Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.7°C19.7°C
3 BF 64%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.0°C18.5°C
1 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
16.0°C17.7°C
3 BF 76%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.1°C19.7°C
2 BF 57%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.9°C19.1°C
0 BF 59%
Τηλεδιοίκηση Λάρισας / Η νέα εκδοχή Γεραπετρίτη και το αναπάντητο ερώτημα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τηλεδιοίκηση Λάρισας / Η νέα εκδοχή Γεραπετρίτη και το αναπάντητο ερώτημα

13321686a.jpg

Την... 38η εκδοχή του ορισμού της τηλεδιοίκησης παρέθεσε χθες ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των διαπιστευμένων συντακτών του υπουργείου, σε μια προσπάθεια να μαζέψει τα ασυμμάζευτα με την έκθεση της κυβέρνησης στο ζήτημα.

Ο κ. Γεραπετρίτης, στον απόηχο της δημόσιας έκθεσης της κυβέρνησης σχετικά με το αν υπήρχε τηλεδιοίκηση τη νύχτα του δυστυχήματος στα Τέμπη, πρόσφερε έναν νέο ορισμό, λέγοντας πως επρόκειτο μεν για τοπικό χειρισμό, όπως έλεγαν εξαρχής όλοι οι εργαζόμενοι, ωστόσο συνιστά το δεύτερο σύστημα της τηλεδιοίκησης. «Ένα σύστημα τηλεδιοίκησης που απλώς βλέπει 8,5 χλμ.» το χαρακτήρισε ο υπουργός, σε αντιδιαστολή «με το υπερτοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που βλέπει 150 χλμ.».

«Και τα δύο συστήματα είναι τηλεδιοίκηση», συμπλήρωσε.

Οποια εκδοχή πάντως και να βολεύει την κυβέρνηση, η εικόνα του εργαζόμενου σταθμάρχη στο σόου που επιχείρησε να δώσει ο υφυπουργός Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλος προ δύο βδομάδων στη Λάρισα, που περιέγραφε καθαρά και ξάστερα πως πρόκειται για πίνακα τοπικού χειρισμού και όχι τηλεδιοίκηση, δεν μπορεί να διαγραφεί.

Επιπλέον χρήματα για το ETCS στους συρμούς

Ενδιάφερον προκάλεσε ακόμη η τοποθέτηση του υπουργού πως το σύστημα του ETCS στους συρμούς, το οποίο έχει τοποθετηθεί με βάση τη σύμβαση του 2007, ύψους 25 εκατ. ευρώ, και ολοκληρώθηκε ενέλει λειψό, με λιγότερα εξοπλισμένα οχήματα, το 2018, πρόκειται να αναβαθμιστεί, καθώς πλέον έχει παλιώσει η τεχνολογία τους... Μάλιστα, όπως ενημέρωσε, θα υπάρξει και εκ νέου προμήθεια ETCS τρένων από την ιαπωνική HITACHI, η οποία έχει εξοπλίσει ήδη το σύστημα στους συρμούς. Σε ερώτηση της ΑΥΓΗΣ αν αυτό συναπάγεται μία ακόμη σύμβαση στο πολύπαθο σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, απάντησε καταφατικά, με πιθανότερη την απευθεία ανάθεση στον ιαπωνικό κολοσσό, με τον οποίο, όπως ενημέρωσε, έχει πραγματοποιήσει ήδη συναντήσεις.

Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου της σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, ανέφερε ότι θα γίνει σε δύο στάδια, με το σύστημα να λειτουργεί από Λάρισα και βορειότερα μέχρι τις αρχές Ιουλίου και από τη Λάρισα και νοτιότερα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Πρόσθεσε ακόμη ότι, από τον προσεχή Οκτώβριο, θα λειτουργεί όλη η τηλεδιοίκηση και τα Κέντρα Ελέγχου.

«Το θέμα είναι οι γονείς να αφήσουν τα παιδιά τους να ταξιδέψουν»

Αναφερόμενος στην επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, παρουσίασε μια πλήρως εξιδανικευμένη κατάσταση με ελάχιστα προβλήματα, σε αντίθεση δηλαδή με την πραγματικότητα, ενώ ανέφερε πως στα δύο ζεύγη δρομολογίων που επανεκκίνησαν στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη μόνο κατά 20% σε σχέση με πριν το δυστύχημα! Στο ίδιο πλαίσιο, ενημέρωσε πως, μετά από συναντήσεις με την Hellenic Train, ζήτησε από την τελευταία να «προσαρμόσει την εμπορική της πολιτική» προκειμένου να υπάρχει «καθολική έκπτωση σε φοιτητές έως και 50% και για νέους ώς 25 ετών στο Intercity Αθήνας - Θεσσαλονίκης». Σε ερώτηση αν πρόκειται να επεκταθεί και στα δρομολόγια του Προαστιακού, ο κ. Γεραπετρίτης απάντησε ότι «καταρχάς για το Intercity και μετά όπου είναι δυνατόν. Το θέμα είναι να αφήσουν οι γονείς τα παιδιά τους (σ.σ. να ταξιδέψουν με το τρένο)», κατέληξε, προκαλώντας το λιγότερο αλγεινή εντύπωση με τη μετατόπιση της ευθύνης.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι ο υπουργός δεν απάντησε επι της ουσίας στην ερώτηση γιατί συνεχίζει η Hellenic Train να μην αποδίδει τα τέλη χρήσης της υποδομής που χρωστάει στον ΟΣΕ, λέγοντας ότι «το θέμα πρέπει να κλείσει» και ότι «έχει παραπεμφθεί στη ΡΑΣ».

Τέλος, ανακοίνωσε Μνημόνιο Συνεργασίας με τη γαλλική κυβέρνηση και τους Γαλλικούς Σιδηρόδρομους, σε θέματα εκπαίδευσης του προσωπικού, αλλά και οργάνωσης των δημόσιων σιδηροδρομικών οργανισμών, αφαιρώντας ουσιαστικά τον ρόλο αυτό από τον ΟΣΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL