικό σταθμό του Βόλου που δεν έκλεισε ούτε στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ούτε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ούτε στην Δικτατορία» και διερωτάται «σε ποια ευρωπαϊκή χώρα υπάρχει αυτή η φιλοσοφία;» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Αυτό το κτίριο-θησαυρός, αυτό το κτίριο-μουσείο που επισκέπτονται όλοι οι τουρίστες που έρχονται στο Βόλο, από σήμερα είναι ένα κλειστό κουφάρι» δήλωσε στην ΕΡΤ Βόλου, ο Γ. Αποστολέρης

Η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών από Βόλο για Λάρισα και αντίστοιχα θα συνεχίσουν να εκτελούνται, αλλά χωρίς προσωπικό δεν θα εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του Σταθμού και η ορθή εκτέλεση των δρομολογίων.

Το θέμα ανέδειξαν με κοινοβουλευτική παρέμβαση ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Νίκος Παππάς και ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ζητώντας μεταξύ άλλων την άμεση ανάκληση της απόφασης που κλείνει το Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου.

«Πρόκειται για άλλη μια υπαναχώρηση του Βόλου υπέρ της Λάρισας που αποδεικνύει ότι το αναπτυξιακό δίπολο Βόλου – Λάρισας λειτούργησε ακόμη μια φορά ετεροβαρώς τη στιγμή που οι κυβερνητικοί Βουλευτές της Μαγνησίας διαγκωνίζονται με δελτία τύπου για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή» επεσήμανε ο βουλευτής.

«Γνωρίζετε για την απόφαση της Διοίκησης του ΟΣΕ για μετακίνηση όλου του προσωπικού του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου στο Σταθμό της Λάρισας και αν ναι, με ποια κριτήρια πάρθηκε μία τέτοια απόφαση που δυσχεραίνει την καθημερινότητα πολιτών και εργαζομένων, δημιουργεί συνθήκες επισφάλειας στη λειτουργία του ΣΣ Βόλου και υποβαθμίζει συνολικά την ηλεκτροκίνηση στην περιοχή;», ρώτησε ευθέως τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Σήμερα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, απασχολούνται πέντε εργαζόμενοι, όλοι σε ηλικία συνταξιοδότησης, που θα πρέπει από τις 12/11/2021 να παρουσιαστούν στο Σταθμό της Λάρισας, ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών από Βόλο για Λάρισα και αντίστοιχα θα συνεχίσουν να εκτελούνται.

«Χωρίς Σταθμάρχη στον Σ.Σ. Βόλου πως ακριβώς θα εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του Σταθμού και η ορθή εκτέλεση των δρομολογίων;», διερωτήθηκε ο Βουλευτής, ενώ τόνισε ότι η αιφνίδια απόφαση για μεταφορά έμπειρου προσωπικού με εμπειρία 40 χρόνων από το Βόλο στη Λάρισα, αποτελεί αναμφισβήτητη πράξη απαξίωσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου.

Ο Αλ. Μεϊκόπουλος δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει πως την ίδια ώρα με την έμπρακτη υποβάθμιση του Σ.Σ. Βόλου, έχουμε «πόλεμο» ανακοινώσεων από τους τοπικούς βουλευτές της ΝΔ για τη δημοπράτηση του έργου της αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, έργο που είχε σχεδιάσει και ξεκινήσει να υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

«Η υποβάθμιση του Σ.Σ. Βόλου ναρκοθετεί τον ανωτέρω σχεδιασμό καθώς ένας πλήρως υποστελεχωμένος Σταθμός του Βόλου είναι αδύνατο να μπορεί να εξυπηρετεί αποτελεσματικά τις ανάγκες που θα προκύψουν από την επαναχάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής, ζητώντας την άμεση ανάκληση της απόφασης για μετακίνηση του προσωπικού του Σ.Σ. Βόλου στο Σ.Σ. Λάρισας.

 

Πλήρης απαξίωση και υποβάθμιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου

