Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
19 °C
18.6°C19.2°C
0 BF 68%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.6°C14.6°C
1 BF 82%
ΠΑΤΡΑ
Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης
13 °C
13.0°C13.0°C
4 BF 87%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
21.8°C21.8°C
4 BF 53%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.9°C17.5°C
0 BF 67%
Γιώργος Περρής στην «Α» / Η αλληλεγγύη δεν πρέπει να χαθεί
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Γιώργος Περρής στην «Α» / Η αλληλεγγύη δεν πρέπει να χαθεί

ΠΕΡΡΗΣ

Με τη συναυλία του στο Κηποθέατρο Παπάγου πριν λίγες ημέρες, ο Γιώργος Περρής ολοκλήρωσε την καλοκαιρινή περιοδεία του στην Ελλάδα. Ο καταξιωμένος και στο εξωτερικό ερμηνευτής μάς μίλησε για το τι εισέπραξε από την επαφή του με τον κόσμο αυτό το καλοκαίρι αλλά και για το πώς έχει επηρεάσει μέχρι τώρα η πανδημία τον χώρο του πολιτισμού σε όλο τον κόσμο και φυσικά και στην Ελλάδα.

Πώς βίωσες την πανδημία και την καραντίνα ως άνθρωπος και ως ερμηνευτής;

Την πρώτη την ευχαριστήθηκα πραγματικά, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν είχα μείνει ποτέ στην ίδια πόλη για πάνω από δύο - τρεις εβδομάδες λόγω των υποχρεώσεών μου. Μου έδωσε τον χρόνο να ασχοληθώ με τα θέλω μου και το πού πάω στη ζωή μου. Ενώ στην αρχή νόμιζα πως στέρεψε η δημιουργικότητά μου, αποδείχθηκε ότι μετά από κάποιους μήνες είχα συνεχώς καινούργιες ιδέες. Στη δεύτερη, όπως όλοι μας, πιέστηκα πολύ, αισθανόμουν ανίκανος να κάνω τη δουλειά μου και να προσφέρω στον κόσμο.

Πώς θα σχολίαζες τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στους ανθρώπους του πολιτισμού από την αρχή της πανδημίας μέχρι τώρα;

Πιστεύω ότι είναι επιτακτικό να δώσουμε ζωή στον καλλιτεχνικό χώρο και το κράτος πρέπει να στηρίξει πιο πολύ τις πολιτιστικές δραστηριότητες, καθώς ο κλάδος μας χτυπήθηκε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Αλλά αυτό είναι ένα γενικότερο και παλιό πρόβλημα στη χώρα μας. Ποτέ δεν αντιληφθήκαμε ούτε σεβαστήκαμε την αξία του πολιτισμού. Εκτός από ταυτότητά μας, αποτελεί και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της οικονομίας της χώρας και θα μπορούσε να γίνει ακόμα μεγαλύτερο με σωστή οργάνωση. Εκτιμώ τα μέτρα βοήθειας που δόθηκαν έως τώρα, αλλά πιστεύω ότι σίγουρα θα χρειαστεί παραπάνω στήριξη. Επειδή όμως δεν περιμένω τα πάντα από το κράτος, θα ήθελα να παρακινήσω και τον κόσμο να στηρίξει τις τέχνες με όποιον τρόπο μπορεί.

Είσαι από τους λίγους/ες ερμηνευτές/τριες που έχουν μια παράλληλη διαδρομή στο εξωτερικό και φυσικά θα έχεις και φίλους και άλλες επαφές εκεί. Συγκρίνοντας λοιπόν με άλλες χώρες, θα έλεγες ότι εδώ οι μουσικοί δοκιμάστηκαν περισσότερο, λιγότερο ή το ίδιο;

Ο κλάδος του πολιτισμού χτυπήθηκε το ίδιο σε όλες τις χώρες. Η Μετροπόλιταν  Όπερα της Νέας Υόρκης απέλυσε ολόκληρη την ορχήστρα της, ενώ τα θέατρα στο Λονδίνο και το Παρίσι παρέμειναν κλειστά και με όχι ιδιαίτερη βοήθεια από το κράτος. Μπορεί σε εμάς να μην φτάνουν όλα αυτά, ίσως επειδή είμαστε αρκετά «κλειστή» ως χώρα, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι σε όλον τον πλανήτη ο πολιτισμός δοκιμάστηκε σκληρά και εξακολουθεί να δοκιμάζεται.

