Αντισυνταγματικό κρίθηκε από την ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας όλο το νομοθετικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές των φοιτητών ΑΕΙ που έγιναν το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, δικαιώνοντας με τον τρόπο αυτό τις Αρχιτεκτονικές Σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης και 115 πανεπιστημιακούς που είχαν προσφύγει. Σύμφωνα με την απόφαση, οι μετεγγραφές θα γίνονται πλέον με ανώτατο πλαφόν 10% ανά έτος, που θα καθορίζεται από τις Σχολές με μοναδικά κριτήρια τα προβλήματα υγείας και την ανυπέρβλητη οικονομική δυσχέρεια των φοιτητών, ενώ δεν μπορεί να ισχύσει κανένα άλλο κριτήριο (π.χ. πολύτεκνοι, ορφανοί κ.λπ.). Σημειώνεται ότι η επίμαχη απόφαση αφορά 150 φοιτητές των συγκεκριμένων Αρχιτεκτονικών Σχολών, ενώ για τις υπόλοιπες Σχολές, εφόσον υπάρξει προσφυγή, θα πρέπει να εκδοθεί άλλη απόφαση.
Σύμφωνα με την υπ' αριθμόν 1251/2015 απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, ο κάθε φοιτητής "πρέπει κατ' αρχήν να φοιτά στη Σχολή ή το Τμήμα όπου εισάγεται μέχρι την αποφοίτησή του". Επιπλέον, ο νομοθέτης θα πρέπει να θεσπίζει διατάξεις για τις μετεγγραφές σεβόμενος το άρθρο 16 του Συντάγματος και "χάριν προστασίας της εύρυθμης λειτουργίας και σεβασμού της πλήρους αυτοδιοικήσεως των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων". Στην προκειμένη περίπτωση, που αφορά τον νόμο 4264/2014, ο νομοθέτης "δεν τήρησε τις ουσιαστικές και διαδικαστικές προϋποθέσεις που τίθενται από το άρθρο 16 του Συντάγματος, αλλά επέβαλε στα ιδρύματα ουσιαστικώς απεριόριστες μετεγγραφές φοιτητών".
Όσον αφορά τις μετεγγραφές που ήδη έχουν γίνει, αυτές θα πρέπει, κατά το ΣτΕ, να ακυρωθούν και οι φοιτητές να επανεγγραφούν σύμφωνα με τα αποτελέσματα των τελευταίων Πανελλαδικών εξετάσεων της σχολικής περιόδου 2013-2014. Κι αυτό καθώς, σύμφωνα με την απόφαση, "στερούνται νομίμου ερείσματος".
Υπενθυμίζεται ότι οι διατάξεις του επίμαχου νόμου που κρίθηκε αντισυνταγματικός προέβλεπαν τη δυνατότητα μετεγγραφής φοιτητών για πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες, τέκνα άγαμων μητέρων, ορφανούς θύματα τρομοκρατίας κ.ά.