Η δράση πέντε κινητών μονάδων Αστυνομίας, η γενική αναδιάρθρωση της αστυνόμευσης, αλλά και το πώς η συνεργασία της Αστυνομίας με την Περιφέρεια Αττικής θα καταφέρει να φέρει απτά αποτελέσματα στην καθημερινότητα του πολίτη βρέθηκαν στο επίκεντρο της χθεσινής υπογραφής μνημονίου συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας και υπουργείου Δημόσιας Τάξης, η οποία είχε προαναγγελθεί άλλωστε από τον Φεβρουάριο.
Το μνημόνιο συνεργασίας θα περιλαμβάνει από σεμινάρια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μέχρι την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου και υποστήριξης της λειτουργίας της Επιτροπής Περιφερειακής Ασφάλειας και Συνεργασίας και τον συντονισμό του επιχειρησιακού σχεδιασμού και την υλοποίηση προγραμμάτων φύλαξης πάρκων και αλσών όπως το Πεδίο του Άρεως ή του ΧΥΤΑ της Φυλής.
Ο Γ. Πανούσης αναφέρθηκε στη συμμετοχική αντιεγκληματική πολιτική και μίλησε για γενική αναδιάρθρωση της αστυνόμευσης και την ύπαρξη πέντε κινητών μονάδων Αστυνομίας για τις περιοχές που υπάρχει έλλειψη αστυνομικού προσωπικού και αυξημένη εγκληματικότητα. Οι μονάδες αυτές εξετάζεται κατα πόσο θα διατεθούν σε έδρες περιφερειακές ή σε συγκεκριμένους νομούς. Πρόκειται επίσης να συσταθεί Ινστιτούτο Αντιεγκληματικής Πολιτικής, που εκτός των στατιστικών εγκληματικότητας θα πρέπει να ανιχνεύει τι είδους εγκληματικότητα πρόκειται να έχουμε, ενώ προανήγγειλε πως μέσα σε ένα μήνα πρόκειται να έχουν τις ενδείξεις για το πώς πρέπει να διαρθωθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. και πως μέχρι τον Σεπτέμβριο θα εκπονηθεί ένα άλλο μοντέλο διάρθρωσης. Ανακοινώθηκε πως πρόκειται να εφαρμοστεί η "Ώρα του Πολίτη", ένα "ραντεβού" του διοικητή του αστυνομικού τμήματος της περιοχής όπου θα μπορεί το κοινό να επικοινωνήσει μαζί του.
Ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε επίσης πως θα ενισχύσει το Εσωτερικών Υποθέσεων και πως θα ενεργοποιήσει το Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας που είχε μείνει στα χαρτιά. Ερωτηθείς για την αυτοκάθαρση στην ΕΛ.ΑΣ. είπε πως του είπαν ότι "πλοκάμια της διαφθοράς αποστρατεύθηκαν".