Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
9.5°C15.1°C
1 BF 85%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
10.2°C13.1°C
1 BF 80%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
13.8°C15.4°C
3 BF 79%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
12.7°C16.4°C
3 BF 78%
ΛΑΡΙΣΑ
Ασθενής ομίχλη
6 °C
5.9°C6.5°C
0 BF 100%
Inner.D στην «Α» / Είμαστε κοινωνικοί και συναισθηματικοί σκλάβοι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Inner.D στην «Α» / Είμαστε κοινωνικοί και συναισθηματικοί σκλάβοι

Inner.D., ηθοποιός - μουσικός

 

Συνέντευξη στον Θάνο Μαντζάνα

Ο Inner.D. (κατά κόσμον Διαμαντής Αδαμαντίδης) γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι ηθοποιός και μουσικός, έχοντας αρχίσει την ενασχόλησή του με τον κόσμο των ήχων από πολύ μικρός, με πρώτο ιδίωμα το οποίο τον κινητοποίησε δημιουργικά να είναι το hip-hop και ιδιαίτερα στην οργανική εκδοχή του.

Στις παραγωγές του από το 2009 όμως ενσωμάτωσε και χρησιμοποίησε στοιχεία και από αρκετά άλλα, κυρίως από τον ευρύτερο χώρο της μαύρης μουσικής.

Παραμένοντας ενεργός και ως ηθοποιός, με πληθώρα παραστάσεων σε όλη την Ελλάδα, έχει συνθέσει την επένδυση θεατρικών παραστάσεων και ταινιών μικρού μήκους, παρουσίασε αρκετές δικές του παραγωγές, ενώ από το 2019 είναι ο μπασίστας της μπάντας που συνοδεύει τον ράπερ Ταφ Λάθος στις ζωντανές εμφανίσεις του.

Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ του «Slaves», έναν πολύ ενδιαφέροντα μα και «ανήσυχο», τόσο ως διάθεση όσο και ως ύφος, οργανικό στοχασμό πάνω στη μεταβατική και με ταχύτατες αλλαγές εποχή μας και τη συλλογικά πολύ δύσκολη συγκυρία της τελευταίας δεκαετίας.

Αισθάνεσαι περισσότερο μουσικός, ηθοποιός ή και τα δύο ταυτόχρονα και ανάλογα με την περίσταση επικρατεί ένα από αυτά;

Αγαπώ και τη μουσική, και το θέατρο. Προσαρμόζω την ψυχολογία μου ανάλογα με το τι έχω να κάνω, όμως υπάρχει μια λειτουργία που παραμένει πάντα ίδια.

Η ενασχόλησή σου με τη μουσική ξεκίνησε και ουσιαστικά συνεχίζεται με την electronica και το beat making. Πώς βρέθηκες να παίζεις μπάσο στην μπάντα του Ταφ Λάθος;

Έχω περάσει από πολλά μουσικά όργανα για να καταλήξω στο μπάσο. Ο Παναγιώτης κάποια στιγμή έψαχνε για μπασίστα, ο Δημήτρης Λαϊνάς μας έφερε σε επαφή, κάναμε την πρώτη πρόβα και δέσαμε κατευθείαν!

Θα έλεγες ότι οι επιρροές σου προέρχονται αποκλειστικά από τον χώρο του hip-hop ή όχι απαραίτητα;

Νομίζω ότι οι επιρροές μου προέρχονται από κάθε άλλο ιδίωμα παρά από το hip-hop! Μπορεί να δεχτώ επίδραση από κάθε μουσικό είδος, αρκεί να με συγκινήσει και κάπως να με ενεργοποιήσει.

Θα χαρακτήριζες τον δίσκο σου electronica ή αυτή είναι απλώς το κύριο εκφραστικό μέσο σου και δεν καθορίζει τη φύση της μουσικής σου;

Δεν θεωρώ ότι χρησιμοποιώ την electronica ως εκφραστικό μέσο. Θέλω η μουσική μου να μην ορίζεται απαραίτητα από κάποια μουσική ταμπέλα. Βάζουμε ταμπέλες χάριν της λογικής. Η μουσική όμως είναι συναίσθημα, όχι λογική.

Υπήρξε κάποιο πλάνο ως προς το ποια φωνητικά samples χρησιμοποίησες ή απλώς ήταν ό,τι σου τραβούσε το ενδιαφέρον, ηχητικά αλλά και νοηματικά;

Κινήθηκα ψάχνοντας και ερευνώντας. Καταλήγοντας σε αυτό το μοτίβο φωνητικών, είδα ότι δημιουργείται κάτι, οπότε συνέχισα προς αυτή την κατεύθυνση, κάνοντάς την εργαλείο το οποίο κατέληξε στοιχείο έκφρασης και αισθητικής του δίσκου.

Δεδομένου ακριβώς του ότι είσαι και ηθοποιός, σωστά διέκρινα ένα είδος «σκηνοθεσίας» στην παραγωγή του άλμπουμ ή όχι;

Πολύ σωστά, αν και δεν το είχα διατυπώσει ποτέ έτσι έως τώρα!  Ήθελα το άλμπουμ να αποτελεί μια ολότητα, ένα ενιαίο έργο, με ροή και διακυμάνσεις. Μου αρέσει η γραμμική ακρόαση, οπότε στηρίχθηκα σ’ αυτό. Ουσιαστικά λοιπόν, ναι, σκηνοθέτησα τη ροή του δίσκου.

Είμαστε σκλάβοι -όπως λέει ο τίτλος του δίσκου- του εαυτού μας και μόνο, κάποιων άλλων που μπορεί να τους γνωρίζουμε, αλλά μπορεί και όχι ή, επειδή συμβαίνει το πρώτο, ισχύει το δεύτερο; Πέρα από αυτό, υπάρχει και μια πολιτική διάσταση στον τίτλο ή αφορά μόνο το προσωπικό επίπεδο;

Είμαστε σκλάβοι κοινωνικοί, συναισθηματικοί, της οικογένειας, του χρόνου, των λέξεων, της εικόνας, του φαίνεσθαι. Η διαπραγμάτευση ξεκινάει από το προσωπικό, αλλά καταλήγει αναπόφευκτα στο συλλογικό επίπεδο, μην χάνοντας ποτέ την πολιτική της διάσταση, αφού είμαστε πολιτικά όντα.

Ο δίσκος ξεκίνησε σαν ένα σχόλιό σου στη σύγχρονη εποχή, την εποχή μας, που πήρε συγκεκριμένες κατευθύνσεις και έγινε πιο έντονο με την πανδημία/καραντίνα ή είναι η αντίδραση και το σχόλιό σου ταυτόχρονα στην τελευταία;

Είναι μια τοποθέτηση σε σχέση με την πραγματικότητα που αντιμετωπίζω εδώ και πολλά χρόνια.  Ένα συμπέρασμα, κάποιες σκέψεις και όψεις του νομίσματος που έχω μέσα στο κεφάλι μου και κάποιες μουσικές ιδέες που ήθελα να μοιραστώ.

Αν το μουσικό σκέλος σου είναι αποτυπωμένο στο άλμπουμ, πώς βίωσες και αντιμετώπισες προσωπικά, ως άνθρωπος, την καραντίνα;

Κατάφερα να διαχωρίσω τη μοναξιά από τη μοναχικότητα γιατί έμεινα πολύ μόνος.  Έλυσα -στον βαθμό που μπορώ μόνος μου- κάποια θέματά μου κι αυτό με βοήθησε να περάσω σε μια επόμενη δημιουργική φάση. Επίσης, ξεκουράστηκα αρκετά, γιατί κουβαλούσα μεγάλη κούραση.

Το συμπέρασμα που προέκυψε από όλη αυτή την απομόνωση είναι ότι είμαστε οι καλύτεροι φίλοι του εαυτού μας, οι χειρότεροι εχθροί του ή εξίσου και τα δύο ανάλογα με τις συνθήκες;

Πιστεύω ότι ο καθένας τη δεδομένη στιγμή ξέρει ποια είναι η αλήθεια για τον εαυτό του. Απλώς κάποιοι την κρύβουν, κάποιοι την αντιμετωπίζουν.  Ένα από τα πρώτα κομμάτια -το οποίο δεν υπάρχει στο άλμπουμ- που έγραψα σ’ αυτή τη συνθήκη είναι το «I love me more».  Ίσως κάτι να πήγε καλά, θα δείξει!

Υπάρχουν σκέψεις να μεταφερθεί στη σκηνή το υλικό του δίσκου ή εξαρχής το συνέλαβες σαν στουντιακό και μόνο project;

Βρίσκομαι ήδη σε διαδικασία συζητήσεων για το πώς θα παρουσιαστεί ο δίσκος. Οραματίζομαι ένα project πέρα από τα όρια μιας απλής συναυλίας.  Έχω αρχίσει να το συντονίζω με κάποιους ανθρώπους τους οποίους εμπιστεύομαι αισθητικά.

Και τα προσεχή σχέδιά σου, τόσο ως μουσικός όσο και ως ηθοποιός, προσωπικά αλλά και από πλευράς συνεργασιών;

Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, φτιάχνω μουσική ασταμάτητα, και για τον εαυτό μου, και για άλλους, κάνω παραγωγές, ενορχηστρώσεις κ.λπ. Το θέατρο απαιτεί πιο ομαδική προσέγγιση, οπότε περιμένω να εμφανιστεί κάτι που να μου αρέσει πραγματικά.

Έχω την αίσθηση πως όταν θα συμβεί αυτό, θα είναι κάτι τουλάχιστον εξίσου ενδιαφέρον -από άλλη πλευρά και με διαφορετικό τρόπο βέβαια- με το «Slaves»...

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL