Ενώ μόλις κυκλοφόρησε η ζωντανή ηχογράφηση της ιστορικής πλέον συναυλίας του στο Καλλιμάρμαρο για τα 50 του χρόνια στο τραγούδι, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, με το ίδιο πάθος και μια βαλίτσα γεμάτη τραγούδια, ετοιμάζεται να πατήσει τη σκηνή του Release Athens 2024 το Σάββατο 29 Ιουνίου αποτελώντας ουσιαστικά και τη φετινή ελληνική συμμετοχή στη διοργάνωση.
Ο Β. Παπακωνσταντίνου είναι από εκείνους τους ελάχιστους εγχώριους ερμηνευτές που όχι μόνο έχει κρατήσει εντελώς πιστό το κοινό του, αλλά με τον τρόπο του, τη φωνή του και τα τραγούδια του φροντίζει να το ανανεώνει διαρκώς, συναντώντας μουσικά με την ίδια δυναμική και τους νέους του σήμερα, που εξακολουθούν να τον ανακαλύπτουν, να τον ακούν, να τον ακολουθούν στις ζωντανές εμφανίσεις του, που είναι στην πραγματικότητα και το πιο δυνατό σημείο της καλλιτεχνικής του υπόστασης.
Εχοντας στο ενεργητικό του ένα μάτσο τραγούδια από σπουδαίους συνθέτες, στιχουργούς και ποιητές, διαθέτει στο μουσικό του σεντούκι μερικά από τα πιο εμβληματικά, πολιτικά φορτισμένα αλλά και ερωτικά τραγούδια της ελληνικής δισκογραφίας. Είναι από εκείνους τους ερμηνευτές που με τη φωνή του και το ίδιο πάθος αγκάλιασε το εγχώριο πολιτικό τραγούδι την ώρα που η φωνή του έντυσε ταυτόχρονα μερικές από τις πιο θρυλικές ερωτικές μπαλάντες, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι τα πάντα είναι πολιτικά, ακόμα και ο έρωτας, όταν στην πραγματικότητα κινείσαι μακριά από μουσικές στρατεύσεις και επιτάξεις, όπως ακριβώς έκανε ο ίδιος. Οι Μάνος Λοΐζος, Θάνος Μικρούτσικος, Μίκης Θεοδωράκης, Τάσος Λειβαδίτης, Κώστας Καρυωτάκης, Νίκος Καββαδίας είναι μόνο μερικοί από αυτούς που το έργο τους εισχώρησε στις ερμηνείες του Βασίλη με μια δυναμική που σχεδόν επανανοηματοδότησε και το ίδιο το περιεχόμενο των μελωδιών και των στίχων τους.
Η συναυλιακή συνθήκη, η επαφή με το κοινό είναι στην πραγματικότητα και εκείνη που ξεκάθαρα τροφοδότησε διαχρονικά και τροφοδοτεί ακόμα και σήμερα όλο το ερμηνευτικό του πλαίσιο, χαρίζοντάς του αμέτρητα sold out και κατατάσσοντάς τον πλέον στους πιο εμβληματικούς και μακροβιότερους δισκογραφικά αλλά και σε αριθμό ζωντανών εμφανίσεων εγχώριο καλλιτέχνη.
Δίσκοι του όπως «Τα αγροτικά» (1975), «Φοβάμαι» (1982), «Διαίρεση» (1984), «Χαιρετίσματα» (1987), «Σφεντόνα» (1992), «Θάλασσα στη σκάλα» (1999) είναι μόνο μερικές από τις ολοκληρωμένες του δουλειές, που πλέον αποτελούν αναμφισβήτητα, εκτός από την προσωπική του καλλιτεχνική περιουσία, και σημαντικά σημεία αναφοράς στο παρόν και στο μέλλον, μιας και, ειδικά με τις ερμηνευτικές του προσεγγίσεις και το ξεχωριστό του ηχόχρωμα, άνοιξε και νέους κύκλους προσέγγισης και συνδιαλλαγής με το υλικό που πέρασε από τα χέρια του, και κυρίως από τη φωνή του.
Ενα πρωτοφανώς ασφυκτικά γεμάτο Καλλιμάρμαρο, που ευτυχώς ηχογραφήθηκε, απέδειξε αυτή την αέναη πίστη του κόσμου στα τραγούδια και στη φωνή του, που ξεκάθαρα πλέον είναι ήδη αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογικής μνήμης. Γιατί, εκτός από ιστορικές πλέον, οι ζωντανές του εμφανίσεις από μόνες τους είναι μια συνδιαλλαγή με το τώρα αλλά και μια διαρκής εσωτερική ανασκαφή στις μνήμες που φέρουμε. Κάθε ζωντανή του εμφάνιση είναι μια ολόκληρη και ολοκληρωμένη αφήγηση μέσα από τραγούδια που, εκτός από το αυτούσιο περιεχόμενό τους, είναι σημεία αναφοράς στο διαρκές ανθρώπινο παιχνίδισμα με τη μνήμη και τον χρόνο.
Αυτή τη φορά ο Βασίλης μετακομίζει με περισσότερα από 50 χρόνια τραγούδια στην πλατεία Νερού, μέρος ίσως του πιο σημαντικού μουσικού φεστιβάλ της πόλης, στο Release Athens 2024, και είναι ένας από τους λίγους καλλιτέχνες σε εγχώριο επίπεδο που διαθέτει τις ερμηνευτικές δυνατότητες αλλά και εκείνο το πολυσυλλεκτικό ρεπερτόριο για να εναρμονιστεί στον καλλιτεχνικό χάρτη του συγκεκριμένου φεστιβάλ χτίζοντας μια βραδιά σε μια πλατεία, σε μια αρένα, που σίγουρα θα μεταφέρει τον μυσταγωγικό και rock χαρακτήρα των ζωντανών του εμφανίσεων.
Ο Βασίλης απασχολούσε τα αυτιά και την καρδιά μας και ευτυχώς εξακολουθεί και μας απασχολεί τόσο με τις μουσικές του παρακαταθήκες όσο και με τις παροντικές μουσικές του γεννήσεις. Αλλά, εκτός από τα αυτιά και την καρδιά μας, είναι και από εκείνους τους καλλιτέχνες, ερμηνευτές και δημιουργούς που απασχολεί εξίσου και τον ιστορικό του μέλλοντος. Σε χρόνο παρόντα. Την ώρα που ο Βασίλης στέλνει χαιρετίσματα στην εξουσία. Κρατώντας την ουσία. Και ονειρεύεται.