Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.2°C23.0°C
2 BF 50%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
13.6°C17.1°C
2 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
19 °C
17.3°C19.3°C
3 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.0°C23.0°C
2 BF 57%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
14.8°C14.8°C
2 BF 82%
Πειραιάς / Και με τη βούλα αυθαίρετα τα έργα της COSCO στον ΟΛΠ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πειραιάς / Και με τη βούλα αυθαίρετα τα έργα της COSCO στον ΟΛΠ

Πειραιάς cosco Ικόνιο
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ (Φωτογραφία αρχείου)

Στην απόρριψη της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα έργα της COSCO στον ΟΛΠ, «εξαναγκάστηκε» η διοίκηση Μώραλη κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά επιβεβαιώνοντας τα όσα κατήγγειλε για τα αυθαίρετα έργα στο λιμάνι η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους», η οποία ανακοίνωσε την άμεση προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας «για να επιστρέψει η πόλη στη νομιμότητα».

Όπως τονίζει η ίδια δημοτική παράταξη «ο ΟΛΠ επί δύο χρόνια, και οι υπουργοί της κυβέρνησης Μητσοτάκη μαζί του, από τον Σεπτέμβριο 2019, “διαβεβαίωναν” τον Δήμο Πειραιά πως τα έργα στο λιμάνι πραγματοποιούνται με βάση αποφάσεις του 2006. Δήλωναν στη Βουλή, και έλεγαν σε συσκέψεις, ότι δεν απαιτείτο η έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το σύνολο των έργων του Αναπτυξιακού Προγράμματος (Master Plan) ούτε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το κάθε επιμέρους έργο όπως ο Νότιος Προβλήτας Κρουαζιέρας».

«Με λυτά τα χέρια μετά τις βουλευτικές εκλογές και την ανοχή -αν όχι κάλυψη- της νέας κυβέρνησης, ο ΟΛΠ δρομολόγησε την εκτέλεση των μη αδειοδοτημένων έργων, παίζοντας “κρυφτούλι” με τις υπηρεσίες και τους δημότες που διαμαρτύρονταν. Με την έναρξη της καραντίνας ξεκίνησε το μπάζωμα της θάλασσας στην Πειραϊκή. Αργότερα, ξεκίνησε πάλι χωρίς άδεια η διέλευση φορτηγών με μπάζα μέσα από το κέντρο του Πειραιά, καταγγέλλει ο «Πειραιάς για Όλους» προσθέτοντας ότι οι αντιδράσεις των πολιτών, η στάση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά και τα δικαστήρια που διέκοπταν ως όφειλαν τα έργα, ανάγκασαν τον ΟΛΠ τελικά να υποβάλλει μελέτες προς έγκριση.

Στη συνέχεια, η δημοτική παράταξη στην οποία είναι επικεφαλής ο Ν. Μπελαβίλας επισημαίνει ότι «ο Δήμος Πειραιά έθεσε σοβαρούς περιβαλλοντικούς όρους με ομόφωνο ψήφισμα του. Το ίδιο έκαναν και οι Δήμοι Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος. Ο ΟΛΠ τους αγνόησε και συνέχισε τα έργα. Η κυβέρνηση τελικά αντί να απαιτήσει από τον ΟΛΠ να υποβάλλει πρώτα από όλα τη ΣΜΠΕ, του επέτρεψε να υποβάλλει μόνο τη ΜΠΕ την οποία ενέκρινε μετά βασάνων τον Ιανουάριο 2021. Και τώρα ο ΟΛΠ, φοβούμενος προσφυγές, ήλθε και υπέβαλε τελικά τη μελέτη ΣΜΠΕ που όφειλε να έχει καταθέσει προ τετραετίας, εξευτελίζοντας τους πολιτικούς προϊσταμένους που δήλωναν ότι όλα βαίνουν καλώς».

«Η μελέτη αυτή ο ΟΛΠ και η Cosco επιχειρούν εκ των υστέρων να νομιμοποιήσουν κατασκευασμένα έργα, όπως ένας κοινός αυθαιρετούχος. Και πώς να μην το κάνουν, όταν οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας της κυβέρνησης Μητσοτάκη ψεύδονταν, όταν η Περιφέρεια Αττικής δήλωνε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και χρηματοδοτεί το έργο χωρίς τις απαραίτητες άδειες.

» Τελικά άδειες δεν υπήρχαν, αλλά το “αυθαίρετο” έχει ήδη φθάσει στη μέση κλείνοντας τη νότια πλευρά της εισόδου του λιμανιού. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, η Περιφέρεια Αττικής η οποία συνέχισε τις χρηματοδοτήσεις και το διαβόητο ΤΑΙΠΕΔ που κάλυψε τυπικά την απολύτως παράνομη διαδικασία, φέρουν σημαντική ευθύνη. Άφησαν από τον Σεπτέμβριο 2019 τον ΟΛΠ και την Cosco με λυμένα τα χέρια. Και αυτοί δεν άφησαν ούτε έναν νόμο για το περιβάλλον, εθνικό ή ευρωπαϊκό, που δεν παραβίασαν.

» Ο "Πειραιάς για Όλους" σήμερα δικαιώνεται. Από πολύ καιρό υποστηρίζαμε ότι ο ΟΛΠ παρανομεί κι ας διαβεβαίωναν οι υπουργοί της ΝΔ όσους ήθελαν να πιστέψουν, συμπεριλαμβανομένου και του Δημάρχου Πειραιά και του Περιφερειάρχη Αττικής, ότι όλα βαίνουν καλώς. Εμείς, από κοινού με το μεγάλο μέτωπο της αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών φορέων όλου του Πειραιά, θα προσφύγουμε το αμέσως επόμενο διάστημα κατά των κυβερνητικών αποφάσεων που επιτρέπουν να τραυματίζονται με παράνομα έργα η Πειραϊκή, το Ικόνιο, το Πέραμα, η Σαλαμίνα, η θάλασσα του Σαρωνικού και ο αέρας της πόλης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL