Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.3°C19.3°C
3 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
11.2°C14.7°C
3 BF 53%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.0°C16.0°C
3 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.5°C17.7°C
3 BF 78%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
12.9°C12.9°C
0 BF 71%
Άρης Μπινιάρης στην «Α» / Ομόκεντροι κύκλοι κοινωνία και πολιτική
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Άρης Μπινιάρης στην «Α» / Ομόκεντροι κύκλοι κοινωνία και πολιτική

ΜΠΙΝΙΑΡΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Στίχοι άλλοτε υπαρξιακοί, άλλοτε κοινωνικοί κα πολιτικοί, αλλά πάντα προσωπικοί στο έπακρο και επιθετικοί, συχνά ακόμα και οργισμένοι, σε άκρως βιωματική ερμηνεία, με μια εξίσου άγρια μουσική να τη συνοδεύει, πάρα πολύ σκληρές rock κιθάρες και industrial ηλεκτρονικοί ρυθμοί.

Ο γνωστός σκηνοθέτης και ηθοποιός  Άρης Μπινιάρης είχε ασχοληθεί και στο παρελθόν με τη μουσική, αλλά αυτή τη φορά σχημάτισε μαζί με τον κιθαρίστα, κιμπορντίστα και προγραμματιστή Αλέκο Γεωργουλόπουλο, τον μπασίστα Βίκτωρα Κουλουμπή και τον ηχολήπτη και προγραμματιστή Χάρη Κρεμμύδα τους Orgazma, οι οποίοι κυκλοφόρησαν πριν λίγους μήνες και σε φυσική πλέον μορφή το ομότιτλο πρώτο άλμπουμ τους.

Ενόψει της πρώτης συναυλίας τους την Πέμπτη 2 Ιουνίου στο Six D.O.G.S συνομιλήσαμε με τον  Άρη Μπινιάρη για μια μπάντα που θέλει και είναι διαφορετική από τις άλλες!

Είχες παρουσιάσει και στο παρελθόν μουσικά projects, αλλά είχαν τη μορφή ζωντανών παραστάσεων. Τι οδήγησε λοιπόν στη δημιουργία μιας μπάντας η οποία μάλιστα αποτύπωσε και δισκογραφικά τα τραγούδια της;

Ήταν μια σκέψη των προηγούμενων χρόνων η συμμετοχή μου σε μια μπάντα. Το 2020, στην πρώτη καραντίνα, με τον Αλέκο Γεωργουλόπουλο, τον Βίκτωρα Κουλουμπή και τον Χάρη Κρεμμύδα βρέθηκε ο χρόνος να βάλουμε μπροστά το μουσικό αυτό project, σίγουρα και ως μέσο μετατροπής του πιεστικού κλίματος και της παράξενης ψυχολογίας που μας είχε προκαλέσει η δύσκολη εκείνη εποχή.

Πώς ήρθες σε επαφή με τα άλλα δύο μέλη του γκρουπ; Αν και με τον Βίκτωρα Κουλουμπή έχεις βέβαια συνεργαστεί και στο παρελθόν…

Με τον Βίκτωρα και τον Χάρη συνεργαζόμαστε χρόνια από τις θεατρικές παραστάσεις μου. Ο Αλέκος ήταν φίλος των παιδιών και κάπως έτσι «δέσαμε» όλοι μαζί.

Το να μην υπάρχει ντράμερ ήταν συνειδητή απόφαση ή απλώς δεν βρήκατε τον κατάλληλο;  Ή, πιο απλά, θέλατε εξαρχής ο ήχος των κρουστών να είναι ηλεκτρονικός και όχι φυσικός;

Εννοείται ότι θέλαμε εξαρχής ο ήχος των κρουστών να είναι ηλεκτρονικός. Πήραμε πολύ νωρίς την απόφαση ο ήχος να είναι υβριδικός και να αντλεί από διάφορα είδη μουσικής, από διάφορες αναφορές που έφερνε ο καθένας από εμάς.

Tο industrial στοιχείο που εμφανίζεται είναι μέσα στα ακούσματά σου ή το έφεραν κυρίως οι δύο μουσικοί του γκρουπ;

Είναι μέσα στα ακούσματά μου, αλλά το έφεραν κυρίως τα παιδιά και προσωπικά πιστεύω ότι ταίριαξε πολύ με τους στίχους.

Για να περάσουμε στο πάρα πολύ σημαντικό στιχουργικό σκέλος, πριν από όλα διαπιστώνεις ο ίδιος να υπάρχει σχέση της γραφής σου με τον τρόπο που σκηνοθετείς; Γενικότερα, το θεατρικό και μουσικό έργο σου είναι δύο παράλληλα και ανεξάρτητα ή αλληλοσυμπληρούμενα πράγματα για σένα;

Σίγουρα υπάρχουν σημεία συνάντησης και σίγουρα δεν είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τη διάθεση αλλά και τα ζητήματα που θίγονται και αναδεικνύονται τόσο στους στίχους των Orgazma όσο και στις θεατρικές παραστάσεις μου.

Ποιες είναι οι αναφορές περισσότερο παρά εμπνεύσεις -καθώς είναι πολύ προσωπικοί- των στίχων σου; Κάποιες σε αρχαίες τραγωδίες που εντόπισα είναι μόνο συμβολικές ή κάτι περισσότερο;

Αν εντόπισες αναφορές σε αρχαίες τραγωδίες, είναι ευχάριστο, αλλά δεν έχει γίνει συνειδητά. Σίγουρα η ενασχόλησή μου τόσο με θεατρικά όσο και με ποιητικά κείμενα λειτουργεί αυτόματα ως αναφορές χωρίς να το καταλαβαίνω. Στα περισσότερα κομμάτια οι αναφορές είναι οριακές συναισθηματικές καταστάσεις που έχουν προκύψει από εξίσου οριακά βιώματα, τα οποία έχω αντλήσει τόσο προσωπικά όσο και από το ευρύτερο περιβάλλον μας.

Θα χαρακτήριζες τους στίχους σου βιωματικούς/αυτοβιογραφικούς, κοινωνικούς, πολιτικούς ή όλα αυτά ταυτόχρονα;

Όλα αυτά ταυτόχρονα. Όλα αυτά ως μπάντα τα αντιλαμβανόμαστε λίγο-πολύ ως ομόκεντρους κύκλους. Τα βιώματά μας αλληλοεπιδρούν με κοινωνικές συνθήκες αλλά και πολιτικές καταστάσεις που επηρεάζουν στοιχεία της συμπεριφοράς και του χαρακτήρα μας. Μπορείς δηλαδή να αντλήσεις από το κοινωνικό για να εκφράσεις κάτι βαθιά προσωπικό σου και, από την άλλη, μιλώντας για ένα προσωπικό βίωμα, μπορεί αυτοί και αυτές που θα ακούσουν το τραγούδι να κάνουν συνειρμούς με ένα πολιτικό ζήτημα.

Μια καθοριστική, νομίζω, ερώτηση: πόσο επηρεάζει ο σκηνοθέτης αλλά και ηθοποιός τον ερμηνευτή τραγουδιών  Άρη Μπινιάρη;

Το σκηνοθετικό σκέλος επηρεάζει περισσότερο τους στίχους και το γενικότερο concept. Για την ερμηνεία των τραγουδιών περισσότερο βοηθάει η ιδιότητα του ηθοποιού.

Για να μιλήσουμε και λίγο από θεατρολογικής πλευράς, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι Orgazma είναι μια μουσική έκφραση του θεάτρου της σκληρότητας του Αρτό; Και γιατί, αλήθεια, δεν σκηνοθέτησες ο ίδιος το βίντεό σας, όπως ήταν μάλλον το αναμενόμενο; Δεν αισθάνεσαι τόσο άνετα με την κινούμενη εικόνα όσο με το θέατρο;

Αν ο δίσκος σε οδηγεί συνειρμικά στο θέατρο του Αρτό, είναι ευχάριστο, αλλά και πάλι δεν είναι συνειδητό. Το βίντεο επιλέξαμε να το σκηνοθετήσει ο Κωνσταντίνος Χαϊδαλής, που έκανε και το δημιουργικό του δίσκου. Μας αρέσει να εμπλέκονται όλο και περισσότεροι συντελεστές στη δουλειά.

Τι να περιμένει το κοινό από την πρώτη σας συναυλία; Να εκπλαγεί, να σοκαριστεί ίσως, κάτι άλλο;

Δεν μπορώ να σου μιλήσω για το κοινό. Μπορώ να σου πω ότι εμείς έχουμε πολλή χαρά και όρεξη γιατί επιτέλους θα δοκιμάσουμε τη μουσική μας ζωντανά, πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς όταν γράφαμε τα κομμάτια, ήμασταν λόγω καραντίνας σε κατάσταση εγκλεισμού.

Και τέλος, υπάρχουν ήδη έτοιμα νέα τραγούδια και γενικά ποια θα είναι τα επόμενα βήματά σας μετά τη συναυλία;

Νέα τραγούδια δεν υπάρχουν, παρ’ όλο που έχουμε ξεκινήσει να κουβεντιάζουμε για καινούργιο υλικό. Σίγουρα το επόμενο βήμα είναι να κάνουμε όσες περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις μπορούμε -ξεκινώντας φυσικά από τον Σεπτέμβριο- γιατί δημιουργείται μια σχέση με το υλικό που μας ανατροφοδοτεί πολύ.

Κάτι μου λέει ότι η διαδικασία αυτή θα οδηγήσει σε ακόμα πιο ενδιαφέροντα και εντυπωσιακά αποτελέσματα στο μέλλον τους Orgazma…

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL