ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ
Καταφύγιο στο ξαναζεσταμένο φαγητό της υπόθεσης Κατρούγκαλου βρήκαν η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ προκειμένου να μην αναλάβουν τις ευθύνες τους για την απόλυση 4.000 υπαλλήλων τους οποίους επαναπροσλαμβάνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το νομοσχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση εγκρίθηκε χθες επί της αρχής την Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής με τον αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργο Κατρούγκαλο να τονίζει πως επιφέρει "το πρώτο πλήγμα στο παρασύνταγμα των μνημονιακών ρυθμίσεων". "Δεν είχαμε γνώση πόσο ενοχλεί η προσπάθεια εφαρμογής μίας πολιτικής έξω από τις μνημονιακές διαδικασίες. Ενοχλεί πάρα πολύ" υπογράμμισε και ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης.
Όμως η δικαίωση των δημοσίων υπαλλήλων έχει προκαλέσει αμηχανία στη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ έφυγε από τη συζήτηση με τον Ανδρέα Λοβέρδο να ισχυρίζεται ότι υπάρχει ζήτημα πολιτικής ηθικής για τον αναπληρωτή υπουργό. Η Ν.Δ. έμεινε και έκανε για τρίτη συνεχόμενη ημέρα προδιαδικαστικό σόου για την υπόθεση Κατρούγκαλου με τους ίδιους πρωταγωνιστές: τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Βασίλη Κικίλια.
Ο Ν. Βούτσης σημείωσε ότι Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ "σε αγαστή σύμπνοια με κάποια δελτία των οκτώ" και "με τους άλλους πόλους και πυλώνες των μνημονιακών πολιτικών, οι οποίοι τώρα δίνουν με νύχια και με δόντια τη μάχη να γίνει πολιτική παρένθεση, αν είναι δυνατόν, αυτή η κυβέρνηση" ασχολούνται με "προδιαδικαστικά ζητήματα" αντί να ασχολούνται με τα νομοσχέδια.
Ο Β. Κικίλιας βρήκε αφορμή για να φωνάζει όρθιος απαιτώντας τον λόγο επί προσωπικού και μάλιστα "τώρα κι όλας, τώρα!". "Η αριστερά είναι της ηθικής, των αξιών, είναι έντιμη, είναι των αγώνων, όπου θέλετε, στα πεζοδρόμια, στους δρόμους, στα εργοτάξια κ.λπ. Δεν είναι η Αριστερά που κάνει μπίζνα τον αντιμνημονιακό αγώνα", είπε.
Ο Ν. Βούτσης του επεσήμανε ότι οι εργαζόμενοι δικαιώθηκαν από τα δικαστήρια και αναρωτήθηκε: "Δεν έπρεπε να πάνε με δικηγόρο;". "Το είχε επάγγελμα στις εποχές του αντινημονίου και το εξαργυρώνει τώρα ως πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου" απάντησε ο βουλευτής της Ν.Δ. "Περί εξαργυρώσεων, να μην ανοίξουμε το στόμα μας" έκλεισε την κουβέντα ο Ν. Βούτσης.
"Οι πολίτες που πήγαν στα δικαστήρια για να βρουν το δίκιο τους απέναντι στις μνημονιακές πολιτικές που τους στερούσαν το δικαίωμα στην εργασία πού θα πήγαιναν; Σε δικηγορικά γραφεία τα οποία ήταν υπέρ του Μνημονίου και αποτελούσαν τεχνική συμπαράσταση στα κλιμάκια της τρόικας στην Ελλάδα;" αναρωτήθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης τονίζοντας πως το πολιτικό θέμα είναι ότι "Έλληνες νομικοί είναι συνεπίκουροι του Μνημονίου" και "ανοίγουν τον δρόμο" στην τρόικα, όπως έκαναν με τη μετενέργεια.