«Στις 11/11/2021 ενημερώθηκε η 4η Επιθεώρηση Κυκλοφορίας ΟΣΕ Βόλου, με έγγραφο που υπογράφεται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, ότι «λόγω απασχόλησης αυξημένου αριθμού προσωπικού κυκλοφορίας για τις ανάγκες εκτέλεσης εργασιών της Σ717 ΕΡΓΟΣΕ και της στενότητας διάθεσής του, παύει προσωρινά η στελέχωση του ΣΣ Βόλου με εφαρμογή από 12/11 και μέχρι νεωτέρας».
Η κυκλοφορία των επιβατικών αμαξοστοιχιών Λάρισας – Βόλου και αντ. θα εκτελείται με εφαρμογή της παρ. 983.1 του αρ. 98 του Μέρους Β’ του ΓΚΚ, δηλαδή με επίδοση από τον ΣΣ Λάρισας Υπόδ. Αρ. 1001 προς τις αμαξοστοιχίες, όπως αναφέρεται λεπτομερώς στην ανωτέρω παράγραφο του ΓΚΚ.
Στην περίπτωση που περιττή αμαξοστοιχία σταθμεύσει μετά την αναχώρησή της από τις αποβάθρες του ΣΣ Βόλου προκειμένου να τροφοδοτηθεί με καύσιμα, απαιτείται πριν τη συνέχιση της πορείας της χειρισμός του κομβίου αποκλεισμού της ΙΔ των οδών Ζάχου/Αλαμάνας (ΧΣ60+500 Λ-Β) από το πλήρωμα της αμαξοστοιχίας. Το προσωπικό που στελέχωνε τον ΣΣ Βόλου τίθεται μέχρι νεωτέρας στη διάθεση του Τμ. Επιθ. Λάρισας.
Στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, απασχολούνται πέντε εργαζόμενοι, εκ των οποίων τέσσερις σταθμάρχες κι ένας κλειδούχος, όλοι σε ηλικία συνταξιοδότησης. Οι εν λόγω εργαζόμενοι θα πρέπει από τις 12/11/2021 να παρουσιαστούν στο Σταθμό της Λάρισας.
Τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών από Βόλο προς Λάρισα και αντίστοιχα θα συνεχίσουν να εκτελούνται, ωστόσο, πλέον η εκτέλεσή τους σύμφωνα με τους εργαζόμενους του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου είναι επισφαλής.
Σήμερα εκτελούνται 7 αναχωρήσεις από Βόλο για Λάρισα κι αντίστοιχα επτά από Λάρισα για Βόλο. Σύμφωνα με το προσωπικό, ο σταθμάρχης είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την ορθή λειτουργία του Σταθμού, καθώς είναι αυτός που βάζει σε λειτουργία τις ισόπεδες διαβάσεις.
Η αιφνίδια απόφαση για μεταφορά έμπειρου προσωπικού με εμπειρία 40 χρόνων από το Βόλο στη Λάρισα, αποτελεί αναμφισβήτητη πράξη υποβάθμισης και απαξίωσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζει και το σχεδιασμό αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή, που ξεκινήσει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Οι τελευταίες ανακοινώσεις τοπικών βουλευτών της συμπολίτευσης αναφέρουν ότι δημοπρατήθηκε και προχωρά το έργο της αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή, που περιλαμβάνει την επαναχάραξη της γραμμής και το σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης ως: Σταθμός Βόλου-Α’ ΒΙΠΕ-Λατομείο-Λάρισα, καταργώντας τη σημερινή σύνδεση: Σταθμός Βόλου-Μελισσάτικα-Ν. Ιωνία-Λατομείο.
Η έμπρακτη υποβάθμιση του ΣΣ Βόλου, ουσιαστικά ναρκοθετεί τον ανωτέρω σχεδιασμό, καθώς ένας πλήρως υποστελεχωμένος Σταθμός του Βόλου είναι αδύνατο να μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τις ανάγκες που θα προκύψουν από την επαναχάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Επειδή, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βόλου λειτουργεί εδώ και 137 χρόνια.
Επειδή, η απόφαση για αιφνίδια μεταφορά όλου του προσωπικού στο Σταθμό της Λάρισας δημιουργεί δικαιολογημένη αναστάτωση στους εργαζόμενους.
Επειδή, οι εργαζόμενοι είναι σε ηλικία συνταξιοδότησης και με την απόφαση για μετακίνησή τους τεκμαίρεται ένα σχέδιο υποβάθμισης και απαξίωσης του ΣΣ Βόλου.
Επειδή, η μετακίνηση όλου του προσωπικού στο σταθμό της Λάρισας δημιουργεί συνθήκες επισφάλειας στην ορθή εκτέλεση των δρομολογίων
Επειδή, η υποβάθμιση αυτή δεν συνάδει με το σχεδιασμό αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1.    Γνωρίζει για την απόφαση της Διοίκησης του ΟΣΕ για μετακίνηση όλου του προσωπικού του ΣΣ Βόλου στο Σταθμό της Λάρισας;  
2.    Με ποια κριτήρια ελήφθη η απόφαση αυτή;
3.    Υπάρχει σχέδιο πρόσληψης νέου προσωπικού για το ΣΣ Βόλου λαμβάνοντας υπόψη ότι το υπάρχον είναι στα όρια συνταξιοδότησης;
4.    Προτίθεται να παρέμβει, ώστε να ανακληθεί η απόφαση για μετακίνηση του προσωπικού του ΣΣ Βόλου στο ΣΣ Λάρισας, που δυσχεραίνει την καθημερινότητα των εργαζομένων, δημιουργεί συνθήκες επισφάλειας στη λειτουργία του ΣΣ Βόλου και υποβαθμίζει συνολικά την ηλεκτροκίνηση στην περιοχή;
5.    Πως θεωρεί ότι συμβαδίζει η πλήρης υποστελέχωση και υποβάθμισης του ΣΣ Βόλου με το έργο αναβάθμισης της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή;»

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Παππάς Νικόλαος

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL