"Δυστυχώς, η αθλητική ηγεσία ήταν αναγκασμένη να κινηθεί στο πλαίσιο του προϋπολογισμού που ήδη είχε διαμορφωθεί και ψηφισθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση" αναφέρει η ανακοίνωση της ΓΓΑ σχετικά με τους τακτικούς ετήσιους προϋπολογισμούς στον ερασιτεχνικό αθλητισμό.
Συνολικά ο προϋπολογισμός για τον αθλητισμό που κληρονόμησε η νέα αθλητική ηγεσία είναι κατά 15,09 εκατ. ευρώ μειωμένος σε σχέση με το 2014. Ειδικότερα όσον αφορά στον κωδικό των μεταβιβαστικών πληρωμών, από τον οποίο χρηματοδοτούνται ομοσπονδίες και στάδια, υποχρεώθηκε να περιορίσει το συνολικό ποσό των 46.952.000 ευρώ, το οποίο είναι μειωμένο κατά 12,35 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014.
Παρά την οικονομική στενότητα, με αντικειμενικά και αναπτυξιακά κριτήρια, έγινε η κατανομή της ετήσιας επιχορήγησης στις αθλητικές ομοσπονδίες αυξάνοντάς την, εκτός ορισμένων εξαιρέσεων, σε σχέση με την πρώτη διαμόρφωση του 2014, με την υπόδειξη προς τους αποδέκτες ότι κατά προτεραιότητα θα εξοφλούνται οι μισθοδοσίες και οι ασφαλιστικές εισφορές. Ήδη καλούνται οι αθλητικές ομοσπονδίες να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους προκειμένου να τους καταβληθεί το 40% του συνόλου, του υψηλότερου που προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Αυξημένη επίσης είναι η χρηματοδότηση των Εθνικών Αθλητικών Κέντρων λόγω των ιδιαίτερα εκρηκτικών αναγκών συντήρησης και επισκευών. Ειδικότερα το ΟΑΚΑ επιχορηγείται με επιπλέον ποσά, τα οποία δεσμεύονται για το Εργαστήριο Ντόπινγκ και το Εθνικό Κέντρο Αθλητικών Ερευνών. Επιπλέον επανήλθε η στήριξη στα Προγράμματα Άθλησης για Όλους στα 2,6 εκατομμύρια ευρώ, που ήταν περικομμένα κατά 50%.
Όσον αφορά στο Εθνικό Συμβούλιο Καταπολέμησης Ντόπινγκ, ζητήθηκε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους η επιπλέον ενίσχυσή του λόγω της προολυμπιακής περιόδου και η διαμόρφωση του ετήσιου προϋπολογισμού του από 50 σε 200 χιλιάδες ευρώ.
Η σχετική ανακοίνωση καταλήγει: "Η ΓΓΑ ήδη, με βάση τη δυνατότητα που παρέχουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να υπάρξει και δεύτερη αυξητική αναμόρφωση του προϋπολογισμού για τον αθλητισμό, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις επείγουσες ανάγκες των φορέων του και να κυμανθεί τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα. Παράλληλα, γίνεται αναμόρφωση και εξορθολογισμός του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για αθλητικά έργα, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις περιφερειακές ανάγκες της χώρας συνολικά''.
Τα ποσά...
Συγκεκριμένα, για τις ομοσπονδίες εγκρίθηκαν: ΕΟΠΕ 1.240.000, ΕΓΟ 890.000, ΕΠΟ/ΕΠΣ 540.000, ΕΙΟ 590.000, ΕΚΟΦΝΣ 790.000, ΕΟΚ 1.840.000, ΣΕΓΑΣ 2.840.000, ΚΟΕ 2.140.000, ΟΧΕ 740.000, ΕΟΑΒ 250.000, Κανόε Καγιάκ 250.000, ΕΟΦΠ 630.000, ΕΦΟΕΠΑ 330.000, ΕΟΠ 610.000, ΕΛΟΤ 210.000, ΕΦΟΑ 310.000, Τζούντο 380.000, Ιππασία 170.000, Ξιφασκία 210.000, Πυγμαχία 135.000, Σκάκι 170.000, ΣΚΟΕ 155.000, Τοξοβολία 130.000, Χιονοδρομία 90.000, Κρίκετ 25.000, ΕΟΦΣΑ 65.000, Ορειβασία - Αναρρίχηση 45.000, Παγκράτιο 45.000, Μοντέρνο Πένταθλο 25.000, ΕΟΥΔΑΑ 25.000, Γιούσου Κουνγκ Φου 12.000, Μπριτζ 7.000, ΑΟΤΕ 10.000, Γκολφ 25.000, ΕΑΟμΑμΕΑ 750.000, Ομοσπονδία Αθλητισμού Κωφών 120.000, ΟΣΕΚΚ 100.000.
Η μεγαλύτερη μείωση, σε σχέση με ό,τι είχε πάρει πέρσι συνολικά, έγινε στον ΣΕΓΑΣ, καθώς η ομοσπονδία του στίβου είχε πάρει το 2014 3.870.000 ευρώ. Αντίστοιχα η ΚΟΕ παίρνει 480.000 ευρώ λιγότερα, ενώ η ομοσπονδία με τις μεγαλύτερες απώλειες είναι αυτή της άρσης βαρών, που θα πάρει το 50% του ποσού του 2014.