Θ. Πετράκος: Ενοχλεί την ΝΔ ότι υπάρχει και άλλος δρόμος
Η Ν.Δ. ενοχλείται "γιατί θα αποδειχθεί με την ψήφιση του νομοσχεδίου πως η Δημόσια Διοίκηση δεν μπορεί να είναι στη λογική της διάλυσης και της απόλυσης των ανθρώπων και το νομοσχέδιο έρχεται να αποκαταστήσει αδικίες. Ενοχλούνται γιατί αυτή η κυβέρνηση απέδειξε ότι υπάρχει και άλλος δρόμος" τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος.
Όμως το σόου της Ν.Δ. είχε πια τελειώσει. Το ΚΚΕ, διά του Χρήστου Κατσώτη, είπε ότι πρέπει να συνεχιστεί η συζήτηση, το ίδιο και οι εισηγητές της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος και του Ποταμιού Χρήστος Καρκατσούλης.
Έτσι αναγκάστηκε ο Κ. Μητσοτάκης να αλλάξει την τακτική και να δηλώσει ότι η Ν.Δ. θα παραμείνει για να αποδείξει πως "ο Γ. Κατρούγκαλος δεν έχει το ηθικό ανάστημα να εισηγηθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο".
Γ. Κατρούγκαλος: Υποκρισία και φαυλότητα
"Πρέπει, όταν ακούμε τους υποκριτές και τους φαύλους, να μπορούμε να διακρίνουμε την υποκρισία και τη φαυλότητα", σχολίασε ο Γ. Κατρούγκαλος επισημαίνοντας πως "ως δικηγόρος υπερασπίστηκα αυτό που θεωρούσα ορθό και στα δικαστήρια και στον δρόμο. Αυτό ονομάζεται δικαστικός αγώνας υπέρ του δημοσίου συμφέροντος" και πως "δεν αποτελεί σύγκρουση συμφερόντων το να κρατάει κανείς την ίδια πολιτική στάση με αυτή που είχε πριν κατέβει στον πολιτικό στίβο".
Με το νομοσχέδιο επανπροσλαμβάνονται καθηγητές τεχνικής εκπαίδευσης, σχολικοί φύλακες, δημοτικοί αστυνομικοί και προσωπικό των ΑΕΙ. Ακόμη το νομοσχέδιο:
* Ξεκαθαρίζει ότι η επιστράτευση δεν θα γίνεται για να αντιμετωπιστούν απεργίες, αλλά μόνο για έκτακτους λόγους, όπως ορίζει το Σύνταγμα (π.χ. θεομηνίες).
* Αλλάζει το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων και:
α) Ορίζει ότι η συνδικαλιστική και κοινωνική δράση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά για τον δημόσιο υπάλληλο.
β) Επαναφέρει τους εκπροσώπους των εργαζομένων στα πειθαρχικά συμβούλια χωρίς να αποκτούν πλειοψηφία.
γ) Επαναφέρει το τεκμήριο αθωότητας για τους δημόσιους υπαλλήλους, καθώς σήμερα αρκούσε η παραπομπή ή καταγγελία ή η παραπομπή σε ΕΔΕ για να απολυθεί. Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται όσοι κατηγορούνται για προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας μαθητών από διδάσκοντες, οι οποίοι θα τίθενται σε αυτοδίκαιη αργία μέχρι τη διερεύνηση της υπόθεσης.
Ο Γ. Κατρούγκαλος ανακοίνωσε τρεις αλλαγές στο νομοσχέδιο, που αφορούν τη θέσπιση ορίου ηλικίας 70 ετών για τα μέλη του ΑΣΕΠ, την εθελοντική μετάταξη των επαναπροσλαμβανόμενων δημοτικών αστυνομικών (αντί για αυτοδίκαιη μετάταξη), καθώς και την ενοποίηση όλων των αποδοχών αργίας για τους υπό έλεγχο υπαλλήλους του δημοσίου τομέα στο μισό των κανονικών τους αποδοχών.