Το «Σταθερά στα όνειρα» κυκλοφόρησε μέσα στην καραντίνα, μετά το πρώτο τρίμηνό της για την ακρίβεια. Θεωρείς πως αυτό του στέρησε από την απήχηση που μπορεί να είχε;  Όπως κι αν έχει, με δεδομένη την πολύ ιδιαίτερη συγκυρία, είσαι ικανοποιημένος από την ανταπόκριση του κοινού σ’ αυτό;

Νομίζω πως μου στέρησε την ευκαιρία να κάνω πολλές συναυλίες πέρυσι το καλοκαίρι και να έρθω σε επαφή τον κόσμο, αλλά όχι και από την απήχηση του δίσκου. Είχαμε τη χαρά ο κόσμος να τον αγαπήσει. Το «Καρδιά Κοίτα» παίχτηκε πολύ στα ραδιόφωνα λόγω και του ότι ήταν στους τίτλους της σειράς «Αγγελική», με αποτέλεσμα φέτος να κάνουμε μια μεγάλη περιοδεία σε αρκετά μέρη. Κυκλοφόρησε μεν σε δύσκολη εποχή, αλλά μάλλον έτσι έπρεπε να γίνει για να λειτουργήσει και ως φάρμακο στις ταλαιπωρημένες ψυχές του κόσμου.

Η συνεργασία σου με τις Λίνα Νικολακοπούλου και Ευανθία Ρεμπούτσικα προβλέπεται να επαναληφθεί με τη μία, την άλλη ή και τις δύο;

Νομίζω πως το θέλουμε πολύ και οι τρεις, αν και είναι πολύ νωρίς ακόμα για να συζητάμε κάτι τέτοιο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεθήκαμε με πραγματική αγάπη, ανεξάρτητα από τη δουλειά μας, και είμαι πραγματικά υπερήφανος που ένωσα αυτές τις δύο πολύ σπουδαίες γυναίκες του ελληνικού τραγουδιού για να γράψουν για τη φωνή μου.

Πες μου λίγα λόγια για τη συναυλία σου που μαγνητοσκοπήθηκε στον Ναό της Αφαίας στο πλαίσιο της καμπάνιας του ΕΟΤ τόσο για την εμπειρία όσο και για το πώς αποτιμάς το αποτέλεσμά της.

Ήταν μια εμπειρία εξωπραγματική, με δεδομένο μάλιστα ότι ήταν η πρώτη φορά στη χώρα μας που δίνεται άδεια για κάτι τέτοιο. Απίστευτος προγραμματισμός, ατελείωτη δουλειά και σχεδιασμός για να γίνουν όλα όπως πρέπει, σεβόμενοι φυσικά απόλυτα τις οδηγίες της Εφορείας Αρχαιοτήτων. Είμαι πραγματικά υπερήφανος για το «A Sunset in Greece» και το αποτέλεσμα, για το γεγονός ότι θα χρησιμοποιηθεί από τον ΕΟΤ για την προώθηση της χώρας μας αλλά και για το ότι ξεκινώντας από το αμερικανικό κανάλι PBS τον Δεκέμβριο θα προβληθεί τους επόμενους μήνες σε πολλές χώρες.

Ποια είναι τα συναισθήματά σου για τις τόσες καταστροφικές πυρκαγιές του φετινού καλοκαιριού αλλά και τι πιστεύεις ότι ευθύνεται γι’ αυτές πέρα φυσικά από τα δεδομένα φυσικά αίτια;

Η θλίψη μου είναι απερίγραπτη, κάτι άλλαξε ανεπιστρεπτί μέσα μας πιστεύω αυτό το καλοκαίρι. Η εικόνα των ανθρώπων στην Εύβοια που μπαίνουν στο καράβι για να σωθούν με στοιχειώνει. Κρατάω μόνο το πόσο ενωμένοι είμαστε όλοι μπροστά στην καταστροφή και τη δύναμη έχει όλο αυτό. Πιστεύω ξεκάθαρα ότι η αλληλεγγύη αυτή δεν πρέπει να χαθεί για μικροκομματική πολιτική, γι’ αυτό και περιμένω από τους πολιτικούς όλων των παρατάξεων να φανούν αντάξιοι της θέσης τους. Δεν είναι αρμοδιότητά μου να κρίνω το ποιος ευθύνεται, υπάρχουν ειδικοί γι’ αυτό. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να γίνει σοβαρή συζήτηση για να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι στο μέλλον και να αναθεωρηθούν οι ποινές για τους εμπρηστές. Το θέμα είναι παγκόσμιο και ταυτόχρονα εθνικό, αλλά παραείναι σοβαρό για να μην αντιμετωπιστεί από όλους μας με τη μεγαλύτερη περίσκεψη.

Τι πιστεύεις ότι εισέπραξε ο κόσμος από τη συναυλία σου στο Κηποθέατρο Παπάγου και αντίστοιχα τι πήρες εσύ από αυτόν;

Όσοι έχουν έρθει στις συναυλίες μου ξέρουν ότι μιλάω πολύ στο κοινό ανάμεσα στα τραγούδια, μοιράζομαι μαζί με τον κόσμο τη ζωή μου, εμπειρίες και ιστορίες. Tραγουδήσαμε, γελάσαμε, κλάψαμε και όλοι μαζί ενωμένοι ξεχάσαμε την ασχήμια του κόσμου κι αυτή την τεράστια αβεβαιότητα. Εγώ τραγουδώ για να αγαπήσω και να αγαπηθώ κι αυτό επιδιώκω σε κάθε εμφάνισή μου, την αγάπη εκατέρωθεν.

Είσαι αισιόδοξος για το ότι, έστω από την αρχή του ’22, θα μπορέσουν να ξαναλειτουργήσουν και οι κλειστοί χώροι έτσι ώστε αρχίσουμε να επιστρέφουμε σε μια ομαλότητα και στη χειμερινή σεζόν;

Ελπίζω πως οι κλειστοί χώροι θα μπορέσουν να λειτουργήσουν από το φθινόπωρο με τα απαραίτητα μέτρα. Μελέτες παγκοσμίως απέδειξαν ότι στους χώρους πολιτισμού τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα προστασίας και ότι δεν γίνεται διασπορά του ιού, επομένως εύχομαι να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ξανά στον κόσμο αυτό για το οποίο είμαστε φτιαγμένοι.

Και με δεδομένο βέβαια πάντα ότι η πανδημία δεν έχει τελειώσει, ποια είναι τα πιο άμεσα προσεχή σχέδιά σου, συναυλιακά και ίσως και το επόμενο δισκογραφικό;

Αυτόν τον καιρό ολοκληρώνω την ηχογράφηση του νέου ξένου δίσκου μου με στίχους σε πολλές γλώσσες, ο οποίος θα κυκλοφορήσει διεθνώς σε μερικούς μήνες, ενώ από τον χειμώνα θα ξεκινήσω ταξίδια για την προώθηση του δίσκου και του τηλεοπτικού αφιερώματος από τον Ναό της Αφαίας σε διάφορες χώρες. Θα κάνω κάποιες συναυλίες τον χειμώνα στην Ελλάδα αν όλα πάνε καλά και από τα τέλη του ’22 θα ξεκινήσω μια μεγάλη περιοδεία σε αρκετές πόλεις του κόσμου. Τέλος, μετά από κάλεσμα της υφυπουργού Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου, θα γίνω πρέσβης για το νέο σύστημα υιοθεσιών και αναδοχών έτσι ώστε στα επόμενα χρόνια να μην υπάρχει ούτε ένα παιδί στις δομές του κράτους. Παράλληλα, ξεκίνησα μια συνεργασία με τη UNICEF για μια σειρά πρωτοβουλιών που θα στηρίζουν τα δικαιώματα των παιδιών στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Εξαιρετικά δραστήριος, και όχι μόνο στον χώρο της μουσικής, ο Γιώργος Περρής συνεχίζει ακούραστος ακόμα και μέσα στην πανδημία να κάνει αυτό που αγαπά τόσο και γνωρίζει καλά.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL