Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.6°C21.2°C
1 BF 86%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.5°C18.2°C
1 BF 79%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
17.0°C19.9°C
2 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.4°C23.8°C
2 BF 60%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.4°C17.9°C
1 BF 70%
Σε ταληράκια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε ταληράκια

13415582a.jpg

Σήμερα θα μιλήσουμε και πάλι για τα Τέμπη.

Γιατί ακούγεται ότι ο Ανδρουλάκης ετοιμάζεται να ζητήσει Προανακριτική Επιτροπή που θα εξετάσει τις ενδεχόμενες ευθύνες υπουργών για την καθυστέρηση της σύμβασης 717.

Εξηγούμε. Η σύμβαση 717 αφορούσε ένα σύστημα που σταματάει τα τρένα αυτόματα όταν απειλείται σύγκρουση μεταξύ τους.

Κι αν υπήρχε το σύστημα αυτό, το δυστύχημα στα Τέμπη θα είχε αποφευχθεί.

Οποιος έχει μελετήσει το πόρισμα της τεχνικής επιτροπής που όρισε ο Γεραπετρίτης -και ο Ανδρουλάκης μάλλον δεν το έχει διαβάσει- καταλαβαίνει το εξής: ότι το σύστημα αυτό ενεργοποιείται από τους φωτεινούς σηματοδότες.

Γιατί τα τρένα ακινητοποιούνται όταν κάποιο από αυτά παραβιάσει κόκκινο σηματοδότη.

Και στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που έγινε το δυστύχημα οι σηματοδότες δεν λειτουργούσαν. Αυτό είναι ουσιώδες θέμα.

Δεν λειτουργούσαν γιατί το 2019 είχε καεί το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Κι αυτό είχε θέσει εκτός λειτουργίας και τη σηματοδότηση.

Επομένως, ακόμα κι αν είχε εγκατασταθεί το σύστημα που σταματάει τα τρένα αυτόματα, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει.

Περιληπτικά λοιπόν, εκείνο το πόρισμα λέει ότι πρέπει να διερευνηθούν τα εξής πράγματα:

Πρώτον, ότι στη γραμμή που έγινε το ατύχημα δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση.

Δεύτερον, ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση μετά την καταστροφή της το 2019.

Τρίτον, ότι δεν ήταν εγκατεστημένο το σύστημα που ακινητοποιεί τα τρένα. Αυτό της σύμβασης 717.

Τέταρτον, ότι δεν υπήρχε ένα άλλο σύστημα, που επιτρέπει ενδοεπικοινωνία των μηχανοδηγών μεταξύ τους και με τους σταθμάρχες όταν υπάρχουν αμφιβολίες.

Πέμπτον, ότι τους χειρισμούς είχε κάνει ένας σταθμάρχης-βύσμα, που για να βρεθεί εκεί, είχε αλλάξει όλη η νομοθεσία.

Και έκτον, ότι δεν λειτουργούσε το σύστημα εποπτείας του δικτύου στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ.

Αυτά με τη σειρά. Γιατί λοιπόν έχουμε κολλήσει στη σύμβαση 717;

Γιατί η σύμβαση αυτή είχε υπογραφεί το 2014. Και η κυβέρνηση Μητσοτάκη την πρόταξε ως θέμα για να φορτώσει το ατύχημα στον ΣΥΡΙΖΑ.

Οτι, να, ο ΣΥΡΙΖΑ καθυστέρησε, δεν προλάβαμε εμείς να το σώσουμε και έγινε αυτό που έγινε.

Αυτή ήταν η γραμμή: «Ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει που δεν υπήρχε σύστημα να σταματάει τα τρένα...».

(Όπως στις υποκλοπές, «ο ΣΥΡΙΖΑ παρακολουθούσε τον κύριο Πιτσιόρλα»…).

Υπάρχει μια λεπτομέρεια βέβαια. Η καθυστέρηση επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε για να ξεμπλέξουν οι όροι της σύμβασης και να αναλάβει ο εργολάβος τις υποχρεώσεις του.

Ενώ η καθυστέρηση επί Ν.Δ. έγινε με απαίτηση του ίδιου του εργολάβου. Χατίρι.

Επίσης, η Ν.Δ. είπε ωμά ψέματα για το ποσοστό του έργου που παρέλαβε ολοκληρωμένο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Πράγμα που είναι κατάπτυστο.

Είναι σαφές ότι ο Ανδρουλάκης σχεδιάζει να προτείνει Προανακριτική μόνο για τη σύμβαση 717 ώστε να βάλει στο κάδρο των ευθυνών και τον ΣΥΡΙΖΑ.

Και επειδή οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έχουν παραγραφεί, θα μείνει απλώς η λάσπη.

Ετσι, όμως, αφήνει ανέλεγκτες τις ευθύνες για την τηλεδιοίκηση, τη σηματοδότηση, την ενδοεπικοινωνία των συρμών, το σύστημα εποπτείας.

Και βεβαίως το ρουσφέτι του σταθμάρχη, που είναι τεράστιο θέμα.

Δηλαδή για να κάνει μικροπολιτική σε βάρος του ΣΥΡΙΖΑ, αθωώνει το 85% των ευθυνών της Ν.Δ.

Δεν του είπε κανείς να μην ζητήσει εξέταση της σύμβασης 717. Απλώς πρέπει να ζητήσει Προανακριτική και για όλα τα υπόλοιπα.

Και, προς Θεού, ας διαβάσει πρώτα τα πορίσματα.

Γιατί αλλιώς ζητάει Προανακριτική με βάση τη γραμμή άμυνας της Ν.Δ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL